ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТОВОГО РИНКУ ВЕЛИКОЇ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТОВОГО РИНКУ ВЕЛИКОЇ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ

20.05.2022 16:33

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Коваленко Дар’я Павлівна, кандидат економічних наук, асистент кафедри «Міжнародна економіка та маркетинг», Київський національний університет імені Тараса Шевченка


На сьогоднішній день постійне відслідковування кон’юнктури як світового, так і  українського ринку великої побутової техніки  є запорукою для прибуткової діяльності  компаній на даному ринку. Необхідним є врахування як загальносвітових змін (світова пандемія COVID-19), так і регіональних факторів (війна в Україні у 2022 році).

В структурі світового ринку промислових товарів ринок великої побутової техніки посідає вагоме місце через забезпечення базового рівня потреб. Йому притаманні стабільні темпи росту, що стає можливим через підвищення платоспроможного попиту на даний вид продукції в країнах, що розвиваються та найменш розвинених країнах. Світовий ринок великої побутової техніки на сучасному етапі є висококонкурентним, сегментованим та спостерігається чітке розподілення часток ринку між брендами тривалий проміжок часу. 

Додаткові можливості до зростання існують через проникнення провідних брендів із розвинених країн на ринки країн Східної Європи, Близького Сходу, Латинської Америки, Африки, а також зростання потужностей виробників побутової техніки з Китаю та Туреччини на основі наявності усіх необхідних ресурсів для діяльності виробничих ліній.  За даними досліджень ринки, що розвиваються потенційно мають 6 млрд споживачів, які відносяться до middle- класу, які є основою для створення платоспроможного попиту на продукцію [1].





Рис. 1. Світові продажі великої побутової техніки за регіонами 2015-2024 рр, млрд.дол.




Джерело: за даними Statista [3] .




Як видно з рис.1, простежується загальна тенденція щодо зростання, проте «чорний лебідь» всесвітньої пандемії вніс свої корективи і за результатами 2020 року обсяг ринку  великої побутової техніки зменшився на 16,8 млрд дол, що на 5,1% менше за показник 2019 року. З питомою вагою найбільш важливим ринком є азійський (55,2% від загального обороту), американський та європейський регіон сукупно займає більше 40%, а найменшу частку займає ринок Австралії та Нової Зеландії (1,4%). Поряд з цим показники динаміки за регіонами у період 2015 – 2021 рр. є нерівномірним: найбільше зростання відбулося у Північній Америці (на 30%), а падіння на 4,3% відбулося у Латинській Америці через зміни у темпах економічного розвитку країн даної території. За прогнозами очікується подальше продовження тенденції до зростання ринку. 




На сучасному етапі  для світового ринку великої побутової техніки можна виділити ряд характеристик, що є визначальними щодо вектору його розвитку:




1) посилення конкуренції між провідними виробниками великої побутової техніки на ринках розвинених країн, адже всі сегменти ринку вже зайняті і основними конкурентними перевагами для споживачів стали якісні характеристики: технології, якість і додатковий сервіс, бренд та просування продукції;




2) основними факторами, що обумовлюють розміщення виробників великої побутової техніки, є: сировинний, людський, технологічний та  логістичний, що в сукупності визначають економічну вигідність географічного розташування;




3) здійснення ефективного управління брендами, вплив даного фактору продовжує зростати;




4) зменшення частки категорії великої побутової техніки в загальній структурі ринку побутової техніки поряд із зростанням інших категорій – кондиціонери, очищувачі повітря тощо;




5) тенденція до зниження витрат на виробництво великої побутової техніки за рахунок використання розміщення виробництва в країнах з дешевою робочою силою (країни Південно-Східної Азії), поряд із підвищенням витрат на транспортування техніки до споживачів та наявною конкуренцією всередині країни;




6) чітка сегментованість ринку: найбільш привабливими сегментами для азійських фірм (наприклад, Sony, Samsung)  на ринку побутової техніки Європи є середній, середній+ сегмент, що зумовлено платоспроможним попитом європейських клієнтів та ефективністю заходів просування бренду на європейському ринку, в той час як більш дешевий сегмент (економ) покриває китайська та південнокорейська продукція, а більш дорогий (вищий, вищий+) – європейські виробники Bosch, Electrolux, Liebherr. 




7) посилення конкуренції між європейськими виробниками побутової техніки  та азійськими виробниками, що виникає через наявність в останніх технологій, високу ефективність технологічних та виробничих процесів, особливого корпоративного духу, дешевої робочої сили. 




Отже, загальні тенденції відбиваються на показниках продажі та ефективності діяльності компаній. Базуючись на даних про тенденції та вектори змін на ринку, ми дійшли висновку, що спостерігається нестабільність  світового ринку побутової техніки через зовнішні шоки (пандемія, висока завантаженість логістичних ланцюжків, торгівельне ембарго щодо окремих країн).




Список використаних джерел:




1. Market Overwiev- Electrolux 2021 [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.electroluxgroup.com/wp-content/uploads/sites/2/2022/02/market-overview-2021.pdf




2. Home & household appliances - Statistics & Facts/ Statista [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.statista.com/topics/1068/home-appliances/#topicHeader__wrapper




3. Major household appliances retail value worldwide from 2015 to 2024 [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.statista.com/statistics/1201915/worldwide-household-appliance-retail-value-by-region/




4. GFK [Електронний ресурс] – Режим доступу https://www.facebook.com/gfkua/posts/3043844745637087




5. Успішний рік: як змінювався ринок побутової техніки в Україні? [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.epravda.com.ua/columns/2018/12/28/643927/







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота