ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗНАКА ДЛЯ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗНАКА ДЛЯ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ

09.12.2019 19:10

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Яцущак Андрій Михайлович, студент «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» групи ПТ-16-1, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ, Україна; Обельницька Христина Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри підприємництва та маркетингу, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ, Україна


Торгова марка — об'єкт авторського права та інтелектуальної власності, товарний знак і логотип, знак для товарів та послуг, зареєстрований в установленому законодавством порядку. У зв’язку з тим, що просування торгової марки є дуже дорогим і довгим процесом, кожен підприємець має інтерес до способів захисту. З іншої сторони є особи, які зацікавлені у використані уже існуючої і популярної торгової марки.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» прямо передбачено виключне право власника зареєстрованого знака для товарів і послуг забороняти несанкціоноване використання зареєстрованого знака або схожого з ним позначення для тих самих або схожих товарів і послуг (зокрема, якщо таке використання може ввести споживача в оману стосовно виробника або особи, яка надає послуги).

Та незважаючи на правовий захист зі сторони держави, наприкінці 2013 року Міжнародний альянс інтелектуальної власності (international Intellectual property Alliance) вніс Україну до так званого «переліку 301». Наша держава опинилась в ряді країн з найвищим рівнем піратства у сфері інтелектуальної власності.

Причинами такої ситуації є складне розуміння об’єктивних ознак посягання на інтелектуальну власність. При цьому одними з найбільш незахищиних від таких посягань виявились торгові марки.

Незаконним є таке використання чужого знака для товару чи послуги, яке здійснюється без дозволу на те власника свідоцтва на товарний знак [1]. Власник має право дати будь-якій особі дозвіл на використання знака, зокрема, на підставі ліцензійного договору, який повинен містити умову про те, що якість товарів і послуг, виготовлених чи наданих за ліцензійним договором, не може бути нижчою від якості товарів і послуг власника свідоцтва і що останній здійснюватиме контроль за виконанням цієї умови. Якщо використання найменування юридичної особи - суб'єкта підприємництва використано без його на те дозволу, є підстави вважати що вчинене незаконним використанням фірмового найменування і кваліфікувати його за ст. 229 [3].

Такі прояви недобросовісної конкуренції, як неправомірне копіювання форми, упаковки, зовнішнього оформлення товару, а також імітація, копіювання чи пряме відтворення товару іншого підприємця, диспозицією ст. 229 не охоплюються і тягнуть адміністративну відповідальність (ч. І ст. 164-3 КАП).

Частіше за все товари-підробки продаються на стихійних ринках, та дешевих магазина, за ціною значно нище за оригінал. Враховуючи, що кримінальну відповідальність за таку діяльність не передбачено, а отримувані прибутки будуть в рази більше ніж від продажу і розкрутки власної Торгової Марки, Українські підприємці часто прибігають до використання такого метода.

Іншим методом попуряним в Україні є створення та патентування товарної марки з подібною назвою, наприклад:




Такий метод в Україні є абсолютно легальним і користується великою популярністю. 

Звісно протягом останніх років боротьба за права інтелектуальної власності в Україні зростає, можна спостерігати блокування багатьох сайтів з «піратськими» ресурсами . 

Однак з огляду на багатогранність та різноманітність дій, що можуть бути вчинені з охоронюваними тованими знаками, на жаль, велику чисельність порушень прав правоволодільців, що обумовлюється широким розповсюдженням та комерційним значенням торговельних марок, наукове вивчення конкретних дій, що можуть становити об’єктивну сторону правопорушення в цій сфері, зберігає свою актуальність та вимагає додаткових досліджень [2].

Та на мою думку боротьбу потрібно розпочинати на законодавчому рівні – удосконалити закони та створити нові, в такому випадку боротьба за права інтелектуальну власність набуде більшої ефективності і незаконне використання товарних марок як і будь-якої іншої власності повинно знизитися.

Список використаних джерел:

1. Незаконне використання товарного знака [Електронний ресурс]- режим доступу :https://studfile.net/preview/5129593/page:37/

2. Противоправні дії щодо торговельних марок як обєктивна сторона порушення виключних прав [Електронний ресурс] - режим доступу: https://forumprava.pp.ua/files/020-026-2018-2---------------5-.pdf

3. Коментар до статті 229. Незаконне використання товарного знака [Електронний ресурс] - режим доступу: http://yurist-online.com/ukr/uslugi/yuristam/kodeks/024/226.php



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота