ЕФЕКТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ПІДВИЩЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЕФЕКТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ПІДВИЩЕННЯ

23.05.2019 11:38

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Шматко Аліна Русланівна, студент, Київський національний торговельно-економічний університет


Кожне підприємство має свої цілі і виповнює свої задачі. Вони можуть бути у короткостроковому чи довгостроковому періоді. Одні вкладаються у виробництво, коли інші в ресурси чи персонал. Складність визначення ефективності пов'язана з тим що при вирішенні тих чи інших проблем, які пов’язані з той чи іншою системою, можуть застосовуватися різні критерії оцінки ефективності, що стосуються різних властивостей цієї системи і різних ресурсах. Наприклад: у одного підприємства на ринку в даний момент швидко продається продукція, яка несе хороший прибуток, тому потрібно зробити все, щоб за цей час реалізувати більше товару (саме до цього зводяться цілі підприємства - “зняття вершків”). Стартап же з тим самим товарним асортиментом хоче закріпитись на ринку і намагається знизити ціну до мінімальної. Різні задачі - різні витрати та ефект. Тому, порівняти ефективність буває досить складно.

Ефективність може сказати про стан підприємства якщо порівнювати результат на сьогодні з минулим періодом. Або ж порівнюємо стан нашого підприємства з ефективністю наших конкурентів. Саме тоді стає зрозуміло, де ми находимось на кривій ефективності: спереду чи ззаду. Бути постійно зайнятим досить легко, а бути ефективним та корисним - тяжко. Існує багато шляхів для підвищення ефективності діяльності, якими підприємства досить часто нехтують. У результаті вони функціонують не на повну потужність, приносять менші прибутки, ніж ті могли б бути, або ж взагалі завдають збитки.

Аби бути успішною впродовж тривалого часу, щоб вижити і досягти своїх цілей, діяльність підприємства має бути як результативною, так і ефективною. За словами П. Друкера, результативність є наслідком того, що робляться потрібні слушні речі; а ефективність – наслідок того, що правильно створюються ці самі речі. Перше і друге є однаково важливим [3, c. 516].

Напевно, найнеобхіднішою дією для збільшення ефективності є забезпечення зниження витрат на заходах, хоча б на якихось найпростіших. Наприклад: поміняти лампи на виробництві на енергозберігаючі: вони більш довговічні і витрати на електроенергію скоротяться. Забезпечення зростання прибутку, обсягів виробництва і реалізації продукції можна досягти поліпшенням транспортних зв'язків, збільшенням вантажопідйомності потужності рухомого складу та підвищенням рівня механізації вантажно-завантажувальних робіт.

Ми можемо взяти досвід Японії або ж інших розвинених країн. Шлях до автоматизації, механізації яких - це засіб підвищення продуктивності праці і підвищення ефективності діяльності підприємства. Зниження собівартості продукції, що випускається є одним з найважливіших якісних показників підприємства. 

Для збільшення прибутку підприємства доцільно вести окремий реєстр простроченої дебіторської заборгованості, сплати штрафних санкцій, залучення невигідних джерел фінансування. Не можна сказати, що це легка робота, адже працювати з дебіторською заборгованістю досить важко, але вона дає дуже гарний результат. Саме працівники повинні впливати на боржників. Наприклад: влаштовувати новорічні свята із залученням покупців, які добре себе зарекомендували.

Важливими факторами можуть послужити співвідношення ціни якості продукції, якісний відбір персоналу, проведення різних акцій на продукцію. Для того, щоб підвищити ефективність діяльності підприємства, потрібно покращувати якість продукції, з чого випливає, що нам необхідний кваліфікований персонал. Просувати товар також повинні професіонали, які зможуть дуже швидко його продавати. Тут можна згадати й про пошук внутрішніх резервів по збільшенню прибутку. Підвищення кваліфікації працівників, введення для клієнтів стимулюючих форм розрахунків та інше. Зараз всі дивуються американським корпораціям, адже у них висока продуктивність праці і досить багато корпорацій є ефективними. Тяжко уявити наскільки великі засоби виділяються для навчання персоналу, але це дає свої результати.

Важливими факторами, які забезпечують зростання прибутку та рентабельності підприємства, слугують зростання продуктивності праці, економія матеріальних ресурсів, підвищення фондовіддачі та рівня технічного прогресу.[2, c. 188].

Велику роль в ефективності діяльності підприємства відіграє асортимент продукції. Якщо на початку ХХ століття у підприємства є можливість щось виготовляти, воно, не замислюючись, це випускала, тому що майже будь-який товар мав гарний попит. У наш час випущено стільки товарів, що чимось когось здивувати майже неможливо. Тому чим ширше асортимент, тим продажі будуть більш ефективними, а, отже, і ефективність всього підприємства.

Взагалі всі заходи підвищення ефективності функціонування підприємств можна звести до трьох напрямків: 1) управління витратами і ресурсами; 2) розвитку й удосконалення виробництва та іншої діяльності; 3) удосконалення системи управління підприємством та всіма видами його діяльності. усі заходи підвищення ефективності роботи підприємства є взаємозалежними. Однак, найважливішого значення набувають чинники, визначені третьою групою (напрямом), оскільки їх мобілізація передбачає визначення місця реалізації в системі управління діяльністю [1, c. 469-470].

Література:

1. Гетьман О.О. Економіка підприємства : Навч. посіб. / О.О. Гетьман, В.М. Шаповал.. – [2-ге вид.]. – К. : Центр учбової літератури, 2010. – 488 с.

2. Сідун В.А. Економіка підприємства : Навч. посіб. / В.А. Сідун, Ю.В. Пономарьова. – [вид. 2-ге, перероб. та доп.]. – К. : Центр навчальної літератури, 2006

3. Ковальчук І.В. Економіка підприємства : Навч. посіб. / І.В. Ковальчук. – К. : Знання, 2008. – 697 с.


_________________________

Науковий керівник: Рибак Руслана Іванівна, старший викладач, Київський національний торговельно-економічний університет




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота