ІНСТРУМЕНТИ DIGITAL-КОМУНІКАЦІЙ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ІНСТРУМЕНТИ DIGITAL-КОМУНІКАЦІЙ

11.05.2021 22:55

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Коповська Аліна Віталіївна, студентка 3 курсу, спеціальність «Міжнародні економічні відносини» (ОП «Міжнародний бізнес»), Київський національний університет імені Тараса Шевченка


Сучасний світ сьогодні переживає комунікаційну революцію, в основу якої покладено поширення digital-комунікацій. Digital-комунікації – це весь спектр різноманітних комунікацій компанії зі споживачами, що здійснюються на основі веб-технологій і мають інтерактивний характер. 

Досліджуючи особливості і специфіку окресленої сфери, ми прийшли до висновку, що digital-маркетингу та digital-комунікаціям притаманні ті ж самі теоретичні основи, що й «традиційному» маркетингу. Для прикладу, перш ніж приступати до розробки digital-комунікаційної стратегії, необхідно відповісти на 4 головних питання, які вирішує маркетинг: «Навіщо?», «Кому?», «Що?», «Як?» [1]. Основною відмінністю традиційних комунікацій і digital-комунікацій, на нашу думку, є канали передачі інформації та інструментальна характеристика (зміст і вплив повідомлень на споживачів). У digital-середовищі вони є інтерактивною рекламою і наділені функцією таргетування. Тобто так звані «нові медіа» – комплекс цифрових носіїв рекламних повідомлень – є персоніфікованими і часто передбачають зворотній зв'язок від цільової аудиторії, в той час як класичні медіа, такі як ЗМІ, інформують невизначене коло осіб та мають масовий характер. Крім того, цифрові медіа наділені мультимедійною можливістю передачі контенту. Вони включають текст, інформацію, цифри, графіки, фото, відео, зображення, візуальні та вербальні, тактильні та інші елементи комунікацій.

Канали digital-маркетингу – матеріально-технічний простір, призначений для організації зв’язку між сторонами, передачі та обміну інформацією. До інструментів digital-маркетингу відносяться заходи, які дозволяють поінформувати велику кількість людей або привернути увагу цільової аудиторії до продукції чи послуг компанії. Вони використовуються на різних каналах [2]. 

В умовах діджіталізації сьогодні використовуються найрізноманітніші канали digital-маркетингу: комп’ютери і планшети, смартфони, «розумні» гаджети, веб-сайти і блоги, соціальні мережі, відеохостинги, POS-термінали, відеокамери, локальні мережі, цифрове телебачення, інтерактивні екрани, ігрові консолі/приставки, термінали самообслуговування, QR коди у рекламних плакатах і журналах, месенджери та чат-боти та інші. До інструментів digital-маркетингу відносять: new media, media +, email-marketing, контекстна реклама, банерна реклама, таргетована рекламу, ретаргетинг, нативна реклама, вірусна реклама і партизанська реклама в інтернеті, SMM, influence marketing, content marketing, digital PR, SEO (органічне просування сайтів), мобільний маркетинг, digital Art, СМС-розсилка, афілійований маркетинг (лідогенераціі), реклама в соціальних мережах, блогінг, QR-коди, дисплейна реклама [2].

Сьогодні з’являється все більше праць вчених та фахівців-практиків, що вивчають канали та інструменти digital-маркетингу, але ще мало уваги приділяється найбільш непередбачуваному, однак надзвичайно ефективному, інструменту digital PR – word-of-mouth (WoM). Тому ми детальніше розглянемо цей інструмент digital-комунікацій у контексті digital PR та SMM.

Word-of-mouth, або сарафанний маркетинг - це поширення інформації від людини до людини, що включає в себе реальне і віртуальне спілкування. Використання даного методу в маркетингу не є дорогим, проте вимагає багато часу на розробку ефективної стратегії. Якщо говорити про digital-сферу, то позитивний відгук на новий сервіс, усна рекомендація нового ресторану в колі друзів, пост з відміткою бренду в своєму профілі – все це відноситься до word-of-mouth. Про word-of-mouth накопичено багато різної маркетингової статистики, наприклад: 85% малих підприємств знаходять своїх клієнтів завдяки WoM; клієнти, залучені за допомогою WoM, витрачають на 200% більше, ніж середній покупець; охоплення від WoM приносять в 5 разів більше продажів, ніж платні публікації у ЗМІ. Така позитивна статистика, на нашу думку, пов’язана перш за все з тим, що в умовах конкуренції, коли процес ухвалення рішення покупцями про придбання товару є складним, то думка оточення, або навіть проста, але достовірна рекомендація від добре знайомої людини часто відіграє вирішальну роль у виборі товару. Встановлено найбільш значущі канали з точки зору маркетингу: peer-to-peer – одна з найбільш поширених форм word-of-mouth; UGC або користувацький контент; соціальні платформи. Крім того, компанії можуть звертатися до лідерів думок та тематичних спільнот задля розвитку word-of-mouth (інфлюенсерів). 

Нами зроблено висновок, що ефективно на практиці використовувати кілька інструментів digital-комунікацій одночасно. Для прикладу, для розвитку сарафанного радіо, дуже важливим є паралельна робота над SMM. Соціальні мережі і пов'язаний з ними комплекс заходів SMM переконливо демонструють тісний взаємозв'язок і взаємодію каналів і інструментів маркетингових комунікацій, які функціонують в єдиному digital-середовищі.

Отже, в результаті проведеного дослідження, нами зроблено такі висновки. Digital-комунікації є новітнім атрибутом взаємодії людей в умовах інформатизації суспільства та важливим чинником функціонування всіх його підсистем. Digital-комунікації прискорюють процес створення повідомлення, витісняють колишні способи поширення повідомлень, використовують традиційні методи створення повідомлення, але на більш високому рівні, охоплюють значно більше читачів, ніж традиційні ЗМІ (їх принцип комунікацій - «багатьох з багатьма». Отже, ефективність digital-комунікацій є набагато вищою в сучасних умовах. 

Література:

1. 4 ключевых вопроса маркетинга. URL: https://zen.yandex.ru/media/id/5cde9eccd4651700b3b3471b/4-kliuchevyh-voprosa-marketinga-5e96d1072df22c6338f5b589

2. Шевченко Д.А. Цифровой маркетинг: обзор каналов и инструментов. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovoy-marketing-obzor-kanalov-i-instrumentov/viewer


________________ 

Науковий керівник: Струк Наталія Петрівна, кандидат економічних наук, доцент, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота