ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

27.09.2017 23:25

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Яковенко Олег Русланович, магістр юридичного факультету групи Пм – 601, Приватний вищий навчальний заклад «Буковинський університет», м. Чернівці


Становище України у сфері охорони здоров’я залишається незадовільним, близьким до рівня, на якому перебувала країна у цій сфері в 90-х роках. Такі негативні результати пов’язані з недостатнім піклуванням населення про своє здоров’я, а  також – що надзвичайно важливо – з нездатністю наявних медичних закладів ефективно запобігати виникненню хвороб, а також своєчасно виявляти і лікувати хвороби [1]. У лікувальних закладах нашої країни кількість ліжко-місць на сьогодні вдвічі перевищує європейські нормативи. Через застарілі технології тривалість стаціонарного лікування в нашій країні на 50 % довша, порівняно з країнами ЄС. Тож трансформація фінансування вітчизняної медицини в умовах ринкової економіки просто необхідна, щоб зробити систему охорони здоров’я ефективною, а медичні послуги – якісними [2, с. 37].

Згідно соціального опитування, якістю медичної допомоги задоволені лише 6 % опитуваних. Задоволені своєю працею лише 28,5 % лікарів. Робота лікарень була визнана задовільною тільки 52,1 % опитуваних [3].

Україна повинна і може краще дбати про здоров’я своїх громадян. Необхідно вжити термінових заходів для  недопущення колапсу системи та відбудови інституційного фундаменту як на центральному, так і на регіональному і місцевому рівнях з метою надання громадянам України якісних медичних послуг, яких вони потребують і  заслуговують [1].

Державна політика України у сфері охорони здоров’я спрямована на збереження та зміцнення здоров’я, профілактику та зниження захворюваності, інвалідності та смертності населення, підвищення якості та ефективності медико-санітарної допомоги, забезпечення соціальної справедливості і прав громадян на охорону здоров’я [4].

Перспективний розвиток сфери охорони здоров’я скеровує за наступними напрямами:

1. Покращення здоров’я та зниження первинної інвалідизації населення, загальної смертності та смертності населення у працездатному віці завдяки: раціональному використанню ресурсів галузі; солідарному принципу фінансування; підвищенню якості та ефективності медичної допомоги.

2. Зниження потреби у медичній допомозі завдяки: профілактиці та ранньому виявленню захворювань, контролю за перебігом захворювань та попередженню їх несприятливих наслідків; формуванню системи громадського здоров’я, залученню та мотивації населення до здорового способу життя; запровадженню заходів з реабілітації, організації спеціальних заходів з медичного забезпечення за окремими класами хвороб; участь у створенні сприятливого й безпечного для життя та здоров’я громадян середовища [4].

При реформуванні системи охорони здоров’я також є необхідним урахування рівня професіоналізму керівництва у цій системі. Так, найголовнішою метою процесу управління формуванням нової генерації керівників системи охорони здоров’я України є використання їх особистісного професійного потенціалу – комплексної характеристики щодо придатності керівника до ролі активного суб’єкта управлінської діяльності [5, с. 298].

Серед основних вимог до нового покоління керівників системи державного управління, крім уміння успішно вирішувати питання юридичного, економічного, політичного та комінукативного характеру, тобто бути професіоналом, є: високий рівень знання нових інформаційних технологій, сучасного менеджменту, іноземних мов, а також наявність культури і патріотизму [5, с. 299].

З огляду на вищезазначене, система охорони здоров’я в Україні на сьогоднішній день потребує кардинальних змін і всеохоплюючого реформування. Спостерігається повна незбалансованість між обсягом потреб суспільства (хоча б мінімальних) та рівнем фінансової спроможності населення придбавати найнеобхідніші медичні препарати. 

Військовий конфлікт на Сході України, високий рівень інфляції, тіньова економіка в державі та інші соціально-економічні чинники ускладнюють процес практичного удосконалення системи охорони здоров’я, оскільки досягнення поставленої мети вимагається в умовах обмеженості ресурсів. Проте, навіть за таких обставин є можливим оновлення системи охорони здоров’я в Україні. Так, є доречним удосконалення системи електронного документообігу, що запобігатиме бюрократичним проявам з боку працівників закладів охорони здоров’я та буде заощаджувати час пацієнтів і найманих робітників медичних установ. Крім того, вагомим кроком насамперед на етапі реформування було б створення єдиного фонду фінансування системи охорони здоров’я в Україні, за яким би закріплювалися додаткові джерела фінансування у вигляді бюджетних відрахувань від податків та зборів.

Література:

1. Новіков В., Никонюк К. Соціальні наслідки Євроінтеграції України: система охорони здоров’я. LIBRARY.FES. 2016. URL: http://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/09542.pdf.

2. Миськевич Т. Реформування системи охорони здоров’я в Україні. Громадська думка про право творення. 2015. № 1. С. 32-39.

3. Князевич В. М. Охорона здоров’я України: стан, проблеми, перспективи. К., 2009. 167 с.

4. Устінов О. В. Стратегія державної політики у сфері охорони здоров’я. Український медичний часопис online. 2012. URL: http://www.umj.com.ua/article/35657/strategiya-derzhavnoi-politiki-u-sferi-oxoroni-zdorov-ya.

5. Білинська М. М., Радиш Я. Ф. Державна політика у сфері охорони здоров’я: колективна монографія у 2-х частинах. К.: НАДУ, 2013. Ч. 1. 396 с.

_____________________________

Науковий керівник: Руснак Л.М., доцент кафедри професійних та спеціальних правових дисциплін кандидат юридичних наук, Приватний вищий навчальний заклад "Буковинський університет" 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота