НОРМОТВОРЧІСТЬ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В ЄС - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

НОРМОТВОРЧІСТЬ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В ЄС

08.11.2016 19:25

[Секція 1. Теорія та історія держави і права. Філософія права. Історія політичних і правових вчень]

Автор: Семенікова Анна Сергіївна, студентка магістратури юридичного факультету Запорізького національного університету


Інтеграція України в ЄС є пріоритетним завданням нашої держави. Одним із найбільш дієвих інструментів та умовою інтеграції є приведення національного законодавства у відповідність до права ЄС. Саме тому актуальним є дослідження місця та ролі Міністерства юстиції України в нормотворчому процесі в контексті інтеграції України в ЄС.

У відповідності до Положення про Міністерство юстиції України Мін’юст у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Мін’юст відповідно до покладених на нього завдань:

- розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів;

- розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та подає їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;

- здійснює правову експертизу проектів законів, інших актів законодавства, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів законів, які подаються на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

- готує зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;

- здійснює науково-експертне, аналітичне, інформаційне та методологічне забезпечення виконання першого етапу реалізації Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу [1].

У відповідності до Розділу III Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, затвердженої Законом України від 18 березня 2004 року № 1629-IV державна політика України щодо адаптації законодавства формується як складова частина правової реформи в Україні та спрямовується на забезпечення єдиних підходів до нормопроектування, обов’язкового врахування вимог законодавства Європейського Союзу під час нормопроектування, підготовки кваліфікованих спеціалістів, створення належних умов для інституціонального, науково-освітнього, нормопроектного, технічного, фінансового забезпечення процесу адаптації законодавства України.

Метою адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу є досягнення відповідності правової системи України acquis communautaire з урахуванням критеріїв, що висуваються Європейським Союзом (ЄС) до держав, які мають намір вступити до нього.

Кабінет Міністрів України запровадив єдину систему планування, координації та контролю нормотворчої діяльності і роботи органів виконавчої влади з адаптації законодавства, затвердив Концепцію адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. Крім того, Кабінет Міністрів України щороку розробляє і затверджує план роботи з адаптації законодавства, передбачаючи в проекті Державного бюджету України на відповідний рік видатки для фінансування заходів з його виконання.

Науково-експертне, аналітичне, інформаційне та методологічне забезпечення виконання Програми, переклад актів acquis communautaire на українську мову, підготовка глосарію термінів acquis communautaire покладаються на уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, тобто на Міністерство юстиції України [2].

Таким чином, саме Міністерство юстиції України є ключовим органом державної влади у сфері адаптації національного законодавства до права ЄС, адже саме Мінюст здійснює розробку проектів нормативно-правових актів з метою гармонізації національного законодавства із правом ЄС; проводить державну експертизу проектів нормативно-правових актів інших органів державної влади на відповідність праву ЄС, координує нормотворчу діяльність органів державної влади у сфері адаптації тощо. Наразі основним завдання Мінюсту у сфері нормотворчої діяльності є виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, що є умовою набуття Україною в перспективі повноправного членства в ЄС. Важливим кроком на цьому шляху є прийняття перспективного закону України «Про нормативно-правові акти», який має затвердити єдині для всіх правила нормотворчої діяльності. 




Література:

1. Про затвердження Положення про Міністерство юстиції України: Постанова Кабінету Міністрів України від 2 липня 2014 р. № 228 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/228-2014-п

2. Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу: Закон України від 18 березня 2004 року № 1629-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1629-15 

____________________

Науковий керівник: Ганзенко Олександр Олександрович, кандидат юридичних наук, доцент, Запорізький національний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота