СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВА ПРИРОДА РЕЖИМУ НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВА ПРИРОДА РЕЖИМУ НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ

15.03.2017 22:59

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Мальцев Віталій Вікторович, заступник начальника факультету № 2 підготовки фахівців для Національної гвардії України, ННІ №3 Національної академії внутрішніх справ, м. Київ


Вивчення соціальних конфліктів в житті нашого суспільства дозволяє зробити висновок про те, що вони представляють собою велику загрозу безпеці громадян, стабільності самої державної системи. Соціальні конфлікти, будучи виключно криміногенно-небезпечними, за відсутності ефективних заходів щодо їх попередження та припинення, здатні істотно дестабілізувати обстановку не тільки в окремих регіонах, але і в країні в цілому.

Надзвичайний стан   це особливий правовий режим, який передбачає обмеження встановлених Конституцією України і іншими законами прав громадян і організацій, покладання на них додаткових обов’язків, а також особливий порядок діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування. Правовий порядок введення надзвичайного стану сприяє усуненню обставин, які є факторами загрози, відновлення законності, правопорядку, нормалізації надзвичайної ситуації. Порядок і умови застосування фізичної сили, спеціальних засобів і вогнепальної зброї, які перебувають на озброєнні органів внутрішніх справ, застосовуються відповідно до законів України і не підлягають зміні в умовах надзвичайного стану. Неправомірне застосування зазначених засобів примусу співробітниками органів внутрішніх справ, служби безпеки України і військовослужбовцями, перевищення посадовими особами службових повноважень, порушення гарантій прав громадян, встановлених Законом про надзвичайний стан, тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством.

Чинне законодавство передбачає ряд гарантій законності в умовах надзвичайного стану, зокрема:

- забороняється зміна Конституції України, Конституції Автономної Республіки Крим, виборчих законів, проведення виборів Президента України, виборів до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, до органів місцевого самоврядування; проведення всеукраїнських та місцевих референдумів; обмеження прав і повноважень народних депутатів України;

- перелік обмежень конституційних прав і свобод громадян, які можуть бути застосовані в умовах надзвичайного стану, є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає;

- не можуть обмежуватися права і свободи людини і громадянина, зазначені в частині другій статті 64 Конституції України;

- введення надзвичайного стану не може бути підставою для застосування тортур, жорстокого або такого, що принижує людську гідність, поводженню чи покаранню, для будь-яких обмежень права на життя, на свободу думки, совісті, релігії.

Закон про правовий режим надзвичайного стану реалізував концепцію єдиного правового режиму для надзвичайних ситуацій соціального і природно-техногенного характеру, хоча і з деякими відмінностями в характері застосовуваних заходів і тимчасових обмежень. Надзвичайний стан вводиться лише за наявності реальної загрози безпеці громадян або конституційному ладові, усунення якої іншими способами є неможливим. 

Як показує практика, вжиті заходи по нормалізації обстановки в період гострих соціальних конфліктів кримінального характеру, не відповідають ситуації і не завжди приводять до її стабілізації. Державні інститути, що включають правоохоронну систему, ще не розробили ефективних заходів щодо запобігання та припинення соціальних конфліктів кримінального характеру. По суті, єдиною дієвою формою припинення гострих соціальних конфліктів кримінального характеру в регіональному або міжрегіональному масштабі є інститут надзвичайного стану. Особливої актуальності в умовах надзвичайного стану представляють питання охорони публічного порядку і забезпечення громадської безпеки.

_________________________

Науковий керівник: Братель Сергій Григорович, кандидат юридичних наук, доцент, Національна академія внутрішніх справ



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота