НЕЙРОМАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВПЛИВУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧА ТА НОВИЙ ЕТАП РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬ-НОСТІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

НЕЙРОМАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВПЛИВУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧА ТА НОВИЙ ЕТАП РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬ-НОСТІ

04.12.2019 10:24

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Конюшенко Анастасія Миколаївна, студентка, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна


В наш час, в сфері маркетингу, складно працювати без засобів і технік роботи з людською підсвідомістю. Для досягнення поставленої мети, маркетологи звертаються до методів, які укладаються в такій концепції як нейромаркетинг. Вона з'явилася в кінці 20-го століття в Гарвардському університеті в результаті злиття науки про людський мозок та економіки. Головна мета нейромаркетинга - це робота з підсвідомістю споживача. Можна виділити 3 основні підходи впливу нейромаркетинга:

- Аромамаркетинг - вплив за допомогою аромату.

- Мерчендайзинг (колір, розміщення, зображення). 

- Аудіомаркетінг (звук).

Використання всіх 3-х підходів дозволяє максимізувати продажі, тобто стимулювати купівельну спроможність споживача.

Фундамент нейромаркетинга складається з таких положень:

- Людина – ірраціональна істота.

- Наявність прихованої пам'яті.

- Більшість людських реакцій автоматичні.

В нейромаркетингу, як і в маркетингу, проводять дослідження. Їх особливість полягає в тому, що головним об'єктом є мозкова активність респондента, увага, погляд, подих, пульс. Головний мінус дослідження - це відсутність можливості зробити практичні висновки.

Інстурмент дослідження:

- Айтрекер (реєструє рух очей і відстежує координати погляду).

- Камера з високим дозволом. Її використовую для розпізнавання емоцій (страх, здивування, радість і т.д.).

- Поліграф (детектор брехні).

Потрібно уточнити, що в нейромаркетинговому дослідженні наявність спеціального обладнання відіграє ключову роль.

Якщо розглядати традиційні маркетингові методи дослідженьня, такі як анкетування, фокус групи, опитування, експертні оцінки та ін. та проаналізувати їх, то можна виділити серйозні недоліки: неточні відповіді, для підвищення якості даних потрібні великі вибірки, суб'єктивність. Те, що люди го-ворять, часто суперечить тому, що вони думають. Тому саме методи, засновані на скануванні мозку, дозволяють більш чітко розуміти бажання без суб'єктивізму і забобонів.

Нейромаркетинг можна використовувати в різних напрямках. Наприклад, в кіноіндустрії простежити реакцію глядача на розвиток сюжету, спецефекти і варіанти кінцівок з його допомогою не буде складно. Тому деякі продюсери використовують його методи. Великі компанії, такі як Coca Cola, Lays, мережа ресторанів швидкого харчування Mkdonalds, часто використовують нейромаркетингові дослідження в своїй рекламній кампанії.

Так як поняття нейромаркетинг відносно нове, є величезне поле для досліджень і потенціал розвитку. На сьогоднішній день розвиток цієї концепції є дуже актуальним, тому як звичні нам методи маркетингу вже застарілі й потрібно шукати альтернативу, якою може стати нейромаркетинг.

Список використаних джерел:

1. Вудвуд В. В. Нейромаркетинг – новітній інфструмент впливу на по-ведінку споживачів у недосконалих умовах ринкової економіки України. Інноваційна економіка. - 2013. - № 7. - С. 210-212.

2. Зозульов О. В. Підходи до оцінювання ефективності маркетингових Інтернет-комунікацій. Економічний вісник НТУУ "KПІ". – 2017. – №14.

3. Особливості нейромаркетингу та актуальність використання айтрекінгу при тестуванні веб-сторінок. URL: http.t/www.file:///C:/Users/KN/Downloads/132532-284991-1-SM.pdf (дата звернення 03.12.2019).


________________ 


Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота