РЕНТАБЕЛЬНІСТЬ ЯК ОСНОВНИЙ ПОКАЗНИК ПРИБУТКОВОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РЕНТАБЕЛЬНІСТЬ ЯК ОСНОВНИЙ ПОКАЗНИК ПРИБУТКОВОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

22.07.2019 13:07

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Галецький Данііл Юрійович, студент, кафедра економіки та підприємництва, Національний Технічний Університет України Київський Політехнічний Інститут ім. І. Сікорського


Прибуток є основною метою діяльності комерційного підприємства. Він відображає ефективність діяльності підприємства. Але прибуток є абсолютною величиною, яка вимірюється в грошових одиницях. Оцінити прибутковість підприємства лише за показником прибутку дуже важко, оскільки він не враховує масштаби підприємства. Тому для аналізу прибутковості використовується відносний показник рентабельності.

Рентабельність – показник прибутковості, який розраховується як відношення отриманого прибутку до понесених витрат. Даний показник відображається у відсотках і показує наскільки діяльність є прибутковою. А. Д. Шеремет у своїй книзі «Комплексний аналіз господарської діяльності» називає рентабельність основним показником ефективності господарської діяльності.

Показники рентабельності класифікують за такими ознаками:

1. за критерієм часу (моментні, статичні, динамічні);

2. за критерієм витрат (активи, застосовані ресурси, споживчі ресурси);

3. за критерієм результату (загальний прибуток, оподаткований прибуток, чистий прибуток);

4. за критерієм узагальнення (узагальнюючі, локальні, часові);

5. за критерієм інфляції (показники, що враховують та не враховують інфляцію).

Основними показниками рентабельності є:

1. Коефіцієнт рентабельності активів – показує ефективність використання активів компанії для генерації прибутку. Розраховується за формулою (1):

Коефіцієнт рентабельності активів = Чистий прибуток / Середньорічна вартість активів * 100%                          (1)

2. Коефіцієнт рентабельності власного капіталу – вказує скільки прибутку було згенеровано на кожну гривню залучених власних коштів. Розраховується за формулою (2):

Коефіцієнт рентабельності власного капіталу = Чистий прибуток / Власний капітал * 100%                             (2)

3. Коефіцієнт рентабельності продукції – вказує обсяг чистого прибутку, який генерує кожна гривня продажів. Розраховується за формулою (3): 

Коефіцієнт рентабельності продукції = Прибуток від реалізації продукції / Собівартість реалізованої продукції * 100%          (3)

4. Коефіцієнт рентабельності діяльності – відображає ефективність роботи підприємства, що націлене на отримання прибутку у короткостроковій перспективі і який вказує на якість управлінських рішень, що стосуються фінансової, операційної та інвестиційної діяльності підприємства. Розраховується за формулою (4):

Коефіцієнт рентабельності діяльності = Чистий прибуток / Загальновиробнича собівартість * 100%        (4)

5. Рентабельність продажу – характеризує доходність операційної діяльності підприємства. Розраховується за формулою (5):

Рентабельність продажу = Прибуток від реалізації / Чиста виручка від реалізації * 100%                             (5)

Якщо цей показник дозволяє покрити витрати пов’язані з інфляційними процесами та задовольняє підприємця та інвесторів, то можна сказати, що підприємство є прибутковим і ведення подальшої діяльності є доцільним.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота