РЕКЛАМА ЯК МЕТОД ВПЛИВУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РЕКЛАМА ЯК МЕТОД ВПЛИВУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧА

28.11.2018 18:41

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Біла Ірина Василівна, викладач комерційних дисциплін, Криворізький державний комерційно-економічний технікум


Реклама, як і будь-яке явище суспільного життя певним чином впливає на оточення. Вплив цей може бути значним чи непомітним, позитивним або негативним, зрештою, ефективним або неефективним. Сучасна реклама має у своєму розпорядженні широку наукову базу і озброєна засобами досліджень, що розроблялися упродовж століть видатними соціологами. Рекламні дослідження здійснюються в багатьох аспектах: аналіз товару, вивчення ринку, аналіз можливостей засобів масової інформації та носіїв комунікації, проте основне – це дослідити характеристики споживачів і з'ясувати можливі мотивації їхньої поведінки. Значення реклами зростає практично в усіх галузях економіки та суспільного життя.

В Україні, як і загалом у світі, рекламу розглядають як провідну складову та інформативну силу маркетингових комунікацій. Сучасне суспільство та телебачення неможливо уявити без реклами. Реклама – динамічна сфера людської діяльності, яка швидко змінюється, вже багато століть, будучи постійною супутницею людини, вона змінюється разом з нами. Підвищена зацікавленість психологічними факторами впливу реклами пояснюється переважно проблемами зі створенням нового продукту, оскільки, зважаючи на високий рівень життя, покупець висуває вищі вимоги і звертає більшу увагу на якість, ніж на ціну товару. Рекламу розуміють нині як спеціальну форму комунікацій, спрямовану на спонукання людей до певної, підпорядкованої цілям маркетингу поведінки. 

Реакція людини на форму, зміст та ідею реклами буває неоднозначною і залежить насамперед від цілісного відображення предметів і явищ, пов'язаних із джерелом рекламної інформації. Розрізняють таку реакцію людини на рекламне звернення: 

• по-перше, особа, що сприйняла рекламу, може більш-менш точно запам'ятати зміст звернення, але не зробити з цього висновків і дій;

• по-друге, рекламне звернення може забезпечити у свідомості людини певну перевагу рекламованій продукції чи підтвердити вже прийняте рішення про купівлю; 

• по-третє, рекламне звернення може активно вплинути на поведінку всієї цільової групи (виявлятиметься як пробна купівля). Треба обов'язково враховувати, що значна частина цільової аудиторії взагалі не помітить звернення. Тому рекламодавець не повинен обмежуватися одним показом. Потрібно також зважати на фактор забування. 

Етапи, за якими здійснюється психологічний вплив реклами – це залучення уваги, збудження інтересу, переконання, прийняття рішення. Тільки цілком задоволені товаром споживачі стануть його прихильниками і пропагуватимуть серед знайомих. Дослідження показали: в морі найрізноманітнішої і часто суперечливої інформації потенційний покупець вибирає зовсім не ту інформацію, яка допомогла б йому зробити раціональний вибір, навпаки, він найчастіше намагається знайти таку інформацію, яка підтверджує його звичні уявлення, традиційні установки і яка не суперечила б вибору, зробленому ним колись раніше. 

Отже продавець, торговий посередник, виробник мають докласти багато зусиль, щоб не допустити або принаймні зменшити дисонанс у свідомості не тільки до, а й після купівлі. Покупець бажає, аби його підтримали у зробленому ним виборі, переконали в його правильності, зробили так, щоб він сам міг переконати в перевагах продукту інших людей.

Література: 

1. Гірченко Т.Д., Дубовік О.В. Маркетинг: Навчальний посібник. – Київ: Фірма «ІНКОС», центр навчальної літератури, 2007. 

2. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я: 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер; пер. с англ. – 5-е изд. – М:Альпина Паблишер, 2013. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота