ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВООХОРОННОЇ СИСТЕМИ: ПРОБЛЕМАТИКА ТА ПРАКТИКА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВООХОРОННОЇ СИСТЕМИ: ПРОБЛЕМАТИКА ТА ПРАКТИКА

24.06.2020 09:58

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Курганська Елеонора Іванівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів Одеського національного економічного університету, м. Одеса, Україна; Логвіновська Світлана Іванівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів Одеського національного економічного університету, м. Одеса, Україна


В тезах здійснено аналіз фінансування в розрізі правоохоронних структур в умовах політичної кризи. Виявлено основні тенденції показників фінансування та виділено основні проблеми в умовах економічної кризи.

Ключові слова: правоохоронна система, бюджетні кошти, органи силових структур, Державна судова адміністрація, Верховний, Конституційний суд, вищі суди України, Генеральна прокуратура України, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство оборони, Міністерство закордонних справ, Державне космічне агентство, СБУ, Національне антикорупційне бюро, Національне агентство з питань запобігання корупції.

Економічна безпека країни базується, передусім, на діяльності правоохоронних структур, які становлять її фундаментальну основу. Кожен орган як організаційна структура, забезпечує виконання функціональних обов’язків відповідно законодавчого забезпечення та посадовим зобов’язанням в розрізі штатного розкладу, власні специфічні функції, які постійно під впливом різних факторів потерпають певних змін та ускладнень. Правоохоронні органи України повинні забезпечувати економічну стабільність нашої країни, захищати від зовнішнього тиску протиправних дій, економічної нестабільності, економічних правопорушень, військових агресій, боротьбу з беззаконням на всіх рівнях тощо. 

Вважаємо, що оцінювання ефективності діяльності правоохоронних структур проявляється як сукупність сукупність факторів впливу при визначенні відповідних критеріїв оцінювання щодо співвідношення результатів діяльності правоохоронних органів, аналізу певних показників їх діяльності, співвідношення максимальних показників фінансування до середньовизначених, недостатності чи позитивного приросту результатів в розрізі фінансування, розробці шляхів викорінення невідповідностей. 

Зазначимо, що складність нашого дослідження полягає в недоступності певних даних (їх конфіденційність), яка є частиною абсолютних показників щодо оцінювання результатів їх діяльності. Однак, на основі абсолютних даних в розрізі фінансування силових структур, органів правоохоронної діяльності, ми спробували здійснити аналіз в межах отриманої інформації. Спробуємо проаналізувати показники динаміки фінансування  правоохоронних органів в розрізі таких: Верховна Рада України, Державна судова адміністрація, Верховний, Конституційний та інші вищі суди України, Генеральна прокуратура України, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство оборони, Міністерство закордонних справ, Державне космічне агентство, СБУ, Національне антикорупційне бюро та Національне агентство з питань запобігання корупції. 




Аналіз динаміки показників фінансування Державної судової адміністрації з застосуванням поліноміальної лінії тренду другого ступеня за період 2014-2019рр на основі абсолютних показників даних Міністерства фінансів [1] показав стрімкий зріст вищевказаних показників з 2015 р, що підтверджено поліноміальною лінію тренду, яка вказує теж на загальну тенденцію підвищення показників.

Так, за аналогічний період в розрізі показників фінансування Верховного Конституційного та інших вищих судів України, проведений аналіз показав різку тенденцію до зменшення вищевказаних показників, що підтверджується поліноміальною лінією тренду другого ступеня за період 2014-2019рр., особливо негативна тенденція прослідковується з 2017р. (рис.2.). 




Розглянемо динаміку показників фінансування Генеральної прокуратури з застосуванням поліноміальної лінії тренду другого ступеня за період 2014-2019рр, (млн. грн.) на основі аналогічних даних МФУ. Як представлено на наступному рис.3., спостерігаємо теж різкі коливання стосовно росту та спаду вказаних показників, так, з 2014 р були більш менш стабільні показники, проте, з з 2016р. починається різке збільшення фінансування , разом з тим, з 2019 р – різкий спад, що теж підтверджується поліномом, але тенденція до зниження вже спостерігається з 2017р. (рис.3.).




Аналіз динаміки показників фінансування Служби безпеки України вказує на різке підвищення фінансування з 2016 р, що теж підтверджено поліноміальною лінією тренду третього ступеня за період 2014-2019рр, маємо загальну позитивну тенденцію.




Аналіз динаміки показників фінансування Міністерства оборони з застосуванням поліноміальної лінії тренду другого ступеня за період 2014-2019рр. показав стабільну тенденцію до зростання показників за весь досліджуваний період, поліноміальна лінія другого ступеня підтвердила виявлену тенденцію (рис.5).

Як продемонстровано на рис.6, аналіз динаміки показників фінансування з застосуванням поліноміальних ліній тренду за 2014-2019рр, в розрізі НАБУ і НАЗК показує на загальну стабільну тенденцію по вказаним структурним підрозділам правоохоронних органів до зниження з 2018 р. (рис.6).




На наступному рис.7. представлено динаміку в розрізі Тпр показників фінансування правоохоронних органів ДСА, ВСУ, КСУ, ГПУ, МВСУ, МОУ, ДКАУ, СБУ 2015-2019рр., з моменту їх створення, яка вказує на загальну стабільну тенденцію по вказаним структурним підрозділам правоохоронних органів до незначного зниження з 2018р., крім Верховного Суду, Конституційного Суду та ін. судів тощо (рис.7).

В державі відсутні чіткі критерії механізму здійснення ефективності діяльності правоохоронних органів, разом з тим, не передбачена систематизація важелів впливу щодо стимулювання процесу покращення результатів. Проте, щодо діяльності правоохоронних органів в розрізі забезпечення економічної безпеки спостерігаємо позитивну тенденцію, оскільки країна за підтримки європейських органів імплементує певні методи оцінювання, але не всі з них адаптовано до наших умов.




Свідченням ефективності роботи правоохоронних органів є рівень довіри громадян, який виступає умовним показником розвитку правової держави, висвітлює наявні проблеми, та є поштовхом до змін результативності їх діяльності. Якщо ж у країні панує ситуація переважання недовіри громадян до результатів роботи правоохоронних органів, це свідчить про невиконання ними або виконання не в повній мірі покладених на них функцій. Ряд впроваджених реформ в системі правоохоронних органів не завжди має дієві та своєчасні результати, оскільки необхідно розробити механізм та законодавче забезпечення, яке сьогодні недосконале та не відповідає всім вимогам. Сьогодні рівень суспільної довіри має відносно невеликі показники в розрізі різних регіонів він відрізняється.

Список використаних джерел:

1. Електронний ресурс: режим доступу: https://index.minfin.com.ua/ua/finance/budget/gov/expense/ – офіційний веб – портал Міністерства фінансів України 

2. Кублікова Т.Б.,Курганська Е.І. Система казначейства: управління фінансовими ресурсами// Монографія. – Одеса: ОНЕУ. – 2015. – С.324

3. Lushpiienko Y., Sandiuk H.and other. Special procedures for electronic public procurement. – Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. Volume 22, Special Issue 2S, 2019y. – p.1–6



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота