ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

26.04.2019 13:48

[Секція 3. Цивільне та сімейне право. Цивільне процесуальне право. Комерційне право. Житлове право. Зобов’язальне право. Міжнародне приватне право. Трудове право та право соціального забезпечення]

Автор: Коваленко Анна Романівна, економіко-правове відділення, спеціальність «Право», 4 курсу, Таращанський державний технічний та економіко-правовий коледж


Здійснення в Україні соціально-економічних та політичних перетворень зумовлює необхідність підвищення ефективності захисту прав громадян і, зокрема, забезпечення реалізації передбаченого у ст.42 Конституції України обов’язку держави захищати права громадян як споживачів. За останні роки створено новий комплексний інститут споживчого права, в якому закладені основні підвалини для подальшого розвитку відносин за участю громадян-споживачів. Чинне законодавство України встановлює певні юридичні засоби забезпечення підвищеного захисту прав споживачів. Проте, переважна частина положень цього правового інституту не отримала належного наукового обґрунтування, зокрема, стосовно захисту прав споживачів у сфері надання послуг. Формування споживчих відносин та споживчого законодавства в Україні започатковано після переходу країни до ринкових реформ та прийняття закону України "Про захист прав споживачів", який з цього моменту піддавався постійному істотному оновленню. Таке оновлення здійснюється з метою досягнення відповідності цивільного законодавства України стандартам Європейського Союзу та іншим міжнародно-правовим актам. Відзначається, що передумовами прийняття споживчого законодавства та формування комплексного інституту споживчого права стали переважно міжнародні фактори, як "консумерський рух" за встановлення механізмів підвищеного захисту споживача як "слабкої" сторони, Хартія Європейського Союзу (1973 р.), Керівні принципи ООН захисту інтересів споживачів та ін. До основних прав споживачів Керівні принципи віднесли: право на безпеку товарів; право на інформацію; право на вибір товарів; право на виявлення своїх думок; право на задоволення основних потреб; право на відшкодування шкоди; право на освіту; право на здорове навколишнє середовище.

Беручи до уваги інтереси і потреби споживачів у всіх країн особливо в країнах, що розвиваються, і враховуючи, що споживачі повинні мати право на доступ до безпечних товарів, а також важливість сприяння справедливому, рівноправному та стійкому економічному і соціальному розвитку, керівні принципи своєю метою визнали: сприяння країнам у встановленні і подальшому забезпеченні належного захисту свого населення як споживачів; сприяння створенню структур виробництва і розподілу, здатних задовольнити потреби та запити споживачів; заохочення високого рівня етичних норм поведінки тих, хто пов'язаний із виробництвом та розподілом товарів і послуг для споживачів; сприяння створенню незалежних груп споживачів. огляду на взяті Україною зобов’язання Верховна Рада прийняла 12.05.1991 року Закон України „Про захист прав споживачів”, що зараз діє із відповідними змінами. Суттєву роль у регулюванні відносин за участю споживачів відіграють норми цивільного права, які містяться перш за все у Цивільному кодексі - кодифікованому галузевому нормативному акті, що має силу закону і встановлює основні критерії участі громадян і юридичних осіб у цивільному обороті. Але деталізація правових приписів, спрямованих на регулювання і захист прав споживачів, здійснюється спеціальним законодавством, основу якого складає Закон України „Про захист прав споживачів” та деякі інші законодавчі акти, які прямо або опосередковано впливають на соціальну політику держави. Зокрема, це Закони України „Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції, „Про стандартизацію”, „Про поштовий зв’язок”, „Про транспорт” та багато інших.

Література:

1. Дудла І.О. Захист прав споживачів: Навчальний посібник. -К.: Центр учбової літератури, 2007. - 448 с.

2. Закон України “Про захист прав споживачів” від 12.05.1991 р. в редакції Закону України від 01.12.2005 р. // ВВР України. - 2006. -№ 7. -Ст.84.

______________________________

Науковий керівник: Голобородько Наталія Володимирівна, викладач, Таращанський державний технічний та економіко-правовий коледж



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота