НАСТУПНІСТЬ У РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ БАЗОВОЇ ШКОЛИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

НАСТУПНІСТЬ У РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ БАЗОВОЇ ШКОЛИ

18.10.2023 13:09

[4. Педагогічні науки]

Автор: Моргун Олександр Олександрович, здобувач ІІІ курсу факультету технологічної та математичної освіти, Університет Григорія Сковороди в Переяславі; Великдан Юлія Віталіївна, старший викладач кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки, Університет Григорія Сковороди в Переяславі


На сьогоднішній день проблема розвитку творчих здібностей не нова, але до сих пір актуальна. В останні роки проблеми теорії та практики творчого розвитку приділяють все більше уваги. Це пов’язано з тим, що навчання у базовій школі являється важливим  період інтенсивного розвитку творчих можливостей учнів.

Найважливішим у навчанні школярів на уроках трудового навчання у процесі розвитку творчих здібностей є забезпечення наступності. Наступність у навчанні полягає у встановленні необхідного зв’язку, послідовності та правильного співвідношення між частинами навчального предмета, у єдності вимог, що пред’являються до знань, умінь, навичок учнів, форм, методів та прийомів навчальної роботи. 

Використання в навчальному процесі наступності допомагає успішно  розвивати здібності учнів, у тому числі і творчі. Таке навчання впливає на розвиток гнучкості мислення, вчить дітей мислити самостійно, творчо, формує у них навички дослідницької діяльності. Через зміст навчального матеріалу, з використанням наступності  йде розвиток інтересу до предмета, виховання навичок самоконтролю і взаємоконтролю, а також виховується культура спілкування, вміння працювати в колективі, вміння не розгубитися в проблемній ситуації. 

При проведенні уроків трудового навчання в базовій школі доцільно використовувати наступність. Забезпечуючи наступність на уроках трудового навчання розвиваються творчі здібності, вміння використовувати теоретичний матеріал при виконанні завдань. Потрібно давати можливість кожному учню проявити самостійність у плануванні, організації та контролі своєї навчально-пізнавальної діяльності. 

Ключових аспектів важливості наступності розвитку творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання в базовій школі:

Поступовий розвиток навчання та знань: Наступність в уроках трудового навчання дозволяє педагогам створити послідовну та логічну структуру навчального процесу. Учні починають з основних навичок та знань, а потім поступово переходять до більш складних завдань і проектів. Це сприяє кращому засвоєнню матеріалу і розвитку творчого мислення.

Підвищення мотивації: Коли учні бачать, що їхні знання та навички розвиваються та стають більш складними з кожним роком, це може збільшити їхню мотивацію для навчання. 

Розвиток творчості, критичного та системного мислення: Наступність допомагає учням розуміти взаємозв'язки між різними поняттями та процесами у трудовому навчанні. Це сприяє розвитку системного мислення, яке є важливим аспектом творчості, а також відкривати двері для творчого мислення та заохочувати учнів до власних досліджень і творчих проектів.

Отже, наступність на уроках трудового навчання виступає не як випадковий процес, а як необхідне закономірне явище, що забезпечує поступальний характер розвитку, як відображення «найважливішого типу зв’язків між різними якісними станами реальності, що розвивається, сутність якої полягає в єдності збереження, відтворення і модифікації граничного змісту з системи, що заперечується» [ 62, c. 286].

Література:

1. Ризванюк О. Наступність у навчанні  // Вісник Львівського університету. Серія : Мистецтвознавство. 2014. Вип. 14. С. 286-295.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота