РОЗРОБКА КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ ЯК СКЛАДОВА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РОЗРОБКА КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ ЯК СКЛАДОВА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

18.08.2020 10:11

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Лавренко Дмитро Олександрович, магістрант спеціальності 073 Менеджмент, освітньої програми «Менеджмент і адміністрування», Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»


Менеджери різного рівня і різного масштабу підприємств відзначають особливу роль стратегічного планування, під яким зазвичай розуміють певні дії і рішення, призначені для розробки стратегії організації, що сприяє реалізації її цілей. При цьому основними цілями можуть бути отримання довгострокового прибутку, підвищення або утримання частки ринку, проникнення на новий ринок, підвищення продуктивності, розширення асортименту продукції тощо. Стратегія підприємства є комплексним планом діяльності, який реалізує її місію та цілі і орієнтований на підвищення довгострокової ефективності, так як існує залежність між вибором стратегії і успіхом організації на ринку. У свою чергу, конкурентна стратегія – це план підприємства по забезпеченню певного рівня його конкурентоспроможності.

На думку Майкла Портера [1], розробка конкурентної стратегії полягає в знаходженні чіткого формулювання того, як підприємство буде здійснювати свою діяльність в умовах конкуренції, якими будуть його цілі, і які кошти та дії знадобляться для досягнення цих цілей.

Розробка конкурентної стратегії є складовим елементом всієї системи управління, яка є взаємопов’язаною сукупність управлінських рішень щодо створення та застосування конкурентних переваг організації.

Організаційна модель формування конкурентної стратегії передбачає проходження декількох основних взаємопов’язаних і послідовних етапів. Стратегія забезпечення конкурентоспроможності включає в себе сім основних розділів:

1. Загальні положення.

2. Характеристика господарюючого суб'єкта.

3. Оцінка конкурентного середовища регіону (загрози і можливості).

4. Стратегічні альтернативи.

5. Заходи, спрямовані на розвиток конкурентоспроможності.

6. Цільові показники конкурентоспроможності підприємства.

7. Система моніторингу за реалізацією стратегії.

Основна мета конкурентної стратегії полягає в формуванні певного рівня конкурентоспроможності підприємства. Залежно від поточної ринкової позиції конкретного підприємства та виробничо-господарських завдань, що стоять перед ним, стратегічна мета може зводитися або до зростання конкурентоспроможності, або до підтримання її на існуючому рівні. Від цього надалі залежить спрямованість розробки конкретних управлінських прийомів і методів. У будь-якому випадку мета конкурентної стратегії повинна вписуватися в загальну систему управління, яка застосовується на підприємстві.

В умовах постійно мінливих ринкових ситуацій, розширення ринкових відносин і посилення конкурентної боротьби вирішення питань об’єктивного визначення положення підприємства на ринку, визначення його конкурентних переваг і виявлення слабких сторін виробничої діяльності дозволить забезпечити високий ступінь підготовки і прийняття управлінських рішень, спрямованих на підвищення стійкості підприємства в ринковому середовищі.

Таким чином, алгоритм формування конкурентної стратегії сучасного підприємства передбачає послідовне здійснення дій з розвитку підприємства в напрямку підвищення його конкурентоспроможності.

Література:

1. Портер М. Международная конкуренция. Конкурентные преимущества стран [Электронный ресурс]. / М. Портер – Режим доступа : https://fictionbook.ru/author/mayikl_porter/mejdunarodnaya_konkurenciya_konkurentnyi/read_online.html. – Название с экрана (дата обращения: 07.07.2020).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота