ЗМІСТ ТА ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗМІСТ ТА ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

05.11.2022 18:10

[4. Педагогічні науки]

Автор: Туманова Юлія Володимирівна, аспірантка, Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка


Під змістом формування інформаційної культури майбутніх молодших бакалаврів у процесі фахової підготовки розуміємо сукупність знань з дисциплін загальної та професійної підготовки, умінь та навичок, норм поведінки, цінностей, ідей, спрямованих на формування інформаційної культури.

Зміст освіти має у своєму складі дисципліни відповідних циклів та спрямовується на формування критеріїв інформаційної культури: мотиваційно-ціннісного (визначає мотивацію майбутнього молодшого бакалавра щодо вивчення інформаційних технологій, які стрімко змінюються та розвиваються), когнітивного (визначає рівень набутих умінь, знань та навичок у використанні інформаційних комп’ютерних технологій), діяльнісного (характеризується здатністю вибирати для різноманітних видів діяльності засоби інформаційних, комп’ютерних та телекомунікаційних технологій) [1].

Беручи до уваги зміст та етапи формування інформаційної культури майбутніх молодших бакалаврів (інформаційно-мотиваційний, змістово-діяльнісний, діагностично-результативний), ми підібрали відповідні методи, технології та організаційні форми. 

До форм освітнього процесу віднесено: традиційні (лекції, семінари, практичні та лабораторні заняття, самостійна робота, науково-практичні та методичні конференції, виробнича практика) та інноваційні (лекція­бесіда, бінарна лекція, проблемна лекція, інтерактивна лекція, лекція­консультація, лекція­презентація, тренінги, зустрічі з працівниками підприємств та організацій, індивідуальна освітня траєкторія, проєктна діяльність, робота з електронною бібліотекою).

Основними активними методами формування інформаційної культури майбутніх молодших бакалаврів визначено: пояснювально-ілюстративні й інтерактивні (інженерні проєкти, імітаційне моделювання, доповнена реальність, тематичні дискусії, «мозковий штурм», «круглий стіл» та ін.).

До основних технологій організації процесу формування інформаційної культури майбутніх молодших бакалаврів віднесено педагогічні, а саме: технологія проблемного навчання, проєктна технологія, ігрова технологія навчання, технологія модульного навчання тощо [3].

Використовуючи технології навчання для системи вищої освіти, необхідно враховувати зміст майбутньої діяльності й вимоги до професійно важливих якостей фахівців. Технології, спрямовані на індивідуально-розвивальне навчання, забезпечують набуття знань і вмінь, формують механізм самоорганізації й самореалізації майбутнього фахівця, розвиток його пізнавальних здібностей. Здобувач освіти самостійно визначає траєкторію свого індивідуального розвитку, а педагог створює йому для цього умови за допомогою активних методів та форм навчання [2].

Література:

1. Кушнір В.А. Системний аналіз педагогічного процесу. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. Кіровоград : РВЦ КДПУ ім. В. Виннеченка, 2002. Вип. 41. С. 92– 98.

2. Литвин В.А. Формування інформаційної культури майбутніх архітекторів у професійній підготовці вищого навчального закладу : автореф. дис. на здобуття канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2016. 21 с.

3. Осадча М.В. Модель формування екологічної компетентності майбутніх майстрів виробничого навчання будівельного профілю / М.В. Осадча // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка : зб. наук. праць. Вип. 31 / Глухівський НПУ ім. О. Довженка ; редкол. : О.І. Курок (відп. ред.) [та ін.]. Глухів : РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка. 2016. С. 77–83.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота