ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ЯК ІНДИКАТОР ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМКІВ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ЯК ІНДИКАТОР ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМКІВ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ

26.04.2016 19:36

[Секція 5. Математичні методи, моделі та інформаційні технології в економіці]

Автор: Кулініч Тетяна Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, кафедра менеджменту організацій, Національний університет «Львівська політехніка»; Мних Ярина Ігорівна, студентка магістратури Національний університет «Львівська політехніка»


Розвиток інформаційних технологій та масове використання Інтернету у повсякденній діяльності активно впливає на світові економічні процеси. Із розвитком інтернет-технологій все більшої популяризації набуває електронна комерція (e-commerce) – спосіб ведення бізнесу, використовуючи електронні комунікації та технології, кінцевою метою яких є надання споживачам товарів і послуг. Багатьом компаніям торгівля в Інтернеті та використання технічних можливостей дозволило спростити та пришвидшити реалізацію своєї продукції (послуг) споживачам, із легкістю здійснювати маркетингове управління та вирішувати фінансові аспекти управління, значно збільшити кількість продажів, і як наслідок – підвищити свій рівень конкурентоспроможності. Сегмент онлайн-продажів зростає майже у всіх країнах, а отже, суспільство переходить на новий етап розвитку.

Сфера Е-комерції в Україні на сьогоднішній день перебуває на етапі становлення і має значний потенціал для розвитку. Враховуючи щорічне збільшення чисельності активних користувачів мережі інтернет та підвищення зацікавленості населення у онлайн-купівлях, можна розраховувати на збільшення відсотка покупців в інтернет-магазинах. За даними організації UNCTAD, яка займається вивченням ринку онлайн-торгівлі, із розвитку сегменту e-commerce Україна опинилася на 58 місці з 130. Цілком можливо, що до 2020 року наша країна увійде до першої тридцятки, а це  свідчить про великі перспективи її розвитку в майбутньому [1].

Загалом, ринок Е-комерції в Україні, за даними Ekos Global, у 2014 р. становив 1,6 млрд.USD, у Польщі – 4,7 млрд.USD, у Росії – 17,5 млрд.USD [1] Найбільша частка продажів у світі, яка припадає на онлайн, припадає на медіа-сектор, спорттовари (близько 33%), електроніку (24%), меблі (15%). Дещо рідше в мережі купують одяг, засоби особистого догляду, їжу і напої [2]. 

Щодо України, то згідно з даними GfK Ukraine, в 2014 році на першому місці за покупками в Інтернеті була побутова техніка і електроніка, на другому – покупка одягу, а замикає трійку лідерів – косметика та парфумерія [1]. Ці сфери продовжили своє зростання і у 2015 р. Також переважна більшість покупців (93%) залишилися активними користувачами сайтів оголошень та торгових майданчиків-маркетплейсів [1]. У подальшому, очікується розвиток таких напрямів як сервіс бронювання квитків, продаж туристичних путівок і продуктів харчування. Варто зазначити, що навіть при зменшенні активності в економіці в цілому, окремі сегменти товарів інтернет-торгівлі (одяг, техніка та ін.) матимуть тенденцію до зростання. 

Підсумовуючи вищевказане, електронна комерція стає все більш мобільною, а розвиток технологій забезпечує вільний доступ до товарів, (зокрема поява 3G-зв’язку розширила межі інтернет-магазинів, і тепер покупки можна буде здійснювати з будь-якої точки країни із необмеженим асортиментом). При цьому Е-комерція не лише відкриває перед підприємствами нові можливості та нові способи ведення бізнесу, але й може виступати своєрідним індикатором того, які саме сфери економіки будуть розвиватися швидко і забезпечать інформаційно-інноваційний прорив їх представникам, перестрибнувши через будь-які бар’єри і кордони. 




Література:

1. Офіційний сайm «Lemarbet» : [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://lemarbet.com/ua/

2. Гармідер Л.Д. Особливості розвитку вітчизняної електронної комерції/ Л.Д. Гармідер, А.В. Орлова : [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://duan.edu.ua/uploads/vidavnitstvo14-15/12126.pdf.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота