ТИПОЛОГІЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРИВАТНИХ СТАНДАРТІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ТИПОЛОГІЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРИВАТНИХ СТАНДАРТІВ

15.03.2017 11:21

[Секція 10. Світова економіка та міжнародні економічні відносини]

Автор: Давиденко Ганна Валеріївна, здобувач кафедри міжнародного обліку та аудиту ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана»


Приватні стандарти є частиною великої кількості вимог, що ставляться перед товаром, щодо його технічних характеристик, методів виробництва, упаковки, транспортування тощо. Щороку кількість таких стандартів зростає і основною причиною цього є глобалізація міжнародної торгівлі. 

Їх часто розглядають як однорідну групу, що охоплює широке коло стандартів. Приватні стандарти суттєво відрізняються між собою залежно від цілей та масштабу, орієнтацією на клієнта чи типом компанії для якої вони розробляються. Тому їх можна поділити за такими принципами: ті що розробляються для бізнес сектору (виробники продукції і представники роздрібної торгівлі); та ті що розробляються для не комерційних організацій. 

Метою розробки приватних стандартів є: для бізнес сектору управління ланцюжками поставок та диференціація продукції, отримання додаткового прибутку та доступ до ринків; тоді як для неурядових організацій це заохочення етичних моделей введення бізнесу. Кінцеву мету можна звести до трьох типів: 1) просування етичних цілей, 2) диференціація продукції та 3) регулювання поставок. 

Залежно від орієнтації розробки приватних стандартів слід виокремити основні дві групи споживачів: корпоративних клієнтів («бізнес для бізнесу») та кінцевих споживачів («бізнес для споживача»). Якість продукції та її етичні норми орієнтовані на «бізнес для споживачів», а от безпека виробництва та якість сировини орієнтована на «бізнес для бізнесу». 

Приватні стандарти можуть розроблятись як самостійно компанією для власних потреб, так і для інших компаній. Їх розробка стосується сировини, переробки, торгівлі так і всього ланцюжка виробництва. Приватні стандарти можуть носити як національний так і міжнародний характер.

Типові стандарти включають якість продукту (форма, колір), вміст або відсутність деяких небажаних елементів (залишки пестицидів, ГМО). А також, процес стандартизації, що може бути розділений на систему управління якості та стандартизацію з безпеки. 

Існує три методи перевірки виконання стандартів: 1) компанія приймає рішення про затвердження стандарту і доручає співробітникам перевірку, щоб переконатись, що всі відділи його виконують; 2) компанія вимагає від постачальника відповідності стандарту і контролю виробництва; 3) компанія запрошує незалежну сторону на перевірку відповідності товару постачальника.

Зростаюча економічна вага таких ринків як Китай та Індія неминуче призведе до більш різноманітної структури торгівлі. Лібералізація торгівлі, як очікується продовжиться як на багатосторонньому так і на регіональному рівнях. За таких умов, перспективи підвищення ролі приватних стандартів в міжнародній торгівлі слід розглянути у світлі їх основних функцій: 

Регулювання та управління виробничо-збутового ланцюга. Важливою функцією стандартів є забезпечення однаковості продукції чи процесів виробництва. Приватні стандарти є корисним інструментом для компаній для регулювання поставок та управління маркетинговим ланцюжком. Подальша глобалізація поставить додаткові питання щодо джерел сировини і продукції, які використовує компанія, що в сою чергу зробить наявність приватних стандартів, ще більш вагомою. Прогрес в області інформаційних технологій, зробить відстеження виробництва товару по всьому ланцюжку доступним і наявність в цьому виробництві приватних стандартів, матиме неабияку вагу.

Після того як влада перейшла від виробника до роздрібного торговця, останні більше не можуть вимагати від постачальників відповідності новим стандартам, не компенсуючи додаткові витрати. А підвищення цін на товари дасть можливість виробнику інвестувати в модернізацію виробництва та відповідність продукції стандартам. Встановлення стандартів промисловими групами на чолі з роздрібними торгівцями, дасть виробникам більше влади в прийнятті рішень, тим самим полегшуючи прийняття та впровадження приватних стандартів. Від цього вигоду отримають як оператори споживчого ланцюжка так і приватні особи. Слід зауважити, що взаємодія між приватними та державними стандартами постійно зростає. 

Багато виробників та промислових груп використовують приватні стандарти щоб ознайомити клієнтів з своєю продукцією, диференціювати її на ринку, і відповідно підвищити її цінність. Ця тенденція яскраво виражена в промислово розвинутих країнах, де спостерігається надлишок продукції. Тому покупці стимулюють виробника розробляти стандарти, які ще й регулюють виробництво та торгівельні процеси. Прийняття таких стандартів дозволить виробникові диференціювати свої товари від конкурентів. 

Просування громадських цілей. Постійна глобалізація, скоріше за все, призведе до появи приватних стандартів, що відповідають культурним особливостям (наприклад релігійним, що поширюватимуться на тварин, продукти харчування та традиції їх виробництва). Обмежена кількість природних ресурсів сприятиме розвитку приватних стандартів, що пов’язані з екологією (наприклад з утилізацією). Сюди ж слід віднести і проблеми пов’язані з глобальним потеплінням. зросте кількість приватних стандартів для природоохоронної діяльності (включаючи «вуглецевий слід») та деревини сертифікованої на приватних стандартах. Слід сказати і про етичні стандарти, а саме те що пов’язано з трудовими правами та умовами праці. 

Слід очікувати, що в перспективі органи, які займаються приватними стандартами, будуть сертифікувати та перевіряти на відповідність приватні стандарти, що здешевить вартість сертифікації для виробника. Тому скоріше за все буде розвиватись та впроваджуватись взаємовизнання та еквівалентність між виробниками приватних стандартів. 

Приватні стандарти можуть надавати вигоду виробникам і споживач, тай й суспільству в цілому, тому очікується, що приватні стандарти вплинуть на значну частку міжнародної торгівлі протягом недалекого майбутнього. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота