ЗАРОБІТНА ПЛАТА ДЕПУТАТІВ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗАРОБІТНА ПЛАТА ДЕПУТАТІВ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ

01.05.2019 12:01

[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Міжнародне право]

Автор: Абрамова Катерина Миколаївна, студентка магістратури Інституту прокуратури та кримінальної юстиції України Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого


У науковій літературі існує ціла низка досліджень, які присвячені дослідженню сутності, функцій, повноважень, організаційно-правових аспектів, форм та методів роботи, особливостей правотворчої процедури Європейського Парламенту. Разом з тим, науковці-правники залишили поза увагою питання заробітної плати європарламентарів.

Європейський парламент є одним з інститутів Європейського Союзу, на який покладено законодавчу та бюджетну функції. Структура цього представницького органу є однопалатною і він є єдиною легітимною інституцією в ЄС, адже депутати, що входять до його складу, обираються на основі прямих і загальних виборів. Відповідно до положень Договору про Європейський Союз (далі – Договір), кількість депутатів парламенту не повинна перевищувати 750, плюс Голова (стаття 14) [1]. При цьому місця у Європарламенті для кожної держави визначені окремо, в основному залежно від кількості мешканців, які проживають на її території. Так, 12,8% від загальної кількості членів Парламенту припадає на Німеччину, 9,9% - на Францію, 9,7% - на Італію, 7,2% - на Іспанію і т.д. 

До 2009 року європарламентарі отримували заробітну плату з бюджетів їхніх рідних країн та у розмірі, еквівалентному зарплаті депутатів їхніх національних парламентів. Таким чином, склалася ситуація, при якій особи, що виконують однакові функції, мають однаковий статус, отримають зовсім неоднакову винагороду – їх зарплати сильно відрізнялися. Прикладом, у 2002 році член Європейського Парламенту від Італії отримав 130 000 євро, а від Іспанії – 32 000 євро. Тобто обіймаючи однакову посаду – член Європарламенту, заробітна плата парламентарів могла відрізнятися майже у 4 рази, залежно від держави, яку депутат представляє в Європарламенті. 

З метою вирішення цієї проблеми та забезпечення єдності статусу парламентарів 28 вересня 2005 року Європейським Парламентом було прийнято рішення, яким затвердився новий Статут депутатів Європейського Парламенту (далі – Статут). Відповідно до нового Статуту статус членів Парламенту уніфіковано: відтепер вони отримують заробітну плату з бюджета Європарламенту, а не з їх національних бюджетів. У той самий час, питання соціального забезпечення, пенсії, медичного страхування залишились на вирішення національним бюджетам [2]. Проте не всі європарламентарі підтримали уніфікацію свого статусу. Так, Е. Гуден вважає, що одним із наслідків прийняття нового Статуту для членів Європейського Парламенту може бути, наприклад, те, що депутати Європарламенту певної країни отримали зарплати в кілька разів вищі, ніж у глави держави чи уряду їхньої країни. При цьому, Е. Гуден зазначила, що важливо, щоб члени Європейського Парламенту не розглядалися як привілейована еліта у власних країнах [3]. Незважаючи на критику, статус європарламентарів було уніфіковано більшою кількістю голосів.

Після прийняття відповідних актів, починаючи вже з 2009 року всі члени Європарламенту отримують базову річну заробітну плату, яка складає 38,5 % від зарплати судді Європейського суду, який отримує на 12,5% більше, ніж державний службовець ЄС найвищого рангу. Станом на липень 2018 року щомісячна заробітна плата членів Європарламенту становить 8 757,70 євро. При цьому, оскільки заробітна плата фінансується із загального бюджету Європейського Союзу, всі члени Європарламенту сплачують податки і страхові внески до ЄС, після чого зарплата становить 6 824,85 євро (станом на липень 2018 року) [4]. 

Слід зазначити, що більшість країн ЄС зобов'язують своїх членів Європейського Парламенту сплачувати додатково національні податки до своєї країни. Таким чином, здавалося б, всі європарламентарі є рівними, досягнуто уніфікацію їх статусу, проте продовжує простежуватися певна дискримінація зі сплати податків: поки одні сплачують лише податки до ЄС, інші зобов’язані додатково сплачувати, окрім податків до бюджету ЄС, податки до бюджетів своїх країн. Зрозуміло, що євродепутати, які отримують однакову зарплату, також повинні оподатковуватись на єдиній основі, а саме відповідно до європейського податкового законодавства.

Що стосується визначення розміру заробітної плати європарламентарів, то група експертів, на підставі проведеного дослідження, дійшла висновку, згідно з яким заробітна плата члена Європарламенту в розмірі 38,5% від основної зарплати судді в Європейському Суді є виправданою. В основі даного висновку експертами закладено: необхідність наймати, утримувати належним чином кваліфікованих людей для виконання своїх обов'язків; цільовий рівень інфляції уряду тощо. 

Як вбачається з проведеного дослідження еволюції матеріального забезпечення членів Європарламенту, було вжито заходів задля уніфікації статусу європарламентарів. У той час, як докорінні зміни скоротили заробітну плату одних депутатів (зокрема, від Італії, Австрії та Німеччини), вони призвели до підвищення зарплати у інших (здебільшого, у депутатів східноєвропейських країн). 

Список бібліографічних посилань:

1. Договір про Європейський Союз: Міжнародний документ від 07.02.1992 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: 

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_029

2. Statute for Members of the European Parliament: Decision of the European Parliament of 28 September 2005. [Electronic resource]. – Access mode: 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX:32005Q0684

3. Hélène Goudin. The debate on the amending the Decision of 4 June 2003 on the adoption of the Statute for Members of the European Parliament [Electronic resource].  – 2005. – Access Mode: 

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+CRE+20050622+ITEM-014+DOC+XML+V0//EN&language=GA

4. Salaries and pensions [Electronic resource] // News of the European Parliament.  – 2018. – Access Mode: 

http://www.europarl.europa.eu/news/en/faq/13/salaries-and-pensions



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота