FEEDBACK AS AN ACTIVATION AND INTENSIFICATION METHOD OF LEARNING ACTIVITIES AT THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

FEEDBACK AS AN ACTIVATION AND INTENSIFICATION METHOD OF LEARNING ACTIVITIES AT THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS

29.05.2024 18:45

[4. Педагогічні науки]

Автор: Andrii Lesniak, 559ms gr.master of Information and Communication Technologies Department; Natalia B. Zjubanova, senior lecturer of Foreign Languages Department, National Aerospace University named after N. E. Zhukovsky «Kharkiv Aviation Institute», Ukraine


Feedback is essential in higher education as it helps students to understand their progress, identify areas for improvement and stay motivated. This paper examines the role of feedback in improving learning, including its forms, psychological effects and best practices for implementation.

Supported by various educational theories, feedback plays a significant role in enhancing learning activities. Constructivist theory considers feedback as a scaffold for building knowledge while behavior theory considers it as reinforcement to encourage desired behaviors. Cognitive load theory shows how providing feedback helps to manage cognitive resources, thereby improving the efficiency of learning.

There are various feedback forms: formative, summative, peer-provided and automated. Formative feedback aids continuous development whereas summative feedback evaluates outcomes. Peer-provided feedback fosters collaborative learning while automated feedback offers immediate responses. Effective feedback enhances motivation, self-regulation and promotes a growth mindset. It should be timely, specific, constructive, clear and balanced. The feedback process is significantly enhanced by technology through learning management systems and AI.

Despite its benefits, feedback can overwhelm students if it’s excessive and misinterpretation is a risk. Clear communication and follow-up discussions are essential. Instructors can manage the workload by utilizing peer-provided and automated feedback systems.

In conclusion, feedback is a powerful tool in higher education, essential for learning activities activation and intensification. When effectively implemented it fosters motivation, enhances self-regulation and drives student success. By utilizing technology and best practices educators can provide valuable feedback that significantly affects learning outcomes.

References

1. О.Е. Коваленко, А.Т. Ашеров, Є.В. Громов, Т.В. Ящун, Г.І. Сажко. Педагогічна спрямованість навчального процесу в інженерній педагогіці : монографія. Харків : УІПА, 2005. 124 с

2. Приходько А. М. Інтенсифікація процесу фахової та мовної підготовки іноземних студентів ЗВО технічного профілю (на основі опорних схем і знакових моделей). Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2018. С. 168–171.

3. Kovalchuk I. M., Kolesnik N. V., Nikulchenko V. V. Feedback organization in the process of occupational health and safety training in postgraduate pedagogical education. Innovate pedagogy. 2022. № 47. С. 179–184. URL: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/47.34 (дата звернення: 27.05.2024).

4. Шульга А., Дідух В., Гатрич І. Використання засобів зворотного зв’язку під час дистанційного навчання студентів закладів вищої освіти. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». 2023. № 3. С. 105–110. URL: https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2023-3.15 (дата звернення: 27.05.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота