КОНЦЕНТРОВАНИЙ МАРКЕТИНГ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

КОНЦЕНТРОВАНИЙ МАРКЕТИНГ

04.12.2019 19:00

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Купріков Данил Сергійович, студент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна


Концентрований маркетинг - маркетинг, який фокусує зусилля на окремих ринках, концентрація маркетингових зусиль на великій частці одного або декількох субринков на противагу зосередженню їх на невеликій частці великого ринку. 

Концентрований маркетинг або стратегія фокусування вибирають виробники спеціалізованої продукції і підприємства з невеликим рекламним бюджетом.

Завдання концентрованого маркетингу - завоювати лідируюче положення у вузькому, або специфічному сегменті ринку при мінімальних витратах.

Проведення маркетингової кампанії в вузькому сегменті ринку складається з трьох етапів:

1) Дослідження ринку. Компанія вивчає потреби цільової аудиторії, аналізує товари-замінники, рівень цін конкурентів, проводить сегментування ринку. Такі заходи дозволяють вибрати найменш вимогливий іншими компаніями сегмент, зосередити зусилля на його завоювання. Неосвоєні ринки високотехнологічних товарів дозволяють компанії швидко досягти лідируючого положення. Наприклад, перші виробники гіроскутеров і фітнес-браслетів довгий час були монополістами в ніші.

2) Демографічний аналіз цільової аудиторії. Компанія проводить фокус-групи, опитування думок, тестує ставлення клієнтів до даної марки. Такі заходи виявляють унікальні потреби вузької групи потенційних покупців, дозволяють оцінити передбачуваний рівень попиту. Наприклад, високий попит на комфортні і недорогі заміські будинки сформував ринок доступних таун-хаусів.

3) Випуск пробної партії товару (послуги) і аналіз реакції потенційних покупців. Компанія пропонує протестувати дослідні зразки товару, іноді продукція надається постійним клієнтам торгової марки в подарунок. Такий підхід дозволяє оцінити реакцію цільової аудиторії на характеристики товару, оформлення упаковки, виробити (скорегувати) стратегію просування продукту на ринку. Наприклад, салони краси пропонують постійним клієнтам безкоштовно спробувати нові процедури.

Стратегія фокусування затребувана серед невеликих компаній, що діють в межах обмеженою частки ринку і не надто сторонніми інвестиціями. Головна перевага концентрованого маркетингу - захист від найбільших гравців в галузі, які вибирають найвигідніший сегмент. Серед основних особливостей концентрованого маркетингу слід зазначити:

1. Невисокі витрати на просування товару. Вибір вузької цільової аудиторії передбачає низьку конкуренцію, тому компанія не потребує великих рекламних бюджетах, частих оновленнях модельного ряду.

2. Необхідність постійно спілкуватися зі споживачами. Невелике число потенційних покупців і специфічні (унікальні) характеристики товару призводять до необхідності швидко реагувати на зміни попиту. Потреби вузької ринкової ніші можуть значно відрізнятися від запитів галузі в цілому.

3. Впровадження гнучкої цінової політики. Стратегія концентрованого маркетингу припускає виробництво одного виду продукції, тому вартість товару може бути значно нижче рівня конкурентів. Така різниця може відлякати споживачів, посіяти сумніви в якості товару.

Концентрований маркетинг найбільш вигідний на перенасичених ринках (безліч виробників випускає однорідну продукцію), в сегментах зі стійким лідером (одна компанія виготовляє і реалізує більшу частину товарів), при випуску продукції з високою собівартістю.

Литература: 

1. Види маркетингових стратегій, їх класифікація. URL: https://pidruchniki.com/1031020840065/marketing/vidi_marketingovih_strategiy_klasifikatsiya(дата звернення: 01.12.2019)

2. Євген Голубков – Маркетингові досліди: теорія, методологія и практика, Москва : Финпресс, 2008. 496 с.

3. Маркетинг. Ю. Є. Петруня, В. Ю. Петруня., Вища освіта XXI століття, 3 видання, 2016. 362 с.

4. Концентрований маркетинг. URL: https://moyaosvita.com.ua/finansu/koncentrovanij-marketing-2/ (дата звернення: 01.12.2019)

5. Стратегії вибору і охоплення цільового ринку. URL: https://stud.com.ua/42467/menedzhment/strategiyi_viboru_ohoplennya_tsilovogo_rinku

6. Стратегії маркетингу. URL: https://studme.com.ua/1884011615050/marketing/strategii_marketinga.htm (дата звернення: 01.12.2019)

7. Филип Котлер. Основи маркетингу, Вільямс, 2007. 656 с.

________________ 

Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота