ФОНОВІ, ПРАВОВІ, КРИМІНОГЕННІ ЧИННИКИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ ПІД ЧАС ПРОВАДЖЕННЯ ВОЄННОГО СТАНУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФОНОВІ, ПРАВОВІ, КРИМІНОГЕННІ ЧИННИКИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ ПІД ЧАС ПРОВАДЖЕННЯ ВОЄННОГО СТАНУ

16.02.2023 20:32

[2. Юридичні науки]

Автор: Ворожбіт-Горбатюк Вікторія Вікторівна, доктор педагогічних наук, професор, старший науковий співробітник відділу дослідження проблем кримінально-виконавчого права Науково-дослідного інституту вивчення проблем злочинності імені академіка В.В. Сташиса, Україна



Анотація. У статті автор визначив соціально-педагогічні чинники, які впливають на соціалізацію української молоді в умовах воєнного стану.

Ключові слова: кримінально-виконавче право, кримінологія, правоохоронні органи, соціалізація, підлітки, молодь, права і свободи особистості.

Відзеркаленням суспільних процесів є виховання, навчання і розвиток української молоді [1]. В умовах провадження воєнного стану значущості набуває підтримка педагогами працівників органів пенітенціарної системи і правоохоронних органів. Обставини реальної соціалізації української молоді, диверсифікуються чинниками: фоновими, правовими, криміногенними. Фонові чинники стали контраверсійними: стан економіки і рівень життя населення; діяльність органів влади, ЗМІ і медіа щодо творення морально-психологічного клімату, громадська думка, реальні уявлення про життєві перспективи. 

Правові чинники виявляються в стані зусиль, організованої діяльності всіх органів і структур зі зміцнення правопорядку, захисту прав і свобод громадян, зміцнення правосвідомості населення, зв’язків правоохоронних органів з населенням, організованого в контексті сучасних трендів ефективного правового виховання, всеобучу і правової пропаганди, роботи з профілактики правопорушень і злочинів серед молоді, зокрема – неповнолітніх. Названі чинники мають стабілізувати негативний вплив криміногенних чинників соціалізації української молоді під час провадження воєнного стану: зниження рівня суспільної моралі на деокупованих територіях, у місцях активних бойових дій, криміналізація і сексуалізація дозвілля молоді, прояви агресії через твори мистецтва, популярний медійний продукт (наприклад, заклики до помсти, вживання у поетичних творах ненормативної лексики), культ сили і жорстокості, поширення кримінальних жаргонізмів, криміногенна тематика у соцмережах, романтизація вдалих злочинів (накшталт «селяни бойову машину вкрали»), ошляхетнення проявів жорстокості, що суперечить аксіології Міжнародного гуманітарного права. До криміногенних  соціально-педагогічних умов соціалізації української молоді під час провадження воєнного стану віднесено збільшення кількості людей без певних занять, місця проживання, безробітних, активізація проявів залякування, психологічного насилля, поширення інформації про корупцію без розкриття злочинів і справедливого покарання. Загальне зниження рівня життя населення в умовах провадження воєнного стану природньо є причиною педагогічної бездоглядності, прихованої педагогічної занедбаності молоді і підлітків, коли дорослі (батьки, вихователі) за формальними ознаками реалізують виховну, правоосвітню місію. Кримінальна деформація правосвідомості, потреб і суспільної моралі, криміналізація молодіжної субкультури впливають на формування законослухняності чи протиправну поведінку. Стан законності і правопорядку в українському суспільстві, на наше переконання, вимагає системної підтримки діяльності правоохоронних органів, правників і юристів академічною педагогічною спільнотою для ефективного використання педагогічного інструментарію для попередження і подолання уже наявних кримінальних деформацій серед молоді. Це сприятиме зміцненню правопорядку утвердженню європейських і світових гуманістичних цінностей. Сучасні педагогічні технологій і виховні концепції мають реалізувати завдання правової соціалізації і формування правової культури української молоді, що стане запорукою успішного відновлення у повоєнний період.

Література:

1. Ворожбіт-Горбатюк В.В., Борисенко Н.О. Високий моральний дух курсантів (слухачів, студентів) військових навчальних підрозділів. Війни інформаційної епохи: міждисциплінарний дискурс: монографія / за ред. В.А. Кротюка. Харків: ФОП Федорко М. Ю., 2021. С. 333-350.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота