ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ ТА ШЛЯХИ ЇХ УСУНЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ ТА ШЛЯХИ ЇХ УСУНЕННЯ

02.06.2017 13:24

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Михайлович Паун, студент, Інститут економіки та управління, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки


Менеджмент – невід’ємна складова існування будь-якого підприємства, вид діяльності, який спрямований на вплив на працівників з метою досягнення ними найкращих результатів. Він супроводжує підприємство на всіх етапах розвитку та життєвого циклу. Саме тому постає необхідність правильного ведення менеджменту, щоб він був якомога ефективнішим. На жаль, у процесі менеджменту виникає низка проблем і помилок. Саме їх наявність актуалізує це дослідження.

Одніа з найбільших проблем постає в словосполученні «власник-менеджер». Вона виникає тоді, коли власник підприємства є його керівником (особливо це актуально в Україні, де таких підприємств досить велика кількість). Цей підхід є згубним для підприємства в силу того, що власник-керівник часто хоче мати абсолютну владу на підприємстві, придушує приватну ініціативу як керівників нижчих рівнів, так і самих робітників. Також у цьому випадку має місце бажання керівника обирати кадри за критерієм лояльності, що часто суперечить їх кваліфікованості, і тому може нашкодити підприємству. Знижується й мобільність операційних витрат, оскільки бюджет підприємства стає дуже централізованим [1].

Наступною проблемою менеджменту на підприємстві може бути криза розширення. Вона виникає тоді, коли керівництво вирішує, що підприємство повинно розширюватися, але немає чіткого обґрунтування необхідності цього, а також аналізу, який свідчитиме про корисність такого розширення. У цьому випадку постає загроза того, що в разі неправильного або невиправданого розширення підприємство може надовго залишитися збитковим [2].

Невміння керівництва ставити цілі та завдання, а також визначати проблеми і пропонувати їх рішення також належить до поширених проблем менеджменту. Тут часто відіграє негативну роль відсутність належного досвіду. Наслідком цього можуть бути запущені проблеми компанії, які будуть заважати у майбутньому, а також неефективне витрачання коштів на цілі та завдання, які або некоректно поставлені, або непотрібні взагалі [3].

Досить поширеною проблемою є надзвичайний консерватизм керівників відносно своєї роботи. Зазвичай, це поширено серед тих, які є досить поважного віку. У них проявляється схильність до так званого «вирощування кадрів», тобто при виборі кандидатів на посаду вони радше оберуть людину з досвідом, аніж молодого фахівця в будь-якій сфері. Серед таких керівників також є поширеним нехтування сучасними методами управління, хоча часто вони є ефективнішими. Причиною цьому є небажання освоювати нове або надзвичайна прив’язаність до старого та перевіреного [4].

Наявність таких проблем зумовлює пошук шляхів, які допоможуть їх уникнути, щоб досягти справжнього процвітання компанії. Це, зокрема:

1) уникання поєднання в одній особі власника та директора підприємства для запобігання надзвичайній централізації й авторитарності управління;

2) націлення керівників на достатнє обґрунтування необхідності розширення підприємства для запобігання небажаних розширень;

3) проведення інструктажів для вже досвідчених керівників для інформування про нові методики управління;

4) ротація керівників, яка проявляється у їх періодичний зміні для запобігання розвитку зайвого управлінського консерватизму;

5) надання при наймі на роботу переваги молодшим керівникам, які будуть гнучкіші в плані навчання та роботи.

Отже, в процесі менеджменту може проявлятися ціла низка проблем, які надзвичайно гальмуватимуть розвиток підприємства. Саме тому є необхідним їх вчасне виявлення, а також, за необхідності, запобігання.




Література:

1. Журнал «Маркетинг в Україні». – 2000. – №№ 3(5), 4(6).

2. Минцберг Г. Школы стратегий / Г. Минцберг, Б. Альстрэнд, Дж. Лэмпбел; пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. – СПб. : Изд-во «Питер», 2000. – 416 с.

3. Нємцов В. Д. Менеджмент організацій: навч. посіб. / В. Д. Нємцов, Л. Є. Довгань, Г. Ф. Сініок. – К., 2000. – 392 с.

4. Зозульов О. Сучасні проблеми менеджменту українських підприємств / О. Зозульов, А. Длігач, Н. Писаренко // Економіка України. – 2002. – № 6(487). – С. 41–46.

_________________________

Науковий керівник: Тоцька Олеся Леонтіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота