ІННОВАЦІЙНА КУЛЬТУРА ЯК ЗАПОРУКА ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ІННОВАЦІЙНА КУЛЬТУРА ЯК ЗАПОРУКА ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ

02.03.2016 14:28

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Миронюк Микола Олександрович, студент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"


Інноваційна корпоративна культура являє собою систему поширених в компанії норм і цінностей, що забезпечують високий рівень сприйняття, ініціації та реалізації інновацій[1].

Майкл Портер визначає конкурентні переваги як сукупність факторів, які визначають успіх або неуспіх підприємства в конкуренції, продуктивність використання ресурсів, а також як результат виявлення та використання унікальних, відмінних від конкурентів, способів конкуренції, які можуть зберігатися деякий час [2].

Щоб зрозуміти взаємозв’язок інноваційної культури та конкурентних переваг слід розглянути структуру інноваційної культури. За авторами статті «Розвиток інноваційної культури підприємства» Джозефа Вейнтрауба та ДжеяРао інноваційна культура базується на шести елементах: ресурси, процеси, цінності, поведінка, клімат і успіх.

Цінності. Цінності лежать в основі пріоритетів, рішень і позиціонування компанії, що знаходить своє відображення в тому, як компанія витрачає свій час і гроші. По-справжньому інноваційні компанії щедрі у витратах на підтримку підприємницького духу і креативності та заохочують постійне навчання. Цінності компанії - це не те, про що її лідери говорять або пишуть у звітах, а те, що вони роблять і в що інвестують. 

Поведінка. Цей елемент інноваційної культури організації відображає дії людей у процесі створення інновацій. Стосовно лідерів, то мова йде про такі дії, як готовність жертвувати існуючими продуктами заради нових і кращих, надихати співробітників яскравим описом майбутнього і долати бюрократичні перепони. Дії співробітників на підтримку інновацій передбачають завзятість у подоланні технічних складнощів, «добування» ресурсів в умовах обмеженого бюджету, облік думок споживачів.

Клімат. Клімат - це настрій, який підтримується в робочому середовищі. Інноваційний клімат культивує залученість співробітників і ентузіазм, сприяє тому, щоб люди проявляли ініціативу, ризикували в безпечному середовищі, навчалися і мислили незалежно.

Ресурси. Ресурси - це люди, системи та проекти. Люди, особливо «ентузіасти інновацій», - найважливіший фактор, так як вони роблять сильний вплив на цінності і клімат в організації.

Процеси. Процеси - це шляхи, якими йдуть інновації по мірі їх розвитку. 

Успіх. В інноваціях успіх може бути досягнутий на трьох рівнях - зовнішньому, корпоративному та особистісному. Зокрема, зовнішнє визнання показує, наскільки інноваційною вважають компанію клієнти і конкуренти, чи дають інновації відчутний фінансовий результат. В цілому успіх підкріплює цінності, поведінку і процеси в компанії, що, в свою чергу, впливають на певні дії і рішення: хто буде заохочений, яких людей будуть наймати на роботу, які проекти отримають «зелене світло»[3].

Розглянувши складові інноваційної культури, стає зрозумілим, що інноваційна культура є базою для формування інноваційного розвитку підприємства. Чим краща інноваційна культура, тим кращі інноваційні процеси на підприємстві. Інноваційна культура дає основний поштовх інноваційній діяльності, тобто інноваціям, у свою чергу інновації формують конкурентні переваги підприємства. Тобто зв’язок між інноваційною культурою та конкурентними перевагами є очевидним. Щоб забезпечити підприємство конкурентними перевагами, в першу чергу треба звернути увагу на інноваційну культуру підприємства, на рівень бюрократичного тягаря, на рівень забезпечення ентузіазму робітників, їх креативності, їх здатності працювати в команді, здатності брати на себе відповідальності за невдачі.




Список використаних джерел:

1. Інноваційна корпоративна культура  [Електронний ресурс] — Режим доступу:  http://www.aup.ru/books/m6/7_4.htm

2. Визначення рівня конкурентної переваги [Електронний ресурс] — Режим доступу:  http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3174

3. HowInnovativeIsYourCompany’sCulture?[Електронний ресурс] — Режим доступу:  http://sloanreview.mit.edu/article/how-innovative-is-your-companys-culture

_____________________________

Науковий керівник: Артеменко Ліна Петрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота