ЛОГІСТИКА ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЛОГІСТИКА ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

25.04.2016 12:07

[Секція 9. Логістика і транспорт]

Автор: Федорчук Святослав Сергійович, студент факультету менеджменту та маркетингу Національного технічного університету України «КПІ», м. Київ


Розвиток внутрішнього ринку товарів та послуг спричиняє розширення діяльності підприємств та забезпечення ефективного логістичного обслуговування споживачів. Швидке реагування на замовлення та своєчасна доставка товарів є одним з факторів забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Також до завдань логістики відносять ефективне розміщення виробничих ресурсів та організація безперервного виробництва, правильне використання яких призводить до скорочення загальних витрат, а відповідно і собівартості продукції та сприяє забезпеченню зростання конкурентних позицій товару. Таким чином, розгляд логістики як складової конкурентоспроможності підприємства є актуальною темою на сучасному етапі функціонування підприємства. 

До джерел забезпечення підприємства конкурентними перевагами можна віднести організаційно – технічну та соціально – економічну базу підприємства, проведення швидкого аналізу та реагування на зміни внутрішнього та зовнішнього середовища та підтримку сталого рівня конкуренції та частки ринку. [1]

Досліджуючи фактори та складові забезпечення конкурентоспроможності підприємства, ми можемо виділити групу, яка реалізується шляхом проведення логістики. До них відносять: витрати пов’язані з транспортуванням продукції, після продажне обслуговування, розміщення виробничих потужностей, оптимальне складування товару, здатність до переорієнтації відповідно умов ринку, введення сучасного обладнання, якість продукції, витрати на зберігання продукції та інші. Саме тому розгляд логістики як засобу забезпечення конкурентних переваг товару є важливим та доцільним. 

З розширенням асортименту товару на підприємстві зростає потреба у обслуговуванні процесу виробництва. Без ефективного управління товарними запасами неможливо забезпечити безперебійне виробництво та просування товарів на ринок. Інтеграцію усіх етапів розвитку товару від розробки до поставки споживачу забезпечує логістика. 

Логістика забезпечує планування виконання функцій та вилучення їхнього дублювання та перешкоджання одна одній. Також розробляються зважені та ефективні пропозиції, які сприяють досягненню найефективнішої роботи підприємства, підвищення його ринкової ставки та отримання переваг над конкурентами. [2, с. 13]. Логістичні витрати на підприємстві у середньому складають 5-35% від загальних витрат. В структурі даного виду витрат найбільшу частку складають витрати на управління запасами (20-40%), транспортні витрати (15-35%) та витрати на адміністративно – управлінські функції (14%) [3, с. 41-42].

Ще одним пунктом, який складає витрати підприємства з точки зору логістики є час. Сааме затримки у часі забезпечують скорочення прибутку, адже своєчасне виконання замовлень спричинює існування замовників та позитивного іміджу підприємства. Крім того затримка у часі – це додаткові витрати, як для виробника, так і для споживача товару або послуги. 

Вони також можуть спричинити повну відмову від партії товару чи припинення співпраці. Впровадження заходів логістики на підприємстві призведе до отримання позитивних зрушень, а саме: зниження рівня запасів, повне використання виробничих запасів, низькі витрати на виробництво, високі стандарти якості продукції, гнучкість виробничих технологій, швидке реагування на зміну споживчого попиту, скорочення браку. 

Недооцінка важливості розвитку логістики та впровадження ефективних логістичних систем приводить до гальмування виробничого циклу, зростання загальних витрат та скорочення конкурентних позицій підприємства. 

Загальну характеристику важливості логістики для забезпечення конкурентоспроможності підприємства подано у такому вигляді (рис.1):




Рис.1 Внесок логістики у конкурентоспроможність промислового підприємства. [4]

Оцінюючи все вище написане, можна стверджувати, що логістика є невід’ємною частиною забезпечення конкурентоспроможності підприємства та впровадження логістичних систем призводить до оптимізації витрат та зниження собівартості продукції. 




Література:

1. [Електронний ресурс]. Режим доступу – www. Library.if.ua/book.html

2. Таньков К.М. Виробнича логістика: Навч. Посібник / К.М Таньков – Харків: ВД “ІНЖЕК” 2006. – 305 с. – (Нац. Екон. Ун. – 2-ге видання).

3. БауэрсоксДоналд Дж., Клосс Дэйвид Дж. Логистика: интегрированная цепь поставок. 2-е изд. / Пер. с англ. - М. ЗАО «Олимп-Бизнес», 2005. - 640 с.: ил.

4. Солодка О.В. Логістична складова конкурентоспроможності промислового підприємства  [електронний ресурс]. Режим доступу – http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/vnulp/ekonomika/2009_640/57.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота