ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

01.06.2017 16:30

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Камєнєва Т.С., студентка, Херсонський національний технічний університет; Горб В.А., студентка, Херсонський національний технічний університет; Сита Є.М., старший викладач кафедри економіки і підприємництва, Херсонський національний технічний університет


На сучасному етапі розвитку економіки особливої актуальності набувають питання поліпшення управління асортиментом товарів народного споживання. При правильному виборі асортиментної політики, підприємство буде максимальним чином задовольняти попит споживачів і в кінцевому підсумку воно буде рентабельним. Асортиментна політика є одним з основних об'єктів системи управління, так як саме ставлення споживачів до продукції визначає можливості існування і розвитку підприємства.

Асортимент товарів представляє складну систему. У ній товари розрізняються різноманіттям природних і споживчих властивостей, особливостей призначення, характеру використання, участі в задоволенні потреб. Вони розрізняються за вихідними матеріалами, конструктивним рішенням і технологіям виготовлення, об'ємним, лінійним і габаритним розмірним показниками, схоронності, термінами споживання і безлічі інших особливостей. Широкий асортимент дозволяє диверсифікувати продукцію,  орієнтуватися на різні вимоги споживачів і стимулювати здійснення покупок в одному місці. Одночасно він вимагає вкладення ресурсів і знань в різні категорії продукції. Глибокий асортимент може задовольняти потреби різних купівельних сегментів по одному товару; максимізувати використання місця в торгових крапках; перешкоджати появі конкурентів; пропонувати діапазон цін і стимулювати підтримку дилерів. Проте він також збільшує витрати на підтримку запасів, модифікацію продукції і виконання замовлень.

Теоретично більшість маркетингових концепцій передбачають випуск широкої гами виробів одночасно, що дозволяє зміцнити позиції фірми на ринку і збільшити обсяг продажів. Вся сукупність виробів включає різні види товарів, що представляють собою кінцевий продукт виробничого циклу.

Сучасна асортиментна політика підприємств вимагає включення в асортиментну модель таких товарів, що знаходяться на різних стадіях життєвого циклу. Такий підхід дозволяє знизити комерційний ризик, пов'язаний з неотриманням або недоотриманням прибутку від реалізації товарів, що перебувають на початкових стадіях життєвого циклу і таким чином гарантувати підприємству відносно стійкі обсяги продажів і стабільне положення на ринку [2].

Формуванню асортименту передує розробка підприємством асортиментної концепції. Це побудова оптимальної асортиментної структури, товарної пропозиції, при цьому за основу приймаються, з одного боку, споживчі вимоги певних груп (сегментів ринку), а з іншого - необхідність забезпечити найбільш ефективне використання підприємством сировинних, технологічних, фінансових та інших ресурсів з тим, щоб виробляти вироби з низькими витратами.

Асортиментна концепція виражається у вигляді системи показників, що характеризують можливості оптимального розвитку виробничого асортименту даного виду товарів. До таких показників відносяться: розмаїтість видів і різновидів товарів (з урахуванням типології споживачів); рівень і частота оновлення асортименту; рівень і співвідношення цін на товари даного виду та ін. [3].

Асортиментна політика розробляється у перспективі і протягом часу залишається незмінною, однак при виникненні серйозних змін ринку стратегія може змінитися. Отже, процес створення асортименту є комплексним, тісно переплітається  з іншими інструментами маркетингу, найважливішим із якого є цінова політика. Управління асортиментом є ланкою у складному і багаторівневому ланцюжку змісту комерційної діяльності підприємства. Від його результатів залежить, який товар у якому обсязі буде запропоновано споживачеві.




Список використаних джерел:

1.  Гармідер Л. Д. Дослідження формування товарного асортименту підприємства 

/ Л. Д. Гармідер, І. О. Самай // Академічний огляд. - 2016. - № 1. - С. 111–118.

2. Шумкова О. В. Окремі аспекти управління товарним асортиментом підприємства/ О. Шумкова, І. Глубока // Вісник СНАУ. – 2010. – № 5/1. – С. 64-69.

3. Герасимова Л.М., Асмарян А.С. Асортимент товарів: сучасні проблеми управління / [Електронний ресурс]: http://www.rusnauka.com/23_WP_2011/Economics/10_91123.doc.htm 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота