ОКРЕМІ ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОЇ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОКРЕМІ ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОЇ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

16.03.2020 11:27

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Тимчишин Тарас Михайлович, кандидат юридичних наук, Львівський державний університет внутрішніх справ; Лепіш Наталія Ярославівна, кандидат юридичних наук, Львівський державний університет внутрішніх справ


Адміністративна відповідальність є одним із варіантів юридичної відповідальності. В суспільному житті зазначений вид відповідальності є найбільш часто вживаним. У відсотковому вимірі, порівнюючи з кримінальною та цивільно-правовою відповідальністю, адміністративна застосовується в державі найчастіше. Щороку в державі фіксується декілька мільйонів випадків притягнення до адміністративної відповідальності. Це пов’язано як із широтою регулювального спектра норм адміністративного права, так і з відносною простотою притягнення до відповідальності та накладення адміністративних стягнень [1].

Адміністративна відповідальність полягає в застосуванні до порушників спеціальних засобів – адміністративних стягнень, котрі накладаються у судовому чи у подібному до судового порядку. Відповідно до розділу КУпАП справи про адміністративні правопорушення розглядаються: 

1) адміністративними комісіями при виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад; 

2) виконавчими комітетами органів місцевого самоврядування (сільських, селищних чи міських рад); 

3) судами; 

4) Національною поліцією, органами державних інспекцій та іншими органами (посадовими особами), уповноваженими КУпАП.

Адміністративна відповідальність визначається, як вид юридичної відповідальності фізичних та юридичних осіб, котра полягає в використанні уповноваженими державними органами чи їх посадовими особами певного виду примусу – адміністративного стягнення.

Кодекс України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність у сфері соціального забезпечення за: 

– Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці (ч.1 ст.41 КУпАП);

– Порушення законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (ст.165-1 КУпАП);

– Порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (ст.165-3 КУпАП);

– Порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (ст.165-4 КУпАП);

– Порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності (ст.1655 КУпАП);

– Перешкоджання уповноваженим особам податкових органів, Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування у проведенні перевірок (ст.188-23 КУпАП) [2].

Вказані статті Кодексу України про адміністративні правопорушення стосуються справ про накладення адміністративних стягнень стосовно правовідносин, котрі виникають у зв’язку зі здійсненням суб’єктами владних повноважень.

Пленумом Вищого адміністративного суду України 20.05.2013 року було прийнято Постанову № 8 «Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів», якою дано роз’яснення стосовно підвідомчості адміністративним судам спорів, що виникають в соціально-забезпечувальних правовідносин [3].

Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» встановлює, що спори щодо розміру шкоди та прав на її відшкодування, накладення штрафів та з інших питань вирішуються в судовому порядку [4]. 

Враховуючи наведене, можна зробити висновок, що юридична відповідальність як різновид соціальної відповідальності є надзвичайно важливим засобом забезпечення правопорядку в державі, дотримання прав і свобод людини та забезпечення належної реалізації державними органами та їх посадовими обов’язками своїх повноважень, визначених законом.

Список використаних джерел:

1. Адміністративне право України. Повний курс : підручник / Галунько В., Діхтієвський П., Кузьменко О., Стеценко С. та ін. Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2018. 446 с

2. Кодекс України про адміністративні правопорушення : Кодекс України; Закон, Кодекс від 07.12.1984 № 8073-X URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10

3. Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів : Вищий адміністративний суд; Постанова від 20.05.2013 № 8  URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0008760-13

4. Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування : Закон України від 23.09.1999 № 1105-XIV URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота