ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ

27.05.2017 16:06

[Секція 5. Математичні методи, моделі та інформаційні технології в економіці]

Автор: Кондрус Лілія Леонідівна, старший викладач, Університет митної справи та фінансів; Дзивицька Ольга Анатоліївна, студентка, Університет митної справи та фінансів


В більшості країн світу електронна комерція набула значного поширення і відкрила неймовірні можливості для бізнесу та розвитку економіки. Щорічно глобальний ринок електронної комерції зростає. Це пов’язано з тим,що інформаційні технології займають все більшу роль у житті сучасної людини. Україна намагається відповідати світовому прогресу, але у розвитку е-комерції значно відстає від інших. Без сумніву, в нашій державі  існують сприятливі передумови для розвитку електронної комерції. В той же час є ряд факторів, які є серйозними проблемами для вітчизняного розвитку цього виду бізнесу.

Електронна комерція – це такий вид діяльності у мережі Інтернет, заснований на одержанні прибутку при здійсненні купівлі-продажу товарів та послуг, у процесі якого певний цикл фінансової або комерційної транзакції здійснюється за допомогою Інтернет технологій.[1]

Онлайн-торгівля в усьому світі спрямована на те, щоб заробити на споживачах, які цікавляться покупками в Інтернеті. У світі все більшу частину ринку електронної комерції відвойовує так звана мобільна комерція, тобто онлайн-покупки через мобільні пристрої. Вже в   2016 році 40% від усіх онлайн-транзакцій, припадало на мобільні транзакції.[2]

Таб.1 . Розвиток  E-commerce в Україні[3]





Як ми бачимо з таблиці, темпи росту як  проникнення інтернет-торгівлі в економіку, так і її об’ємів зростають. Розвиток  української E-commerce  має позитивну тенденцію. Але в порівнянні з іншими зарубіжними країнами  Е-Commerce в Україні відстає в розвитку на 2-3 роки. [4] Причиною цього є існування в Україні для E-commerce певного ряду проблем, серед яких можна виділити:

1. Недостатня безпека даних. Основними труднощами у сфері електронної комерції є недостатній захист інформації, що передаються через Internet.  Це зводиться до двох загроз - комп'ютерні підробки і шахрайство та порушення таємниці особистого життя в умовах можливості чіткої фіксації хто, що, коли і в кого купував.

2. Якість комунікацій. Сюди відноситься недостатній розвиток мережі комунікацій, а саме відсутність покриття  3G  по всій території України , а також мала пропускна спроможність каналів та низька швидкість передачі інформації.

3. Нестабільність національної грошової одиниці у відношенні до долара. Це призводить до завищення цін у вітчизняних електронних магазинах. Частково через це триває переорієнтація на зарубіжні онлайн-магазини, зокрема, китайські.

4. Недосконала законодавчо-нормативна база. Україна прийняла закон, щодо регулювання електронної комерції однією з останніх. Закон ще  потребує доопрацювання і не передбачає особливостей для угод електронної комерції в окремих сферах.

5. Слабке поширення систем безготівкового розрахунку. На жаль, не в усіх інтернет-магазинах  є можливість платити карткою . Тому,  зараз українці за допомогою карток купують більше за кордоном, ніж усередині країни. 

6. Ненадійні системи платежів. Рівень довіри покупців до вітчизняних платіжних систем є низьким, що є наслідком невисокого рівня життя населення та відсутності механізмів регулювання електронної економічної діяльності.

7. Високі ціни на доставку. Україна поки що не досягла належного рівня конкуренції між постачальниками логістичних послуг. Як правило, якісні послуги дорогі, а неякісні породжують недовіру. Нам потрібно три-чотири сильних оператора, конкуренції між якими сформується ринок перевезень з високим рівнем обслуговування і прийнятними цінами.

Отже, можна впевнено сказати, що ринок електронної комерції в Україні продовжить стрімке зростання. Потенціал для розвитку  - колосальний. Як і в минулі роки, користувачі будуть ще частіше використовувати мобільні телефони для покупок в інтернеті. Але щоб досягти показників  ринку електронної комерції  як у більшості розвинених країн світу потрібно виправити наявні проблеми ринку онлайн-торгівлі. В першу чергу це стосується конфіденційності інформації та більш якісної  системи надання послуг. 

Література:

1. Шалева О.І. Електронна комерція [Електронний ресурс ]. – Режим доступу: http://westudents.com.ua/glavy/27080-11-sut-zmst-elektronno-komerts.html 

2. Дубенська О. Е-коммерс в Україні: розвиток попри кризу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.epravda.com.ua/publications/2015/10/27/564857/ 

3. Соколенко П. Электронная коммерция (e-Commerce): тренды и прогноз развития в Украине на 2017-2018 гг. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.web-mashina.com/web-blog/ecommerce-prognoz-elektronnoi-kommercii-ukrainy-2017-2018 

4. Свет М. Прогноз развития рынка e-commerce в Украине. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.web-mashina.com/web-blog/64-prognoz-razvitiya-rynka-e-commerce-v-ukraine 







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота