МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ ДО НОВОВВЕДЕНЬ ЯК ВАЖЛИВА ЧАСТИНА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ ДО НОВОВВЕДЕНЬ ЯК ВАЖЛИВА ЧАСТИНА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

25.09.2020 20:10

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Овсієнко Катерина Юріївна, аспірантка кафедри економіки та маркетингу, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»


Розвиток різних галузей економіки залежить від високотехнологічної продукції, якою підприємства, завдяки інноваційному розвитку, забезпечують національну економіку. Тому постає питання активізації інноваційної активності на сучасних підприємствах. Інноваційна діяльність являє собою важливий фактор ефективності економіки країни. Серед проблем розвитку інновацій є завдання стимулювання розробників, виробників і тих, хто реалізує інновації. 

В успішній діяльності підприємства значну роль відіграє зовнішнє середовище, яке включає в себе конкурентів, постачальників ресурсів, споживачів, трудові ресурси, профсоюзи, акціонерів, а також різні групи факторів: політичні, економічні, соціальні, технологічні.

Від законодавчої бази країни залежить чи буде проводитись державне стимулювання нововведень і якою мірою. Для швидшої та ефективнішої розробки інновацій та їх впровадження необхідна підтримка в першу чергу фінансова, але знижене оподаткування, державні замовлення, податкові кредити, податкові канікули і т.д. також підштовхують власників підприємств на шлях інноваційного розвитку. А вони в свою чергу починають стимулювання своїх робітників всередині фірми.

На шляху своєї інноваційної діяльності підприємство зіштовхується з достатньою кількістю проблем, які уповільнюють його розвиток, або й зовсім призводять до негативних наслідків, серед яких може бути банкрутство.

Щоб не допустити цього, керівництву та управлінцям будь-якої ланки необхідно своєчасно виявляти наявні у їхньому підрозділу проблеми. Вирішення таких недоліків одразу після настання заощадить компанії час та кошти.

Несвоєчасне та недостатнє удосконалення системи стимулювання персоналу до інноваційної діяльності може створити ряд наступних проблем серед яких відсутність інвестицій в інновації, незацікавленість персоналу у розвитку, що в свою чергу призведе до неякісної, застарілої продукції, зниженню об’ємів продажів, втрати прибутків та знецінення бізнесу в цілому.

Для попередження цього слід виконувати наступні заходи:

- стимулювати персонал матеріально;

- підвищувати імідж інноваційних робочих місць;

- виділяти більше коштів на розробку та впровадження інновацій;

- проводити заохочуючі тренінги по підвищенню кваліфікації персоналу;

- влаштовувати для співробітників відрядження для збору інформації та проведення дослідів;

- організовувати між працівниками конкурсні види інноваційних робіт з винагородою і т. д.

Мотивація, будучи складним процесом, включає різноманітні підходи авторів щодо трактування змісту даного поняття, визначаючи його як сукупність мотивів, стимулів чи внутрішніх та зовнішніх чинників, або як процес спонукання особистості до певних дій. 

Водночас процес стимулювання, під яким зазвичай розуміють вплив на трудову діяльність працівника за рахунок створення індивідуально-значущих умов трудової ситуації, містить у собі спонукання ззовні та структурні компоненти трудової ситуації [1]. Отже, з одного боку, відбувається створення сприятливих умов з метою задоволення потреб працівників, а з іншого, – забезпечення трудової поведінки, що є необхідною для успішного функціонування та розвитку підприємства, тобто здійснюється своєрідний обмін діяльністю. 

При цьому деякі вчені ототожнюють поняття «стимул» та «заохочення», розуміють як синоніми ці два поняття [2], категорії стимулювання та заохочення співвідносять як єдине ціле та як частину складної системи: заохочення, як окремий напрям у загальному процесі стимулювання [3].

Можна зробити висновок, що розвиток підприємства залежить не тільки від державної підтримки, але й внутрішнього стимулювання робітників до нововведень. Держані інструменти стимулювання підприємств до інноваційної діяльності ( гранти, знижене оподаткування і т.д.) підштовхують керівників підприємств використовувати, створювати нові технології, так як це веде підприємство шляхом розвитку, підвищуючи його конкурентоспроможність. Але без заохочення персоналу до таких змін цей процес буде тяжчим та довшим, так як керівництво зіштовхнеться з опором до змін. Робітники, яких влаштовує порядок який склався, можуть влаштовувати внутрішні страйки, проявляти небажання навчатися роботі на новому обладнанні або новій технології  и т. д. Тому мотивація всього персоналу до нововведень є важливою частиною інноваційної діяльності підприємства.

Література:

1. Біліченко О.С. Класичні і сучасні моделі мотивації трудової діяльності / О.С. Біліченко // Вісник аграрної науки Причорномор’я. – 2012. – № 4. – С. 119-125.

2. Солодянкина О.В. Материальное стимулирование работников на предприятии / О.В. Солодянкина // Вестник ИжГТУ. – 2006. – Спецвып. – С. 79-83.

3. Машков К.Є. Права та обов'язки працівників, що виникають внаслідок отримання заохочення за трудові досягнення / К.Є. Машков // Часопис Київського університету права. – 2011. – № 1. – С. 193-196.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота