МАРКЕТИНГОВЕ ТА ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ПОТРФЕЛЕМ БІЗНЕСІВ ФІРМИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МАРКЕТИНГОВЕ ТА ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ ПОТРФЕЛЕМ БІЗНЕСІВ ФІРМИ

22.12.2017 15:57

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Павленко Лілія Анатоліївна, студентка Державного вищого навчального закладу Придніпровська державна академія будівництва та архітектури; Галушко Олена Ігорівна, старший викладач кафедри фінансів і маркетингу Державного вищого навчального закладу Придніпровська державна академія будівництва та архітектури


Актуальною проблемою розвитку економіки України на сучасному етапі є підвищення ефективності суспільного виробництва шляхом випуску конкурентоспроможної продукції на базі науково-технічних інновацій, що зумовлює необхідність посилення стратегічного напряму діяльності підприємств. Надзвичайно важливе місце в стратегічній діяльності підприємства посідає його маркетингова стратегія, яка формує ринкові стратегічні орієнтири, а також фінансова стратегія, яка забезпечує ефективне управління фінансовими ресурсами підприємства. 

Основне завдання стратегічного управління портфелем бізнесу - оцінити становище і перспективи кожного стратегічного господарського підрозділу у складі портфеля бізнесу фірми. Управління портфелем бізнесів є особливо актуальнім при прийнятті наступних управлінських рішень: розподіл ресурсів між бізнесами, постановка цілей бізнес-одиницям в межах корпоративної стратегії, пошук сторонніх компаній для поглинання і вибір власних підрозділів для продажу.  Формування оптимального бізнес-портфеля та його структури є основою стратегії компанії. Складність цієї задачі пов’язана з тим, що часто критерії оптимізації суперечать один одному (наприклад, збільшення прибутку – зниження ризику). Тому формування бізнес-портфелю доцільно проводити за принципом збалансованості, що передбачає знаходження балансу між різними цілями організації [1, с.123].

До таких критеріїв збалансованості портфелю бізнесів зокрема відносять: структуру попиту та пропозиції на продукцію, що входить в портфель; структуру ресурсного забезпечення; відповідність цілей окремих складових портфеля цілям організації в цілому [2, с.163]. 

З фінансової точки зору, оптимальний портфель бізнесів має забезпечувати бажане для компанії співвідношення ризику та доходності (оптимальна доходність при прийнятному рівні ризику або оптимальний рівень ризику при відповідній йому доходності). З маркетингової точки зору, портфель бізнесів має відповідати асортиментній політиці та включати бізнеси на різних стадіях життєвого циклу. Тобто збалансований портфель має бути диверсифікованим за різними критеріями.  

Сьогодні в Україні стратегічне планування вже отримало належну оцінку, керівники визнають важливу роль професійного управління програмами та портфелями бізнесів, починаючи з визначення стратегії розвитку та закінчуючи реалізацією окремих проектів. 

Проте, розповсюдженою помилкою є те, що багато хто не звертає уваги на чітку відповідність портфеля стратегії розвитку організації. Отже, проведення портфельного аналізу дозволить узгодити бізнес стратегії різних господарських підрозділів підприємства, забезпечити при цьому рівновагу їх розвитку, оптимально розподілити ресурси між стратегічними підрозділами й обґрунтувати напрямки реструктуризації підприємства. 

Перевагою формування стратегічного портфелю є можливість логічного структурування та наочного представлення стратегічних проблем організації, застосовність в якості основи для генерування стратегій, відносна простота представлення результатів, акцент на якісні сторони аналізу.

Література:

1. Андреева О.Д. Технология бизнеса: маркетинг: Учеб. пособие по курсу «Маркетинг». - М.: Инфра М, 2010. - 224с.

2. Дем’яненко С.І. Менеджмент аграрних підприємств. Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2010. — 347 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота