СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БІЗНЕСУ ЯК НЕОБХІДНА УМОВА СТВОРЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БІЗНЕСУ ЯК НЕОБХІДНА УМОВА СТВОРЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА

15.03.2017 15:29

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Бодня Дмитро Андрійович, студент Університет митної справи та фінансів; Поривай Артем Олександрович, студент Університет митної справи та фінансів


На сьогоднішній день соціалізація бізнесу виступає вже як об’єктивна закономірність сучасного суспільства. Вона пов’язана із сучасними тенденціями розвитку НТП та збільшенням вимог до результатів та процесу виробництва, а також із комплексними перетвореннями відносин власності, з демократизацією економічних відносин, процесами формування системи соціального захисту, з соціальними функціями органів державного управління. Нині на соціальну відповідальність бізнесу (СВБ) покладені великі надії. Як наголошують науковці, великі компанії стають вже центром влади, від якого суспільство чекає такого виконання соціальних функцій, яке можна було б порівняти з обсягом його ресурсів.

В Україні процеси соціалізації бізнесу перебувають у процесі становлення. Найбільшу зацікавленість до корпоративної соціальної відповідальності в нашій країні проявляють лише деякі менеджери-практики провідних фінансово-промислових груп та компаній, які провели первинне публічне розміщення акцій на міжнародних фондових біржах. Саме такі реалії обумовлюють вивчення сучасних тенденцій впровадження окремих напрямів соціальної відповідальності в Україні та необхідність формування підходів щодо розробки адаптованої до сучасних умов концепції соціальної відповідальності на рівні держави. Сьогодні ж пошук нової соціальної ролі бізнесу в Україні цікавить не лише науковців, а й політиків, державних діячів, громадські організації. Основою має стати усвідомлення, які соціальні функції в державі може взяти на себе український бізнес, та за яких умов він буде найбільш мотивованим у виконанні соціальних зобов’язань перед суспільством.

Вітчизняні науковці визначили найбільш важливі шляхи розвитку СВБ з огляду на усі запити української економіки та суспільства в цілому. До них віднесено [1]:

 підвищення конкурентоспроможності підприємств на основі розгортання інноваційної діяльності завдяки всебічному використанню інтелектуального потенціалу суспільства;

 удосконалення корпоративного управління;

 співпрацювати з групами впливу та розвивати людський капітал;

 дотримання принципу рівних можливостей (для осіб різної статі, для інвалідів);

 збереження та відтворення довкілля;

 досягнення відповідальної інтеграції у міжнародні ринки.

Для подальшої активізації соціальної діяльності вітчизняних бізнес-структур потрібно створити усі належні умови для їх постійного розвитку. Найбільшу надію слід покласти на державне регулювання СВБ. У зв’язку з цим необхідно [1]:

- відпрацювати та удосконалити законодавчо – нормативну базу розвитку СВБ;

- забезпечити належну інституалізацію соціальної діяльності підприємницьких структур;

- розширити інформаційний простір з метою оприлюднення напрямів і результатів соціальної діяльності підприємств;

- розширити мережу каналів соціальної взаємодії усіх зацікавлених сторін;

- протистояти корупції, рейдерству, тіньовим схемам співпраці;

- посилити нагляд за дотриманням трудового законодавства на підприємствах;

- сприяти перетворенню соціальної відповідальності бізнесу на складову соціальної політики держави.

Розширення та урізноманітнення меж соціальної діяльності суб'єктів підприємницької діяльності за сприятливих умов згодом якісно змінить їх зміст і значущість як у сфері виробництва, так і суспільстві в цілому. З окремих фрагментарних епізодів щодо вирішення соціальних питань ця діяльність має перетворитися на невід’ємний елемент розвитку бізнесу, ключову стратегію підприємств, усталену складову механізму їх функціонування [1].

З метою зменшення рівня детінізації економіки та ринку праці соціально відповідальне бізнес-середовище може і повинно ініціювати впровадження державних нормативних актів, направлених на зменшення податкового та адміністративного тиску на бізнес з боку держави та розвитку в суспільстві атмосфери всебічної соціальної відповідальності [2].

Отже, соціальна відповідальність має стати невід’ємною складовою самосвідомості суспільства, а корпоративна соціальна відповідальність — активною громадською позицією керівництва бізнес-корпорацій.




Література:

 1. Марчук Л. П. Соціальна відповідальність як визначальна стратегія розвитку сучасного бізнесу / Л. П. Марчук // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія : Економічні науки. - 2014. - Вип. 5.2. - С. 51-56. 

2. В. В. Дмитрієв-Звруденко Соціальна відповідальність бізнес-структур на ринку праці України / В. В. Дмитрієв-Звруденко // Економіка і держава. — К., 2012. — №6. — С. 48—50.

__________________________

Науковий керівник: Фоміних Валентина Іванівна, старший викладач кафедри фінансів суб’єктів господарювання та страхування, Університет митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота