СТОРІТЕЛІНГ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ : ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМУНІКАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЙ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СТОРІТЕЛІНГ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ : ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМУНІКАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЙ

29.01.2023 23:18

[9. Соціальні комунікації]

Автор: Ятчук Ольга Михайлівна, доцент, кандидат наук з соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики, Університет митної справи та фінансів


Інформаційний світ стрімко розвивається, і його сучасні технології, хоча і розкривають інноваційний потенціал з використанням інформаційно-технологічних застосунків, все ще виготовують традиційні форми та технології притаманні попереднім медіа. Саме тому проблема інтеграції традиційних технологій в нову середу інтернет комунікації – є актуальною проблемою не тільки для практиків, але і для теоретиків, що досліджують медіа.

Розвиток інтернету та комунікацій в його теренах базується все ще на тих же соціальних технологіях, які є традиційними для суспільства: створенні повідомлень,  обміну інформацією, передача емоцій та змісту, зворотньому сигналі. Інтернет комунікація трансформує лише спосіб передачі, час взаємодії (он-лайн  - одночасно з користувачем, або офф-лайн опосередковано) коло поширення інформації та технічні особливості комунікаційного процесу, проте  ця взаємодія втратить сенс, якщо у центрі комунікаційного впливу буде відсутня інформація.

Сучасні користувачі Інтернету щоденно отримують величезний обсяг інформації, і головним питанням постає формування найбільш ефективної стратегії комунікації, щоб виокремити повідомлення у цій інформаційній навалі, створити комунікативний зв’язок з аудиторією, втримати її для тривалого впливу. Тому питання вивчення наративів [4] , які можуть поширюватися в цифровій комунікацій, її методологія, є актуальним питанням не тільки для науковців, що вивчають соціальні комунікації, а є міждисциплінарною проблемою для гуманітарних наук.

Найбільш вдалий спосіб кодування інформації, який притаманній не тільки культурі, але і медіа середовищу – це сторітелінг. Вміння оповідати історію про головних героїв, захоплювати увагу аудиторії, будувати «траснформаційні» алгоритми, які ще більше привертають увагу до історії і допомагають звернути на неї увагу. 

Цей метод не тільки дозволяє створювати цілісний, цікавий контент, який сприяє заохоченню до взаємодії, та тривалому зв’язку з аудиторією, але і  базується на верифікованому алгоритмі аудіовізуальний комунікацій, бо активно розвивався в становленні телебачення [3].

Традиційно будь-яка галузь, проходить певний період розвитку, це стосується не тільки проектного менеджменту та стартапів [1] але і розвитку цілих галузей, наприклад телебачення [2]. Таким чином, ми можемо окреслити основні еволюційні етапи :

- проектний ( експериментальний) етап;

- становлення ( період інвестицій та розвитку);

- розквіт (досягнення найкращих показників ефективності);

- занепад ( або траснформаці).

Якщо такий алгоритм застосувати до інтернет комунікацій, то ми можемо бачити, що сьогодні, аудиторія все більше трансформує свою роль від звичайного спостерігача до активного учасника взаємодії. Використовуючи модель колективних зусиль і евристику соціального впливу в поведінці стримерів і глядачів , вже доведено, що аудиторія зменшує індивідуальну участь, і як наслідок фінансові забов'язання, на відміну від модерованої участі [ 5].

Проте, перспективним напрямком для подальшого вивчення та дослідження може бути наступний крок – де від звичайного сторітелінгу, можна рухатися у бік активної співпраці з аудиторією.

І хоча з точки зору еволюційного етапу,  поєднання цих технологій може бути новим та експериментальним та поодиноким, проте з часом застосування та впровадження може дати цікавий результат, який не тільки покращить наші комунікаційні навички, а і буде сприяти професійному розвитку інформаційного середовища, де  медіаекологія з повагою до авдиторії може бути перспективним напрямом.

Вже сьогодні ми можемо виокремити переваги інтерактивних технологій, серед яких :

- імітація реального процесу взаємодії ( використання технологій он-лайн);

- виокремлення продукту, що базується на такий технології серед інших ( підкреслення унікальних рис, дозволить внести різноманітність у звичайний спосіб взаємодії в інтернет-середовищі);

- застосування методології сторітелінгу сприятиме тривалості взаємодії, і як наслідок більшому залученні та формуванню стійких зв’язків;

- безпосередня участь та взаємодія створить «позитивний досвід» і буде ключовим мотиваційним фактором «успішної комунікації» в подальшому, що сформує стійкий тривалий зв’язок з позитивним налаштуванням.

Таким чином,  використання не тільки сторітелінгу, але і інтерактивних технологій допоможе в майбутньому створити підґрунтя для впровадження ефективних технологій. Досвід телебачення щодо створення аудіовізуальних повідомлень, що базуються на методології сторітелінгу може бути підґрунтям для експериментів, проте лише практичний досвід застосування та подальші теоретичні дослідження можуть надати більших результатів такої теоретичної гіпотезі.

Література:

1. Кобиляцький Л.С. Управління проектами. К.: МАУП, 2002. 200с.

2. Ятчук О.М. Інтерактивне телебачення: соціально-комунікаційні моделі та технології: монографія. Дніпро: УМСФ, 2018. 136 с.

3. Longworth J. L. TV Creators : Conversations with America’s Top Producers of Television Drama (The Television Series). Syracuse University Press. 2002.  243 p  

4. Nicolaou, C. (2023). The Secret Power of Digital Storytelling Methodology: Technology-Enhanced Learning Utilizing Audiovisual Educational Content. In J. DeHart (Ed.), Enhancing Education Through Multidisciplinary Film Teaching Methodologies (pp. 235-246). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-5394-0.ch013

5. Wolff, G. H., & Shen, C. (2022). Audience size, moderator activity, gender, and content diversity: Exploring user participation and financial commitment on Twitch.tv. New Media & Society, 0(0). https://doi.org/10.1177/14614448211069996



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота