УРАХУВАННЯ МІСТОБУДІВНОГО ЗАКОНОДАВСТВА У ПРОЦЕСІ ПРОСТОРОВОГО ПЛАНУВАННЯ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

УРАХУВАННЯ МІСТОБУДІВНОГО ЗАКОНОДАВСТВА У ПРОЦЕСІ ПРОСТОРОВОГО ПЛАНУВАННЯ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ

27.09.2017 23:43

[Секція 6. Екологічне право. Земельне право. Аграрне право]

Автор: Матвіїшин Вікторія Євгенівна, студентка Львівського національного аграрного університету


У зв’язку з утворенням об’єднаних територіальних громад (далі – ОТГ) сільські та селищні ради повинні розробити документи, які окреслюють перспективи раціонального використання їх територій. Зокрема, йдеться про містобудівну документацію – затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Діяльність з просторового планування регламентує Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 р. Він описує такі основні види містобудівної документації: генеральний план населеного пункту; план зонування території (зонінг); детальний план території (частини населеного пункту або ділянки поза ним). Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, за межами населених пунктів встановлюється відповідними районними державними адміністраціями, а в межах населених пунктів – встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій [1]. Законодавством не передбачено такого виду містобудівної документації, як схема планування ОТГ. Але її можна підготувати як схему планування частини території району, яку займає ОТГ. У цьому випадку замовником виступає районна рада.

Від якісно запланованого розподілу території за її теперішнім і майбутнім призначенням залежить привабливість ОТГ для проживання, праці, відвідування й інвестування. Для полегшення планування відповідних робіт нами запропоновано алгоритм прийняття рішень щодо розробки містобудівної документації, який ґрунтується на положеннях Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» і державних будівельних норм (рис. 1). 




Запропонований алгоритм дає змогу наочно відобразити раціональний порядок прийняття рішень щодо розробки містобудівної документації для ОТГ, що залежить від видів документації та розташування земельних ділянок. 

На час підготовки тез був чинним документ під назвою «Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст», затверджений у 2011 р. [2]. Він містить переважно ті ж положення, що наведені у статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Проте існує певна колізія між цими документами. У згаданому Порядку передбачено, що до заяви на отримання містобудівних умов та обмежень замовником додається ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі) та фотофіксація земельної ділянки (з оточенням). Таких вимог немає у Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності». Це може бути перешкодою для отримання містобудівних умов та обмежень та приводом до непорозумінь між замовниками (особами, які мають намір щодо забудови території) і відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури. Доцільно внести зміни у «Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст» для узгодження з положеннями Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», які було оновлено у 2017 р.

Література:

1. Про регулювання містобудівної діяльності : Закон України від 17 лютого 2011 р. № 3038-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3038-17.

2. Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 7 липня 2011 р. № 109 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0912-11.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота