СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ ОДЯГУ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ ОДЯГУ В УКРАЇНІ

05.05.2022 19:18

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Костенюк Юлія Борисівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри підприємництва, корпоративної та просторової економіки, Донецький національний університет імені Василя Стуса


Сьогодні одяг являється не тільки стратегічною продукцією першої необхідності для населення, але й засобом задоволення естетичної потреби, соціальної ідентифікації та диференціації. Посилення глобалізаційних процесів, розвиток світової економіки та зростання чисельності населення світу обумовило збільшення виробництва одягу, стрімке підвищення та перерозподіл його обсягів в світовій торгівлі [1]. Сьогодні значно змінилася кон’юнктура світового ринку одягу. Це зумовлено стрімким нарощуванням виробництва різних видів одягу, впливом моди, зміною смаків та уподобань споживачів. В умовах глобалізації попит та пропозиція одягу є однією з найбільш швидкозростаючих сфер в економіки.

Ринок одягу в Україні частково формується за рахунок продукції, що випускається вітчизняними виробниками, але більшою мірою – за рахунок імпорту. Вітчизняні виробники представлені за різними групами одягу: професійний, дизайнерський, діловий, верхній, весільний та святковий, домашній, кежуал тощо. Мода змінюється, створюючи досить неоднозначний глобальний бізнес, який поєднує в собі функціональність, естетику та сучасні технології.

Текстильні та швейні компанії в Україні потребують базових навичок розвитку експорту, як і держава на рівні макроекономічної політики. Немає національних інструментів, які б допомогли українським компаніям управляти експортом. Інституційні органи також більш реактивні (наприклад, борються з дешевими і, в більшості випадків, нелегальним імпортом товарів одягу з Китаю та інших країн), ніж проактивні (наприклад, навчання компаній розвивати свої підприємницькі навички або шукати можливих бізнес-клієнтів за кордоном) [2].

Після кризи 2014-2015 рр. попит на одяг українських виробників, особливо малого та середнього бізнесу, значно зріс. Це пояснюється тим, що він дешевший, якісніший та без націнки за бренд. Тому український ринок одягу став розширюватися завдяки таким виробниками, як: Vovk, Arber, VDone, Staff, Goldi, Kleo тощо. З кожним роком ринок одягу все більше розвивається та розширюється у регіонах України. Серед найбільших підприємств можна виокремити: «Еліта», «ТК-Стиль», «Сіветрекс», «Текстиль-Контакт», «Промстиль Україна».

Найбільший попит в Україні спостерігається на жіночий одяг, сегмент якого займає 40% ринку одягу, дещо менший – на чоловічий одяг, сегмент якого також має значну частку на ринку – 35%. На дитячий одяг припадає 25% [3]. Серед дитячих речей найпопулярніші типи одягу - це комбінезони, куртки, спортивні костюми та сукні для дівчат.

Слід зауважити, що сектор текстильної промисловості України експортує продукцію переважно до Німеччини ($218,02 млн), Польщі ($96,3 млн), Данії ($82,07 млн), Румунії ($67,9 млн) (рис. 1). Імпортує Україна текстильну продукцію з всього світу: Китаю - близько $478,12 млн з часткою імпорту 23,75%, Туреччини – близько $281,03 млн з часткою імпорту 13,96%, Німеччини– близько $199,83 млн з часткою імпорту 9,93%, Польщі – близько $188,64 млн з часткою імпорту 9,37%, Італії – близько $105,15 млн з часткою імпорту 5,22% (рис. 2). 





Проведене дослідження зовнішньої торгівлі України за товарними групами одягу  свідчить про скорочення експорту одягу за досліджуваний період, зокрема трикотажного – на 33,2% у 2020 р. порівняно з 2011 р., а текстильного – на 29,7% відповідно. Варто зауважити, що в експорті переважає текстильний одяг. Щодо імпорту, у 2020 р. порівняно з 2011 р. він виріс: трикотажного одягу – на 31%; текстильного – на 37,2%.  До України імпортується переважно така продукція: сукні, шарфи, куртки, шуби із штучного хутра, жіночі пуховики, одяг для дітей, спортивні чоловічі та жіночі костюми, робочий одяг,  одяг виготовлений з льону, шовку, бавовни.

Високою популярністю на українському ринку користуються товари брендової групи LPP (Reserved, Cropp, Mohito, Sinsay), а також турецький бренд LC Waikiki. З 2018 року український ринок став поповнюватися новими популярними іноземними брендами одягу: H&M, Zara Home, DeFacto, Koton. З’явилася одна з найбільших американських компаній з продажу одягу Ralph Lauren, італійський бренд Trussardi і німецький преміум бренд Karl Lagerfeld, французький бренд The Kooples [5]. 

Отже, в Україні наявна значна кількість вітчизняних та імпортних брендів.   Через низьку купівельну спроможність населення люди купують дешевий імпортний одяг. Однак, останні тенденції змін політичної та економічної ситуації в Україні будуть приводити до розвитку вітчизняного ринку текстильної продукції. 

Література

1. Мірко Н.В. Оцінка стану та тенденцій розвитку внутрішнього ринку продукції легкої промисловості. Ефективна економіка. №10. 2010. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=345

2. Linas Lasiauskas. Export development as a new challenge for the Ukrainian textile and clothing industry: Employers’ Group contribution. (2018). URL: https://www.eesc.europa.eu/en/news-media/news/export-development-new-challenge-ukrainian-textile-and-clothing-industry-employers-group-contribution#

3. Динаміка відновлення індустрії у цифрах 2021 року URL: https://ukrlegprom.org/ua/news/dynamika-vidnovlennya-industriyi-u-czyfrah-2021-roku/

4. Textile Industry In Ukraine. Ukraine Textile Apparel Business Overviews. (2021). URL: https://www.textileinfomedia.com/textile-industry-in-ukraine

5. Кінець епохи fashion: що чекає ринок одягу в Україні. (2020). URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/konec-epohi-fashion-chto-zhdyot-rynok-odezhdy-v-ukraine







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота