КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК ЕЛЕМЕНТ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК ЕЛЕМЕНТ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ

29.11.2022 00:56

[1. Економічні науки]

Автор: Соріна Оксана Олександрівна, кандидат економічних наук, Національний університет «Запорізька політехніка»; Костенко Маргарита Віталіївна, магістр, Національний університет «Запорізька політехніка»; Костенко Сергій Юрійович, магістр, Національний університет «Запорізька політехніка»


Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) – це концепція, згідно з якою компанії на добровільній основі інтегрують соціальні та екологічні питання у свою комерційну діяльність та взаємодію із зацікавленими сторонами [1]. Її впровадження  в практику бізнесу дозволяє зберігати та покращувати кадровий потенціал, підвищувати продуктивність праці, впливати на думку інвесторів та партнерів, розвивати взаємну довіру із зацікавленими сторонами і, таким чином, формувати репутацію організації та підвищувати її конкурентоспроможність в довгостроковій перспективі. Сьогодні все більше вітчизняних підприємств використовують ти чи інші елементи КСВ у своїй діяльності.

Наприклад компанія «Метінвест» приділяє увагу формуванню позитивної культури безпечної роботи та зниженню негативного впливу виробництва на довкілля, інвестує кошти у медичні проекти (таки як боротьба з пандемією Covid 19 та розвиток тактичної медицини в Україні) та проекти регіонального розвитку регіонів (великі інфраструктурні проекти в регіонах присутності компанії), заохочує соціальну активність та корпоративне волонтерство [2,3].

Мережа АЗК «ОККО» також впроваджує КСВ-ініціативи: з 2014 року на постійній основі реалізується проект «Благаю, живи! Безпека на дорозі», який спрямовано на формування відповідальної поведінки всіх учасників дорожнього руху; у  різних регіонах України організовано збір вживаних речей для соціально незахищених громадян; у 2022 році започатковано ініціативу з метою збору коштів на придбання безпілотних авіаційних комплексів для потреб Збройних Сил України. Крім того, всі нові АЗК об’єкти компанії проектуються та будуються з дотриманням норм безбар’єрності – задля поліпшення умов користування ними для батьків, які подорожують з маленькими дітьми, людей з інвалідністю тощо. Також компанія втілює в життя екологічну політику, яка спрямована на «мінімізацію викидів та інших видів забруднень повітря, води, землі; впровадження практик ощадного використання енергоносіїв та інших природних ресурсів; формування екологічної свідомості серед працівників, клієнтів, В2В-партнерів» [2, 4].

Різноманітні КСВ проекти реалізує і компанія «Нова пошта». Ключовий з них - «Гуманітарна пошта України» - спрямовано на логістичну підтримку українського волонтерського руху (безкоштовна доставка вантажів волонтерських організацій). З 2016 р. компанія бере участь у довгостроковій програмі співпраці з медичними закладами, які проводять реабілітацію учасників АТО. Ще однією соціальною ініціативою є створення школи бізнесу «Нової пошти»,  яка дозволяє власникам малого і середнього бізнесу з різних регіонів України отримати або покращити ключові знання для розвитку власної справи. Також компанією реалізовано спортивний проект «Марафон Нова пошта» [2, 5].

В науковій літературі наводяться такі стадії розвитку КСВ компаній: 1) дотримання чинного законодавства; 2) здійснення доброчинної діяльності; 3) використання в’язків з громадськістю; 4) покращення ефективності бізнес-процесів; 5) стратегічний підхід до КСВ [6]. Значна кількість українських підприємств наразі знаходяться на другої чи третьої з цих стадій. Проте масштабність та різноманітність проявів КСВ свідчить про необхідність здійснення їх стратегічного планування. У науковому середовищі досі не існує єдиної позиції щодо змісту та місця стратегії КСВ у стратегічному наборі підприємства: стратегія КСВ розглядається як основа або частина стратегії розвитку, як частина бізнес-стратегії, як функціональна стратегія тощо. Вважаємо, що:

- по-перше, КСВ як важливий напрямок витрачання ресурсів організації підлягає обов’язковому стратегічному плануванню, і тому повинна розглядатись як елемент системи стратегічного управління;

- по-друге, стратегію КСВ доцільно розглядати як окрему функціональну стратегію, яка тісно пов’язана із загальною стратегією розвитку компанії, проте має свої цілі, зацікавлених осіб, розробників та виконавців.

Такій підхід дозволить не упускати стратегію КСВ зі сфери уваги вищого керівництва, встановлювати її взаємозв’язки з іншими стратегіями, призначати відповідальних за формування та реалізацію стратегічних дій, контролювати витрати обмежених ресурсів компаній.

Література:

1. Руденко О. В., Кондратюк О. М., Горєва А. С. Соціальна відповідальність бізнесу: сутність, обліковий аспект та нефінансова звітність. Ефективна економіка. 2020. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8385 (дата звернення: 22.11.2022). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.11.102

2. Стаджі Д. Топ-25 найкращих програм КСВ. Dsnews.ua. URL: https://www.dsnews.ua/ukr/vlast_deneg/top-25-luchshih-programm-kso-27072020-393543 (дата звернення 22.11.22)

3. Офіційний сайт групи компаній «Метінвест». URL: https://metinvestholding.com/ua/responsibility (дата звернення 22.11.22)

4. Офіційний сайт АЗК «ОККО». URL: https://www.okko.ua/inshi-proekti (дата звернення 22.11.22)

5. Офіційний сайт компанії «Нова пошта». URL: https://novaposhta.ua/ (дата звернення 22.11.22)

6. Шира Н. О., Іващенко А. І. Напрями впровадження системи корпоративної соціальної відповідальності в практику українських підприємств. Ефективна економіка. 2013. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2502 (дата звернення 22.11.22)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота