«ПРИХОВАНІ ЧЕМПІОНИ» - ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ТА ОСОБЛИВОСТІ МЕНЕДЖМЕНТУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

«ПРИХОВАНІ ЧЕМПІОНИ» - ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ТА ОСОБЛИВОСТІ МЕНЕДЖМЕНТУ

27.11.2017 17:09

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Дудкін Роман Олегович, студент 3-го курсу, факультету економіки та управління, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана


Розвиток науки менеджменту являє собою узагальнення успішного досвіду діяльності переважно великих компаній. Разом з тим, як свідчать результати досліджень професора Лондонської школи бізнесу Германа Саймона [1], існує невелика група маловідомих, але високоефективних малих і середніх так званих «нішевих» фірм, частка світового ринку продукції яких становить 30-40%. Дослідження практики управління такими фірмами може бути суттєвим внеском у розвиток науки менеджменту.

«Прихованими чемпіонами» (далі - ПЧ) Г. Саймон називає малі та середні підприємства, які займають на європейському або світовому сегменті ринку своєї продукції провідні позиції. Узагальнення досвіду діяльності цієї групи підприємств дозволяє виокремити такі основні характерні риси  їх внутрішньої організації та зовнішнього оточення, які й визначають їх особливості як об’єктів управління: 

- чітко та ясно сформульована основна мета діяльності – бути (або стати) лідером на європейському, а в ідеалі і на світовому своєму сегменті ринку; Winterhalter Gastronom – “Наша мета – абсолютне лідерство на нашому ринку  в Єропі та Азії”; Villeroy & Boch AG — німецька компанія, один з найбільших в світі виробників у галузі порцелянової індустрії, плитки та елітної сантехніки: виготовлення раковин, унітазів, біде, меблів для ванних кімнат, гідромасажних ванн, мінібасейнів, душових кабін, саун. Її мета – «Ми завжди хотіли бути в числі найбільших  підприємств на нашому ринку» [2].

- вузько сфокусований цільовий ринок. «ПЧ» самі визначають для себе вузькоспеціалізовані ніші або створюють власні ринки, на яких стають лідерами. Clean concept сформували напрямок своєї діяльності наступним чином: «Ми спеціалізуємося на гігієні. Ми не хочемо бути тими, хто займається всім потрохи. Ми займаємося тільки гігієною» Зосередженість скоріше на глибині (спеціалізація по продукту або технології, або сервісу), ніж на широті діяльності; Глибина – це збільшення кількості видів однієї продукції чи застосування комплексних рішень. Clean concept  виробляє тільки гігієнічні туалети і забезпечує їх всіма потрібними продуктами (серветки, миючі засоби, технічне обслуговування);

- орієнтація на експорт. Глобальне охоплення свого вузького сегменту ринку; В середньому частка експорту в доходах цих підприємств становить 51%;

- надзвичайно тісний, прямий зв’язок з клієнтами. Орієнтація переважно на цінність продукту для клієнта, а не на його ціну; незалучення посередників в роботі з клієнтами;

- безперервні продуктові та технологічні інновації. Наявність ноу-хау, які утворюють фундамент довгострокових яскраво виражених конкурентних переваг по продукту, технології або сервісу [3].

Зазначені характерні риси обумовлюють такі особливості управління «прихованими чемпіонами»:

1) простота структури управління (незначна кількість рівнів управління, відсутність бюрократії та глибокого розподілу праці);

2) управління здійснюється власником підприємства (або невеликою групою співвласників) особисто. Єдність права власності і безпосереднього управління обумовлює високу мотивацію до ефективної управлінської діяльності;

3) ключова роль керівника (успіх або невдача в діяльності в першу чергу залежить від особистих якостей керівника). Керівник «прихованого чемпіона», як правило, характеризується: відданістю справі управління фірмою (повна віддача створює високий рівень довіри керівнику); надзвичайною цілеспрямованістю; життєвим оптимізмом та витривалістю; здатністю надихати підлеглих;

4) використання спрощених, як правило, неформальних підходів до управління, особистий персоніфікований характер відносин з найманими працівниками;

5) специфічний стиль управління: авторитарний щодо дотримання основних принципів та цінностей «прихованого чемпіона» та одночасно партисипативний щодо кожного співробітника при визначенні того, як ці принципи та цінності реалізувати; Авторитарний – якщо вже один раз вирішено, то більше не повинно виникати дискусій про фундаментальні аспекти, як місія, стратегічні цілі, основні ринки, якість та сервіс. Партисипативний – у визначенні того як втілювати ці принципи.

6) своєрідна корпоративна культура, орієнтована на результати, а не на процес діяльності, на груповий, а не на формальний контроль, на роботу в командах, на мотивацію персоналу до безперервного пошуку та реалізації інновацій. 

Література:

1. Саймон Г. Скрытые чемпионы / Пер. с нем. – М.: Дело, 2005. – 288 с.

2. Rommel, G.; Brück, F.; Diederichs, R.: Simplicity Wins – How Germany’s Mid-Sized Industrial Companies Succeed, Boston, 1995.

3. Скрытые чемпионы. Уроки 500 лучших в мире неизвестных компаний. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://hub.kyivstar.ua/wp-content/uploads/2015/05/Hidden_Champions.pdf 

_________________________

Науковий керівник: Соболь Сергій Миколайович, професор, кандидат економічних наук, завідувач кафедрою менеджменту факультету економіки та управління Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота