КАНАЛИ ПОБУДОВИ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У БІЗНЕСІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

КАНАЛИ ПОБУДОВИ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У БІЗНЕСІ

17.12.2021 07:27

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Халєєва Марія Вячеславівна, студент, Харківського національного університет імені В.Н. Каразіна


Обмін інформацією включений в усі види діяльності та функціонування організацій. Канали комунікації мають великий потенціал для формування іміджу бренду бізнесу. Вони також можуть рекламувати цінну пропозицію, підвищувати конверсії та створювати високу обізнаність. Бізнес може досягти цих результатів лише тоді, коли його спілкування зрозуміле. Використання неправильного каналу може затьмарити головний посил бренду. Будь-яке зусилля, спрямоване на розвиток організації, має перш за все враховувати людський компонент його розвитку, а налагодження ефективного спілкування є єдиним способом.

Головна ціль даної статті – це виділити основні канали комунікації у бізнесі, розібрати їх негативні та позитивні сторони та вибрати найефективніші з них.

Дослідження процесу управління комунікаціями в організаціях та їх налагодження виконані в працях багатьох як закордонних, так і вітчизняних учених. Зокрема, над цим питанням працювали такі вчені, як Б.М. Андрушкін, В.М. Бебик, А.В. Дейнека, В.Г. Краля, О.Є. Кузьмін, Н.В. Мандрова, В.М. Орел, О.В. Поляруш, Л.Р. Прус, В.В. Стаднiк, Н.О. Шпак, М.О. Самофалова.

Згідно з дослідженнями, проведеними в 1975 році, керівники від 50 до 90% усього часу витрачають на комунікації [2]. На перший погляд, це здається неймовірним, але якщо врахувати, що керівник займається цим, щоб реалізувати свої ролі у відносинах між особами, інформаційному обміні й процесах прийняття рішень, а також у плануванні, організації, мотивації й контролі, усе стає зрозумілим. Саме тому, що обмін інформацією вбудований у всі основні види управлінської діяльності.

Хоча загальноприйнятим є те, що комунікації мають велике значення для успіху організацій, опитування показали, що 73% американських, 63% англійських і 85% японських керівників вважають, що комунікації є головною перепоною на шляху досягнення ефективності їхніми організаціями [1]. Згідно ще одного опитування близько 250 тис. працівників 2000 найрізноманітніших компаній, обмін інформацією для них є однією з найскладніших проблем в організаціях. Ці опитування доводять, що неефективні комунікації — одна з основних сфер виникнення проблем. 

Загальні внутрішні та зовнішні канали зв'язку для бізнесу.

Спілкування віч-на-віч.

Одним з найпоширеніших внутрішніх каналів комунікації є пряме спілкування обличчям до обличчя. Використовується цей словесний канал для поточних і потенційних співробітників, постачальників та інших акціонерів організації. За допомогою використання свого тону, мови тіла та виразу обличчя можна підтримати свій посил. При спілкуванні віч-на-віч людина має перевагу бачити реакцію аудиторії. Таким чином, вона може оцінити ефективність свого повідомлення та запитати зворотний зв’язок під час такої взаємодії.

Мобільні канали зв'язку.

Внутрішній і зовнішній мобільний зв’язок використовується для обміну швидкими думками та приватними повідомленнями [4]. Також можна використовувати мобільний телефон, щоб ділитися персоналізованими пропозиціями. Роздрібні продавці можуть надсилати користувачам push-повідомлення зі спеціальними пропозиціями або розпродажами. Ці повідомлення "точно вчасно" стимулюють роздрібні конверсії. Або, щоб надати команді конфіденційні дані, можна використовувати інструменти швидкого обміну повідомленнями, такі як Slack або SMS. Це допоможе уникнути необхідності влаштовувати зустріч віч-на-віч.

Цифрові канали зв'язку.

Цифрове спілкування належить до будь-якого типу каналу, який використовує цифрові технології. Це, наприклад, електронна пошта, соціальні мережі та веб сайти. Для розповсюдження повідомлень цифрові інструменти є простими та рентабельними. Крім того, вони дозволяють охопити широку аудиторію за короткий проміжок часу.

Соціальні мережі є прикладом неформального каналу. Це чудовий зовнішній маркетинговий канал, оскільки він допомагає клієнтам спілкуватися з брендами на людському рівні. Для компаній B2B LinkedIn є платформою соціальних мереж вибору. Також можна вважати Facebook і Twitter корисними каналами спілкування [6]. 

Також і співробітники, і клієнти покладаються на вебсайт як на посередника інформації. Багато компаній мають портали для перегляду внутрішніх комунікацій співробітників. Портали спілкування для співробітників є економічно ефективними та легко оновлюються. Вони також є чудовим єдиним джерелом інформації для вашої робочої сили.

Клієнти користуються веб сайтом, коли у них виникають запитання, потребують усунення несправностей або потрібна допомога з продуктом чи послугою. Можна створити кращий досвід, маючи на своєму веб сайті внутрішній блог, поширені запитання чи інші ресурси, чітко позначені та організовані.

Письмові комунікаційні канали.

Письмовий матеріал часто розглядається як офіційний канал комунікації. Комунікації можуть включати, наприклад, посібники для співробітників, інформаційні бюлетені та стрічки новин, політику та повідомлення. Багато компаній залишають письмові матеріали для критичної інформації, щоб заощадити на друку [3].

Аналізуючи канали зв’язку можна об’єднати їх у 3 основні групи: усне спілкування, письмове, цифрове. Розглянемо плюси та мінуси кожного з них.

Усне спілкування.

Плюси: налагоджувати стосунки та довіру; прискорити прийняття рішень завдяки негайному зворотному зв’язку.

Мінуси: спонтанний характер може призвести до нерозумних заяв; люди не можуть посилатися на повідомлення, коли воно сказане, якщо не буде зроблено запис.

Цифрове спілкування.

Плюси: миттєвий, глобальний і адаптований до кількох цілей.

Мінуси: технічні труднощі та хакерські атаки загрожують безпеці організацій та їх клієнтів/клієнтів.

Письмове спілкування.

Плюси: повідомлення можна переглянути на предмет точності; можна архівувати для довідки; можна вивчати. Підходить для юридичних і офіційних бізнес-функцій.

Мінуси: повідомлення статичне; відправник не отримує негайного зворотного зв'язку. Відправнику важко визначити, чи зрозумів одержувач.

По ефективності для зовнішнього зв’язку вище розглянуті канали можна розташувати так (по спаданню):

1. Спілкування віч-на-віч.

2. Цифрові канали зв'язку (відеоконференції).

3. Мобільні канали зв'язку.

4. Письмові комунікаційні канали (адресовані повідомлення).

5. Письмові комунікаційні канали (не адресовані повідомлення - масова пошта) [5].

Простіше кажучи, найкращий канал – це той, який найбільш ефективно доставляє повідомлення, щоб його розуміли так, як задумав відправник. Нюансові або емоційно насичені повідомлення вимагають насиченого середовища, тоді як прості, рутинні повідомлення не завжди потребують особистого контакту. Хороше правило полягає в тому, що чим емоційніший контекст повідомлення, тим багатшим має бути засіб передачі повідомлення. 

Литература:

1. Важливість неформальних комунікацій в управлінні бізнесом. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/32_2019_ukr/21.pdf (дата звернення: 10.12.2021).

2. Где общаться с клиентами. URL: https://academyopen.ru/journal/252 (дата звернення: 10.12.2021).

3. Єжижанська Т.В. Корпоративні комунікації як стратегічний напрям діяльності організації. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія: Культура і соціальні комунікації. 2009. Вип. 1. С. 43–49.

4. Любченко Н.Л. Система комунікаційного менеджменту підприємства. Інноваційна економіка. 2013. № 10. С. 40–45.

5. Channels of Business Communication. URL: https://courses.lumenlearning.com/wm-principlesofmanagement/chapter/channels-of-business-communication/ (дата звернення: 10.12.2021).

6. The Best Communication Channels for Businesses. URL: https://www.meltwater.com/en/blog/best-communication-channels-for-businesses (дата звернення: 11.12.2021).

________________ 

Науковий керівник: Петряєв Олексій Олександрович, кандидат економічних наук, доцент, Харківського національного університет імені В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота