ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА РОЗРОБКУ СТРАТЕГІЇ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА РОЗРОБКУ СТРАТЕГІЇ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК

26.10.2017 23:22

[Секція 10. Світова економіка та міжнародні економічні відносини]

Автор: Мажеру Богдан Юрійович, здобувач освітнього ступеня магістр, Одеський національний економічний університет


У наш час актуальною є проблема виходу вітчизняних підприємств на зовнішній ринок. При розробці стратегії виходу на зовнішній ринок підприємство повинно враховувати фактори внутрішнього та зовнішнього середовища, які впливатимуть на впровадження стратегії у життя та на діяльність фірми на зовнішньому ринку взагалі. Такі західні науковці, як С. Холленсен, С. Де Бурка, Л. Браун, Р. Флетчер Ф.Р. Рут, Ф. Брасингтон, С. Петіт, Е. Фредрік та Дж. Вебстер виділяють наступні зовнішні та внутрішні фактори.

До зовнішніх було віднесено[1, с. 20-29; 2]:

- соціокультурна розбіжність (дистанція);

- ризики країни та невизначеність попиту;

- розмір ринку та темпи його зростання;

- прямі та непрямі торговельні бар'єри;

- конкурентне середовище;

- наявність невеликої кількості прийнятних посередників;

- законодавство;

- тенденції зростання ринку аналогічних товарів;

- попит на ринку;

- географічна дистанція;

- витрати на постачання товару;

- витрати, пов’язані із упакуванням та вигрузкою продукції.

Соціокультурна розбіжність полягає у тому на скільки різними є культури, традиції та соціальний устрій країни підприємства та приймаючої країни. Вона перш за все впливає на ділові стосунки підприємства з іншими фірмами ринку, характер та методи конкуренції, відношення потенційних споживачів до рекламних кампаній підприємства, а також до самої продукції. Крім того така дистанція диктує пріоритетність тих чи інших методів нецінової конкуренції. та видів додаткових послуг, які йдуть разом з товаром фірми. 

Щодо ризиків країни та невизначеності попиту потрібно зауважити, що найчастіше впливають на рішення про вихід на певний ринок. До ризиків країни можна віднести велику кількість підвидів політичних ризиків (військові дії, відношення до інвесторів та інвестицій, корупція тощо), а також тих, що сформовані відношенням попиту та пропозиції саме на ринку приймаючої країни. Невизначеність попиту полягає перш за все у відношенні потенційних споживачів до схожих товарів, якщо вони взагалі наявні на даному ринку.

Показники розміру ринку та темпів його зростання допомагають підприємству у складенні стратегії та плану дій на зовнішньому ринку. Вони надають інформацію щодо можливої конкуренції та рівня розвитку ринку схожих товарів на товар фірми, або те, яке місце він займає. Більш того, темпи зростання ринку допомагають простежити динаміку та напрям руху ринку країни.

В кожній країні існують прямі та непрямі торговельні бар'єри.  До них відносять квоти, законодавчі обмеження тощо. Іноді шляхом обходу таких бар'єрів є використання послуг посередників.

Конкурентне середовище є одним з найважливіших факторів. Його аналіз показує наскільки конкурентним є ринок приймаючої країни та визначає основних лідерів галузі, яких потрібно "побороти" або за якими потрібно йти, або, якщо використовується "стратегія синього океану", на яких не потрібно звертати увагу.

Кількість прийнятних для підприємства посередників є важливим фактором, якщо був обраний шлях непрямого експорту.

Звісно ж, законодавство впливає та багато в чому диктує підприємницьку діяльність. Саме законодавство визначає правила імпорту товарів, квоти на ввіз тих чи інших товарів, податкове навантаження підприємств, правила відкриття філій тощо. Вивчення законодавчої бази приймаючої країни  є дуже затратним та тривалим процесом, який ускладнюється фактом наявності підводних каменів, які іноді не можливо знати не маючи відповідного досвіду.

Географічна дистанція, навіть у часи поширення телекомунікаційних мереж, грає значну роль при прийнятті управлінських рішень. Великі дистанції уповільнюють та іноді унеможливлюють впровадження оперативних змін у діяльність підприємства. Також ускладнюється контроль за діяльністю філій та за діями підприємств, з якими провадиться спільна господарська діяльність.

До внутрішніх віднесли [1, с.26]: швидкість обраного шляху виходу; затратність; віддачу; довгострокові завдання; розмір компанії; міжнародний досвід; складність та диференційні властивості продукції; ризики; ступінь контролю; гнучкість; управлінські причини; відносини між працівниками.

Варто зазначити, що дані фактори є взаємозалежними: затратність проекту залежить від розміру компанії, міжнародного досвіду тощо, у той самий час чим меншою є швидкість обраного шляху, тим більшою стає затратність, а від неї вже залежить віддача всього проекту. Звісно ж, без достатнього рівня кваліфікованості менеджменту компанії, ступеня їх контролю та їх міжнародного досвіду затратність зростає.

Усі перелічені фактори є істотними для розробки вдалої стратегії, які потрібно враховувати та використовувати в якості переваг при виході на зовнішні ринки.

Література:

1. Ravelomanana, F., Yan, L., Mahazomanana, C. and Miarisoa, L.P. (2015) The External and Internal Factors That Influence the Choice of Foreign Entry Modes at Wuhan Iron and Steel Corporation. Open Journal of Business and Management, 3, 20-29. http://dx.doi.org/10.4236/ojbm.2015.31003.

2. What are the factors influencing the choice of entry mode in the foreign market? [Electronic resource]. – Access: http://www.josbd.com/what-are-the-factors-influencing-the-choice-of-entry-mode-in-the-foreign-market/.

__________________________________

Науковий керівник: Сукач Ольга Олексіївна, кандидат економічних наук, викладач кафедри міжнародних економічних відносин, Одеського національного економічного університету

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота