ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ АСПЕКТІВ АСОРТИМЕНТУ НА РИНКУ МОЛОКА ТА МОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ АСПЕКТІВ АСОРТИМЕНТУ НА РИНКУ МОЛОКА ТА МОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ

28.12.2018 16:34

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Марчук Анастасія Олександрівна, аспірант, асистент кафедри «Маркетинг», Таврійський державний агротехнологічний університет


Молоко та молочна продукція на українському ринку мають досить високий відсоток споживання. Особливість ринку молока полягає у тому, що його значимість та масовість у споживанні визначається на глобальному рівні, а також молоко є джерелом вітамінів і важливих макроелементів. Молочні продукти належать до пріоритетних товарів споживчого кошику кожного покупця. 

Дослідження процесів маркетингової діяльності у підприємствах з виробництва та реалізації молока та молочної продукції висвітлювались у працях таких українських вчених, як В. Бойко, П. Саблуко, О. Швець, Т.Л. Мостенська [2].

Метою роботи є дослідження теоретичних та практичних засад маркетингової діяльності підприємства з виробництва молочної продукції ТОВ «МД Фанні», а також дослідження сегмента ринку, який займає дана торгова марка. 

Фактори, які впливають на вибір молочної продукції: користь продукції; строк придатності; склад продукції (наявність домішок, фарбників, консервантів); зовнішній вигляд (упаковка); бренд (імідж виробник). 

Лідерами серед споживання є такі категорії молочної продукції:

- питне молоко;

- кисломолочна продукція;

- йогурти та десерти[1].

Розглянемо табл. 1, де проаналізовані споживчі запити за віком та рівнем забезпеченості. Під час розгляду споживчих запитів, розділили населення на певні категорії: молодь, середній вік(26-45 років), зрілі (46-60 років) та пенсіонери віком від 60 і більше.




Аналіз споживчих запитів серед різних груп споживачів на молоко та молочну продукції показав, що найбільшу увагу на задані критерії звертають такі групи населення: споживачі середнього віку, зрілі та пенсіонери. Молодь, при виборі молочної продукції, приділяє менше уваги на задані критерії якості, в особливості студенти. Досить важливими показниками є виробник, склад продукції та ціна молока та молочної продукції. 

Зробимо аналіз ринкових позицій молочної продукції за різними параметрами, наведеними у таблиці 2.




У результаті проведеного дослідження, можна виділити найважливіші параметри для різних споживачів: цілісність упаковки та склад молока. Порівняно з цим, найменшу увагу приділяють параметрам таким як ступінь жирності, цінність молока.




Провівши розрахунок коефіцієнтів асортименту продукції ТМ «МД Фанні» у табл. 3, можемо побачити, що підприємству слід розшити поставки, тому що у магазинах «АТБ» та «Сільпо» представлена невелика частина усього асортименту торгової марки «Фанні». Слід зазначити, що більший асортимент представлено у магазинах мережі «АТБ», наприклад закваска та сиркова маса з курагою – не представлені у «Сільпо». Проти чого, різновидність глазурованих сирків більш представлена у «Сільпо». Також, необхідно зазначити, що на полицях мереж «Сільпо» та «АТБ» відсутні кефір та ряжанка, які мають постійний попит серед споживачів. Перейдемо до оцінки конкурентного профілю, наведених у таблиці 4:




За проведеною оцінкою можна зробити висновок, що серед наведених конкурентів ТМ «Волошкове поле» та ТМ «Злагода», ТОВ «МД Фанні» займає лідируюче місце по всім критеріям. Безумовним лідером ТОВ «МД Фанні» є за критерієм «цілісність упаковки». Також має найвищі оцінки серед критеріїв «склад молока та молочної продукції», «відсоток жирності», та «виробник». Проте, найвища оцінка серед цін на продукцію ТОВ «МД Фанні» свідчить про те, що торгова марка має досить низькі та доступні ціни порівняно з конкурентами на ринку молочної продукції.




Отже, результати проведених розрахунків свідчать про те, що найвищу оцінку має ТОВ «МД Фанні» - 4,95, друге місце займає «Злагода» - 4,1 та на третьому місці ТМ «Волошкове поле» - 4,45. Стосовно конкурентів ТОВ «МД Фанні» на українському ринку молочної продукції, то слід зазначити, що ТМ «Волошкове поле» - є лідером, тому що якість продукції відповідає ціні, що є вигідним для виробника. Так само і ТМ «Злагода», ціни – відповідають якості продукції. Якщо ТОВ «МД Фанні» прагне бути лідером за усіма критеріями, то підприємству слід переглянути свою цінову політику, щоб вона була більш вигідною для виробника. 

Література:

1. Аналіз ринку молочної продукції 2015-2016 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://koloro.ua/blog/issledovaniya/analiz-ryinka-molochnoy-produktsii-ukrainyi-2015-2016.html

2. Т.Л. Мостенська. Показники стану молочної промисловості України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/8816/3/NP29-33.pdf

3. Розвиток ринку молока і молочної продукції: світові тенденції і вітчизняні перспективи [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://eip.org.ua/docs/EP_08_2_80_uk.pdf 

_____________________________

Науковий керівник: Легеза Дарья Георгієвна, доктор економічних наук, доцент, Таврійський державний агротехнологічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота