ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ

23.04.2016 15:36

[Секція 5. Математичні методи, моделі та інформаційні технології в економіці]

Автор: Бодня Дмитро Андрійович, студент, Університет митної справи та фінансів


Останні роки показують, що з кожним роком Інтернет все більшу роль відіграє в галузях світової економіки, а саме перенесенням грошових потоків в сферу електронного бізнесу – комерції в Інтернет, що показує важливість застосування Інтернет-технологій, які з кожним роком все більше впливають на глобальні економічні процеси. Торгівля в Інтернеті стає вже одним з найбільших сегментів національних економік у промислово-розвинутих країнах. Тому підприємці та компанії бажають використовувати переваги Інтернет у своїй діяльності за допомогою швидкого навчання, обробки та передачі грошей, товарів, інформації. Вже сьогодні суспільство переходить на якісно новий етап розвитку, де визначальну роль відіграє інформація.

Електронна комерція в Україна на сьогодні поки що знаходиться у початковому етапі свого розвитку. Це можна підтвердити відкриттям багатьох інтернет-магазинів в українському сегменті мережі Інтернет. Під електронною комерцією розуміють будь-які форми ділових операцій, де взаємодія сторін відбувається через електронні технології, а не в процесі фізичного обміну чи контакту. Також можна підкреслили, що електронна комерція – це ведення бізнесу в онлайн режимі, яке сьогодні прослідковується в чотирьох основних сферах: прямі продажі товарів і послуг; безпечне розміщення інформації; банківська справа та платіжні системи; корпоративні закупівлі. 

Виявлення сучасних світових тенденцій розвитку електронного бізнесу та аналіз можливостей і перспектив участі України у всесвітній електронній торгівлі можливе шляхом [1]:

- визначення глобальних тенденцій у сфері Інтернет-технологій, використовуючи досвід США як світового лідера в електронній торгівлі;

- вивчення можливостей європейського ринку інформаційних технологій та його розвиток у найближчі роки;

- розгляду сучасного стану українського сегмента Інтернету та перспектив розвитку електронної комерції в нашій країні;

- виявлення необхідних умов для більш швидкого включення України в міжнародну систему електронної торгівлі.

Сьогодні зростання українського сегмента Інтернету спостерігається майже в усіх напрямках. Збільшення користувачів Інтернет стане рушієм Інтернет-сектора України. Інтернет-економіка нашої країни представлена галузями комп'ютерної техніки і комунікаціями, рекламою і медіа-індустрією, Інтернет-послугами, електронною комерцією. 

Серед основних переваг електронної комерції можна виділити такі [2]: швидке отримання інформації, особливо при міжнародних операціях; значно знижуються затрати пов'язані з обміном інформацією, за рахунок використання більш дешевих засобів телекомунікації; скорочення циклу виробництва та продажі, оскільки відпадає потреба повторного підтвердження інформації і знижується вірогідність помилок при введенні інформації; зниження невиробничих витрат (торгових витрат, витрат на рекламу, витрат пов'язаних з сервісним обслуговуванням та інформаційною підтримкою споживачів); більша відкритість компаній до споживачів.

Таблиця 1 - Обсяги електронної комерції в Україні за 2010–2014 рр.




З таблиці 1 бачимо, що за аналізований період найбільше зростання електронної комерції спостерігаємо у 2011 р. – обсяги зросли на 51 % порівняно з 2010 р., у 2012 р. обсяги підвищилися на 44 % у порівнянні з 2011 р. У 2013 р. темп росту уповільнився порівняно з 2012 р., проте обсяг склав 2 млрд. дол., що більше за попередній рік на 26 %. У 2014 р. досить значний спад вітчизняного обігу електронної комерції на 30 % порівняно з 2013 р., причиною чого стали військові дії на Східній Україні та девальвація гривні. Для простеження динаміки щодо зміни обсягів електронної комерції в Україні за 2010-2014 рр. побудуємо рисунок 1.




Рисунок 1 -  Динаміка зміни обсягів електронної комерції в Україні за 2010-2014 рр.

Розвиток Інтернет-комерції в Україні є надзвичайно важливим, оскільки це ефективний засіб, що дозволить вийти на світовий ринок багатьом українським компаніям, у першу чергу, тим фірмам, що надають комерційні послуги, та фірмам-розробникам програмного забезпечення. Отже, електронна комерція дасть значний поштовх до подальшого розвитку в нашій країні як Інтернет-технологіям, так і всій фінансовій інфраструктурі.




Література:

1. Барицька Л. Включення України в інтеграційні процеси міжнародної електронної торгівлі // Економіст. - 2002. - № 9. - С. 24-27

2. Меджибовська Н. Перспективи розвитку електронного бізнесу в Україні // Економіка України. - 2003. - №6. - С. 36-41

_________________________

Науковий керівник: Кондрус Лілія Леонідівна, старший викладач кафедри математичного моделювання та інформаційних систем в економіці, Університет митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота