АНАЛІЗ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО РИНКУ АВІАЦІЙНИХ ПОСЛУГ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО РИНКУ АВІАЦІЙНИХ ПОСЛУГ

30.11.2018 21:34

[Секція 10. Світова економіка та міжнародні економічні відносини]

Автор: Присяжна Катерина Павлівна, студентка, Дніпровський національний університет ім. О. Гончара; Трифонова Ольга Дмитрівна, кандидат економічних наук, доцент, Дніпровський національний університет ім. О. Гончара


В сучасних умовах розвитку світової економіки посилюється значимість міжнародних авіаційних перевезень вантажів з метою забезпечення безперебійного функціонування міжнародної торгівлі, а також постачання сучасних систем виробництва та розподілу.

Авіаперевезення - динамічна галузь світового транспорту. Змінюється не тільки авіаційна техніка, а й методи, способи, моделі авіаційного бізнесу. Рівень взаємодії авіакомпаній підвищується від інтерлайн-угод про спільну експлуатацію ліній до створення альянсів. У той же час впровадження нових інформаційних технологій призвело до появи нових способів та областей співробітництва і взаємодії між авіакомпаніями. 

Для оцінки перспективних тенденцій та можливостей розвитку міжнародного ринку авіаційних послуг використовувались багатофакторні моделі, якими враховуються основні параметри, що визначають попит на нові пасажирські літаки та літаки для перевезення вантажів. Відзначимо, що найбільш значущими і в той самий час універсальними факторами, які впливають на обсяг авіаперевезень, є показники рівня ВВП в регіоні та вартість авіаційного палива. Економічне зростання має позитивний вплив на формування послуг авіаперевезень в країнах, що розвиваються. Так, хороші перспективи розвитку структури авіаційного ринку і зростання авіаперевезень на найближчі роки мають країни Азії [1, c. 202].

Найбільш інтенсивно сьогодні розвиваються напрямки перевезень між Європою та Азією, Північною Америкою та Азією, Європою та Латинською Америкою, Північною Америкою та Латинською Америкою. Також є затребуваними внутрішні перевезення в Азії та Латинській Америці. У країнах із розвиненими економіками, де в абсолютних значеннях авіаперевезення досягли найбільш високих показників, обсяг їх приросту в зв'язку зі змінами ВВП помітно знижується. Витрати на авіаційне паливо займають близько третини усіх прямих операційних витрат, пов'язаних із експлуатацією літаків.

Найбільшу частку світових авіаперевезень здійснюють мережеві авіакомпанії. Динаміка останніх років на фоні зростання конкуренції на ринку демонструє збільшення частки комбінованих бізнес-моделей авіакомпаній. Багато великих мережевих перевізників вводять елементи бюджетних перевезень, зростає рівень конкуренції та ведеться боротьба за регіональні маршрути.

Економічні та геополітичні умови, в яких існує сьогодні світовий ринок авіаперевезень, обумовлюють тенденції щодо його розвитку в середньостроковій перспективі. Одним із основних трендів залишається лібералізація світового ринку авіаперевезень. У 2000-х роках відбулась активізація процесу лібералізації вже не тільки в Європі і CША, але і в Азії. Це призвело до збільшення кількості авіакомпаній на ринку, посилення конкуренції між ними і, як наслідок, до зниження цін на авіаквитки і зростання обсягів пасажирських авіаперевезень та вантажоперевезень. Так, згідно прогнозів, за період 2018-2030 рр. світовий показник пасажирообороту може збільшитись в 2,5 разів [2, c. 17].

Структура світової повітряної мережі та зростаюча частка бюджетних авіакомпаній формують стійкий попит на вузькофюзеляжні літаки. Сьогодні це найбільш затребуваний сегмент ринку.

Вік більше 50,0% літаків пасажирського сегменту не перевищує 10 років. Також світової парк представлено значною кількістю регіональних літаків місткістю до 60 крісел. Однак літаки такої місткості практично не працюють на високоприбуткових напрямах, мають досить високі витрати на місце, а в цілому ряді регіонів світу вступають в пряму конкуренцію із іншими видами транспорту. Попит на літаки вказаної місткості має циклічну форму і істотно залежить від впливу зовнішнього середовища. Зниження попиту на авіаперевезення або зміни вартості авіапалива в першу чергу відбивається на цьому сегменті ринку [3, c. 29].

Розвиток сегменту вузькофюзеляжних літаків місткістю 61-120 крісел досить сильно піддається впливу факторів зовнішнього середовища. Авіакомпанії, які оперують літаками подібної розмірності, часто змушені конкурувати із високошвидкісним наземним транспортом (ВСНТ). Наприклад, мережа напрямків для BCНT активно збільшується в Європі і в Китаї.

Сучасні тренди, поряд із потенціалом зростання пасажирських перевезень та очікуваним списанням літаків місткістю 61-120 крісел, також дозволяють оцінити попит на літаки цієї розмірності в обсязі 4605 одиниць за період 2018-2030 рр. Вузькофюзеляжні літаки місткістю більше 120 крісел протягом тривалого часу продовжують залишатися основою світового авіаринку. Вони складають близько 50,0% від світового авіаційного парку та виконують 47,0% світових перевезень. Основна частина вузькофюзеляжних літаків такої розмірності представлена сучасними судами у віці до 10-15 років [4, c. 3].

Прогноз попиту на вузькофюзеляжні літаки місткістю більше 120 крісел до 2030 року складає в середньому 24385 од., причому 11,0% із них - це повітряні судна місткістю 121-140 крісел, а 89,0% - літаки місткістю більше 140 крісел [5]. Широкофюзеляжні літаки традиційно експлуатуються на високоприбуткових маршрутах із великими пасажиропотоками: трансатлантичні, азіатські і близькосхідні напрямки. Незважаючи на те, що прибутковість авіаперевезень широкофюзеляжними літаками є вищою, ніж вузькофюзеляжними, економічна ефективність і оптимізація їх під виконання свого завдання все більше зростає. 

Таким чином, можемо зробити висновки, що обсяги пасажиро- та вантажоперевезень на міжнародному ринку авіаційних послуг до 2030 року збільшаться майже в 1,5 рази. При цьому попит зростатиме на послуги в сфері пасажироперевезень, зокрема, в світі зростає рівень туристичного інтересу, що в свою чергу позитивно впливає на діяльність авіакомпаній.

Література:

1. Передерій В.В. Дослідження стратегічних пріоритетів розвитку авіаційних компаній та шляхи підвищення їх конкурентоспроможності / В.В. Передерій // Наукові праці Національного університету харчових технологій / Нац. ун-т харч. технологій. - К., 2013. - №48. - С. 202-208.

2. Ревуцька Т.В. Формування тарифів при взаємодії транспортно експедиційного підприємства із суб'єктами ринку авіаційних перевезень [Текст]: дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Ревуцька Т.В.; Національний авіаційний ун-т. - К., 2004. - 170 арк.

3. Смерічевський С.Ф. Особливості трансформації світового ринку авіаційних перевезень / Смерічевський С.Ф., Михальченко І.Г. // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Економіка: зб. наук. пр. / Ужгород. нац. ун-т. - Ужгород, 2015. - Вип. 2 (46). - С. 29-37

4. Чигринець О.А. Методика прогнозування обсягів транспортних послуг / Нац. трансп. ун-т. - К., 2000. - 11 с.

5. Авиационные данные и экономический анализ [Электронный ресурс] / [официальный сайт]. - Электрон. текст. данные. - Международная организация гражданской авиации (ИКАО), © 2016-2018. - Режим доступа: https://www.icao.int/annual-report-2016/Pages/RU/progress-on-icaos-strategic-objectives-economic-development-icao-aviation-data.aspx, свободный. - Название с экрана. - Язык русс.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота