ПРОБЛЕМА АДАПТАЦІЇ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ СТРУКТУР КОРПОРАТИВНИХ ПІДПРИЄМСТВ ДО УМОВ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМА АДАПТАЦІЇ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ СТРУКТУР КОРПОРАТИВНИХ ПІДПРИЄМСТВ ДО УМОВ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

23.06.2017 17:18

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Бруханська Анастасія Вікторівна, студентка спеціальності 075 Маркетинг, КНЕУ ім. В. Гетьмана «Криворізький економічний інститут»


Зовнішнє середовище організації включає всі елементи, що існують поза її внутрішнім середовищем, та істотно впливають на її поведінку і виживання. Організація має малий, або взагалі не має ніякого контролю над навколишнім середовищем, але їй, як внутрішній системі, необхідно постійно адаптуватися до зовнішніх змін. [1]

Для того, щоб вижити і процвітати, організація повинна пристосовуватися до екологічної системі, яка її оточує. Важливо використовувати штучний інтелект, щоб зрозуміти ступінь ситуаційної невизначеності і вжити відповідних заходів для розвитку організації.

До зовнішнього середовища можна віднести:

1.Конкурентів. Важливо знати про конкурентів все, їх організаційні розміри і навички, їх конкурентні переваги, їх маркетингові стратегії, офшорний розвиток.

2.Клієнти: Вони є кінцевими користувачами продукту і послуг, це найбільш важливий аспект навколишнього середовища.

а)Привілейовані зміни: Деякі клієнти люблять, а деякі ні швидкі зміни, бо вони живуть в жорсткій соціальній системі, яка створює та заохочує наявні тенденції. Важливо передбачити зміни у вимогах до продукції користувачів, нові технології, які можуть змінити те, як використовуються продукти і т.д.

б)Демографічні зміни: Вони включають в себе соціальні, економічні та культурні зміни, як вік населення, етнічна приналежність, рівень освіти і економічний клас. Такі зміни впливають на переваги клієнтів і масовий ринок.

3.Ресурси: організація залежить від наявності певних зовнішніх ресурсів для його діяльності та продуктивності. 

4. Кваліфіковані робітники: Вони включають студентів старших курсів, пов'язані університетські курси, навчальні заклади і ринок праці загалом.

5.Сировина: Кожна організація використовує певну сировину для виробництва свого продукту або послуг, перебої в його постачанні, зміни у вартості матеріалів і т.д. можуть мати негативний вплив.

6.Фінанси: вони забезпечують оперативну підтримку; вона включає в себе заощадження, або вільні грошові кошти, кредитні лінії для фінансування нових підприємств, венчурних капіталів, фондових ринків і інвесторів.

7.Технологія: вона включає в себе науку і технологію, необхідну для виробництва, технічні засоби, які використовуються у виробництві або технологіях самого продукту в разі високотехнологічної промисловості. 

8.Закони та правила: всі організації повинні дотримуватися правової системи, нові закони і правила постійно додаються через політичні, або соціальні зміни. [2]

Розглянемо механізми адаптації організаційних структур корпоративних підприємств до умов зовнішнього середовища.

Прогнозування і планування: ситуаційна невизначеність повинна бути використана для прогнозування майбутнього курсу до вимог навколишнього середовища і організаційні структури повинні скласти план належним чином, щоб зменшити його негативний вплив. Організація яка планує краще підготовлена до нестабільного середовища і може реагувати швидко і злагоджено.

Перебудова та реструктуризація: внутрішня конструкція організації безпосередньо залежить від стабільності і невизначеності зовнішнього середовища.Ці два структурних чинники, обидва залежать від ситуаційної стабільності, коли середовище стабільне, ієрархічна структура забезпечує істотний контроль і ефективність. Так як не кожна функціональна область матиме подібну невизначеність, організаціям необхідно відрегулювати ступінь, в якій вони потребують координації по порівнянні з контролем у внутрішній структурі кожного блоку. [3]

Зменшити залежність від ресурсів: як вже згадувалося раніше, організація залежить від зовнішніх ресурсів, але вона може знайти способи контролювати деякі аспекти. Один із способів полягає в формуванні міжорганізаційних спілок, де організація розділяє наявні ресурси. Тут співпрацюють різні організаційні структури, для кращого контролю витрати і зведення до мінімуму ризиків, даючи деяку автономію наявним структурам. Міжорганізаційний зв'язок може бути в формі придбання аналогічної організації, контрактів та спільних підприємств. Підхід, для збереження ресурсів, забезпечує амортизуючий ефект та зводить до мінімуму ризики.

Зміна ключових компетенцій: організація може змінити свій основний бізнес і сформувати інший продукт і тим саме привести до зміни  на ринку. Проводячи зміни, організація створює нову клієнтську базу, монополізує ринок. Однак такий рішучий крок може бути ініційований тільки далекоглядним лідером, який має підтримку з боку всіх зацікавлених сторін, членів ради директорів та інвесторів. [4]

Маркетинг: це ефективний засіб впливу на смак клієнта і думку; і це забезпечує перевагу над конкурентами.

Політичне лобіювання: Політичний лобізм і суміжна діяльність, що впливає на політику уряду і правила на користь організації, проти конкурентів. Лобіювання «зеленого» законодавства  є хорошою стратегічною перевагою для багатьох  підприємств. [5]

Отже, можна зробити висновок, що ефективність і швидкість адаптації організаційних структур підприємства визначаються взаємозв'язком трьох матриць: узгодження, який визначає принципи і динаміку інтерактивного планування і оцінки результатів адаптивного перетворення; ресурси, що визначають раціональність їх розподілу між структурними підрозділами підприємства для здійснення перетворень; структурної взаємодії, яка визначає оптимальну взаємодію засновану на мотивації персоналу і інших соціальних і психологічних чинниках.




Список використаних джерел:

1. Нижник В. М. Підвищення конкурентного потенціалу та економічної безпеки промислових підприємств за умов розвитку глобалізаційних процесів : [монографія] / В. М. Нижник, Д. М. Васильківський, Л. О. Подра, М. В. Чухрій, І. В. Нижник; ред.: В. М. Нижник. – Хмельницький : ХНУ, 2013. – 525 c. – С. 14.

2. Малихіна Я. А. Вплив факторів зовнішнього середовища на діяльність ВНЗ/ Я. А.Малихіна//Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія. – Зб. Статей: Ялта: РВВКГУ. Вип. 39. – Ч. 3, 2013. – С. 221-228.

3. Крикавський Є. В. Актуальність інноваційного маркетингу в світлі турбулентності ринкового середовища / Є. В. Крикавський, Н. Ю. Глинський, О. Б. Гірна //Маркетинг інновацій і інновації у маркетингу: збірник тез доповідей VІIІ Міжнародної науково-практичної конференції, 25-26 вересня 2014 року. – Суми: ТОВ «ДД "Папірус», 2014. – С. 84-86.

4. Підвищення конкурентного потенціалу та економічної безпеки промислових підприємств за умов розвитку глобалізаційних процесів: монографія / за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. В. М. Нижника. – Хмельницький: ХНУ, 2013. – 525 с.

5. Крисько Ж. Л. Адаптація підприємства до зовнішнього середовища через механізм реструктуризації / Жанна Крисько // Галицький економічний вісник. – 2009. – № 2. – С. 38-42.

__________________________________

Орлов Валентин Валентинович, в.о. завідувача кафедри менеджменту і публічного адміністрування, доцент кафедри, кандидат економічних наук

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота