СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ АНАЛІЗУ ТОВАРООБОРОТУ ОПТОВОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ АНАЛІЗУ ТОВАРООБОРОТУ ОПТОВОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

16.03.2017 10:14

[Секція 4. Бухгалтерський облік, аналіз і аудит]

Автор: Семенова Ганна Юріївна, студентка факультету економіки Херсонського національного технічного університету; Олійник Наталія Миколаївна, кандидат технічних наук, доцент кафедри економіки і підприємництва Херсонського національного технічного університету


Товарооборот є головним показником функціонування торговельних підприємств. Він характеризує діяльність торговельних підприємств та їх об'єднань в галузі торговельного обслуговування і охоплення його грошових доходів. 

Оптова торгівля відіграє допоміжну роль відносно роздрібної торгівлі. Специфіка методики аналізу оптового товарообороту випливає із завдань оптової торгівлі. Економічний аналіз товарообороту оптового торговельного підприємства виконує наступні завдання:

- визначення динаміки та структури оптового товарообороту для виявлення тенденцій і закономірностей його зміни загалом та за конкретними напрямками;

- виявлення відхилень товарообороту від планових показників за загальним обсягом, асортиментом, видами обороту та визначення впливу факторів на ці відхилення;

- дослідження товарів, що надійшли від постачальників, і визначення їх відповідності договору за обсягом, асортиментом, якістю і термінами поставок;

- визначення виконання договірних зобов'язань оптового торговельного підприємства з відвантаження товарів покупцям за обсягом, асортиментом, якістю і термінами відвантаження;

- визначення оптимального розміру товарних запасів з метою мінімізації витрат на їх зберігання на складі;

- визначення внутрішніх можливостей покращення роботи оптового торговельного підприємства й зростання обсягу товарообороту.

Для аналізу оптового товарообороту використовують планову документацію, статистичну, фінансову і оперативну звітність, дані поточного бухгалтерського обліку, дані оперативного обліку виконання договорів на постачання товарів, матеріали вибіркових обстежень та ін. [1].

Аналіз оптового товарообороту проводять у декілька етапів, які наведені на рисунку 1.




Рис. 1. Етапи аналізу товарообороту оптового торговельного підприємства

На відміну від роздрібної торгівлі в оптовій ведеться кількісно-сумовий облік руху товарів у місцях їх зберігання. Це дає можливість аналізувати оптовий продаж і товарні запаси окремих видів продукції не тільки у вартісних, але й натуральних показниках вимірювання.

Отже, аналіз товарообороту оптового торговельного підприємства має деякі відмінності від аналізу роздрібного товарообороту, які випливають із завдань оптової торгівлі. 




Література:

1. Гринів Б.В. Економічний аналіз торговельної діяльності: навчальний посібник / Б.В. Гринів. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 392 с.

2. Організація торгівлі: підручник / [В.В. Апопій, І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін.] ; під ред. В.В. Апопія. – [3-е вид.] – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 632 с.

3. Тюхтенко Н. Об’єктивізація визначення купівельної спроможності споживачів в умовах тіньової економіки / Н. Тюхтенко, С. Макаренко, Н. Олійник // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – № 4 (181). – 2016. – С.36-42



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота