ПРАВОВИЙ РЕЖИМ ТА СТАТУС ПОВІТРЯНОГО ПРОСТОРУ НАД КРИМОМ ТА ЧОРНИМ МОРЕМ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРАВОВИЙ РЕЖИМ ТА СТАТУС ПОВІТРЯНОГО ПРОСТОРУ НАД КРИМОМ ТА ЧОРНИМ МОРЕМ

17.12.2021 07:31

[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Міжнародне право]

Автор: Кота Яна Федорівна, студентка 2 курсу магістратури, Національний авіаційний університет


Міжнародна спільнота активно намагається впроваджувати нові нормативно-правові акти, які регулюють міжнародне повітряне право, але нові рекомендації та стандарти дублюють або доповнюють положення, які стали фундаментом розвитку повітряного права, зокрема мова йде про Чиказьку конвенцію, а саме, Додаток 19 «Управління безпекою польотів» до Чиказької конвенції 1944 р [1]. 

Основною метою Додатку є забезпечення безпеки польотів у системі організації повітряного руху, шляхом проведенння аудитів, оцінки змін у системі, інспекційної діяльності та проведення сертифікації провайдерів аеронавігаційного обслуговування. 

Крім того, існують й інші напрямки діяльності міжнародної спільноти для забезпечення безпеки повітряного руху, одним з таких напрямків є боротьба з актами незаконного втручання в діяльність цивільної авіації Держави, саме цей напрямок необхідний для вивчення в рамках міжнародного законодавства в світлі агресії між Україною та Російською Федерацією. 

Відповідно до заданих цілей та мети забезпечення безпеки польотів, ІСАО розробило декілька правових документів, спрямованих проти незаконного захоплення і викрадення повітряних суден. Такими документами стали: Конвенція про злочини та деякі інші акти, що здійснюються на борту повітряного судна, підписана 14 вересня 1963 року в Токіо [2], Конвенція про боротьбу з незаконним захопленням повітряних суден, підписана в Гаазі 16 грудня 1970 року, яка вперше кваліфікувала акт незаконного захоплення повітряного судна як злочин, що супроводжується насильством або погрозою застосування насильства [3], Конвенція підписана 23 вересня 1971 в Монреалі Конвенція про боротьбу з незаконними актами, спрямованими проти безпеки цивільної авіації, призначена для запобігання і попередження актів саботажу і насильства, спрямованих проти будь-якого конкретного повітряного судна [4].

Крім того, безпека польотів контролюється низкою міжнародних організацій, які у свою чергу створюють регламенти та стандарти, яких повинні дотримуватись держави-учасниці. Вагомий внесок у безпеку польотів над Україною вкладено завдяки підписанню Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, адже з метою наближення законодавчої бази України до законодавства ЄС створено низку проектів, один з яких називається SAFER-U. Проєкт повинен сприяти підготовці до імплементації відповідних положень, що випливають із Угоди про CAП між ЄС та Україною, Робочих домовленостей (WA) між Державною авіаційною службою України (ДАСУ) та Європейським агентством з безпеки авіації (EASA) [5].

Також, варто згадати про членство України в Європейській організації з безпеки аеронавігації, адже саме завдяки ньому у цивільній авіації України забезпечується Положенням про нагляд за безпекою польотів у системі організації повітряного руху, яке затверджене наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 31.05.2010 № 320 та зареєстровано Міністерством юстиції України 30.06.2010 за №446/17741 [6]. 

Щодо Угоди країн Чорноморського регіону, то угода була підписана і Росією, і Україною. Відповідно до співробітницства у рамка Чорноморського економічного співробітницства, держави- сторони договорі співпрацюють за такими напрямками: торгівля та економічний розвиток, фінанси та банківська діяльність, зв'язок, енергетика, транспорт, сільське господарство, охорона здоров'я i фармацевтика, охорона навколишнього середовища, туризм, наука i технології, співробітництво у сфері культури, обмін статистичними даними та економічною інформацією, співробітництво між митними органами, гуманітарні контакти, боротьба з організованою злочинністю тощо [7].

Література:

1. Додаток 19 «Управління безпекою польотів» до Чиказької конвенції 1944 р [Електронний ресурс] // Додатки до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 р.. – 211. – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_655#Text.

2. Конвенція про правопорушення та деякі інші дії, скоєнї на борту повітряного судна [Електронний ресурс] // Конвенція про правопорушення та деякі інші дії, вчинені на борту повітряного судна. – 1409. – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_244#Text.

3. Конвенція про боротьбу з незаконним захопленням повітряних суден [Електронний ресурс] // Конвенція про боротьбу з незаконним захопленням повітряних суден. – 1612. – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_167#Text.

4. Конвенція про боротьбу з незаконними актами, спрямованими проти безпеки цивільної авіації [Електронний ресурс] // 23.09.1971 – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_165#Text

5. Угоди про CAП між ЄС та Україною, Робочих домовленостей (WA) між Державною авіаційною службою України (ДАСУ) та Європейським агентством з безпеки авіації (EASA) [Електронний ресурс] // ДАСУ. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://avia.gov.ua/proyekt-safer-u-rozvitok-aviatsijnoyi-zakonodavchoyi-bazi-ukrayini-shlyahom-nablizhennya-do-zakonodavstva-yes/.

6. Положенням про нагляд за безпекою польотів у системі організації повітряного руху, яке затверджене наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 31.05.2010 № 320 та зареєстровано Міністерством юстиції України 30.06.2010 за №446/17741 [Електронний ресурс] // ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ БЕЗПЕКИ АВІАЦІЇ. – 512. – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1577-05#Text

7. Співробітництво в рамках ОЧЕС [Електронний ресурс] // Міністерство закордонних справ України. – 2506. – Режим доступу до ресурсу: https://mfa.gov.ua/mizhnarodni-vidnosini/oches/spivrobitnictvo-v-ramkah-oches



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота