РОЛЬ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РОЛЬ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА

30.05.2024 00:54

[1. Економічні науки]

Автор: Бондарець Аліна Сергіївна, студентка кафедри маркетингу, Національний авіаційний університет; Рибачок Дмитро Олегович, Національний авіаційний університет; Ярмолюк Олексій Ярославович, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, Національний авіаційний університет


Ключові слова: маркетинг, комплекс маркетингу, маркетинг мікс, 4P, діяльність підприємства. 

Сучасне підприємство, щоб бути успішним на ринку, повинно враховувати складність та різноманітність факторів, які впливають на споживачів та їхні вимоги. Саме тому роль маркетингового впливу на діяльність підприємства та визначення комплексу маркетингу на який підприємство може впливати є дуже важливою. 

Маркетингова діяльність є комплексною системою організації виробництва і збуту продукту підприємства, спрямованою на задоволення потреб цільової аудиторії та отримання прибутку через аналіз та прогнозування ринку, вивчення внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства-експортера, розробку стратегій та тактик взаємодії на ринку за допомогою маркетингових програм. Управління маркетинговою діяльністю сучасного підприємства тісно пов’язане з регулюванням попиту, що в свою чергу визначає відносини зі споживачами.

У відповідності до аналізу проблематики теми, було встановлено, що велика кількість вітчизняних та зарубіжних вчених, серед яких можна відзначити праці Божука С., Войчака А.В., Хершгена Х., Гаркавенка С.С., Багиєва Г.Л., Ламбена Ж.-Ж., Келлера К. Л., та Котлера Ф., зверталися до дослідження проблем маркетингу. Актуальність цієї теми для сучасного підприємств, що хоче бути ефективним на конкурентному ринку полягає у необхідності розуміння суті маркетингової діяльності, бізнес-процесів та впливу їх на конкурентоспроможність, що визначило вибір цього напрямку досліджень.

У відповідності до наукових праць, сучасний маркетинг тлумачитсья, як система підприємницької діяльності та специфічний підхід до управління в умовах ринкових відносин. Так однією з ключових особливостей маркетингу є його фокусування на потребах споживачів. Щоправда і досі не всі підприємства усвідомлюють важливість маркетингу. А ті що усвідомлюють, шляхом задоволення потреб споживачів реалізують свою головну мету – отримання прибутку. Для впливу на цільових споживачів підприємство використовує розроблену маркетингову стратегію. Зазвичай маркетингова стратегія включає весь комплекс маркетингу, що в класичному варіанті називається 4P (товар, ціна, місце та просування), включаючи товарну політику, цінову політику, політику розподілу, комунікаційну політику, а також інші фактори, спрямовані на вплив на споживачів і котрі підприємство може контролювати, а також оцінувати ефективність такого впливу. Вони допомагають узгоджувати дії підрозділів маркетингу та забезпечують інтегрований підхід до просування продукції на ринок. Адаптація цих стратегій до специфіки бізнесу і його цільової аудиторії дозволяє підприємствам ефективно конкурувати та забезпечувати успішний розвиток

Таким чином, зазначені маркетингові чинники мають на меті впливати на поведінку споживачів на конкретному ринку та виступають як інструменти для реалізації маркетингової стратегії. Вони, як складові системи маркетингу, мають значний вплив на формування та визначення стратегічних напрямків діяльності маркетингового відділу на підприємстві та на його основні завдання. Тому для реалізації цієї мети маркетинг пропонує підприємству не окремі заходи, а цілісний комплекс стратегій, що в кінцевому результаті буде виражатись у збільшені прибутку підприємства [3].

В наш час, маркетингову діяльність вважають фундаментом сучасного бізнесу. Маркетинг став основою для здійснення будь-яких комерційних операцій та охоплює широкий спектр завдань, які ставлять перед керівниками підприємств. Ці завдання включають розробку тактики підприємства та впровадження товарної, цінової, збутової політики та стратегій просування продукту (товарі чи послуг) підприємства на ринку.

Підсумовуючи, можна зробити наступний висновок, що використання маркетингу в сучасних підприємствах тісно пов'язане з конкурентоспроможністю самого підприємства: чим ширше та ефективніше воно застосовує принципи та методи, інструменти як класичного так і комплексного електронного маркетингу у своїй діяльності, тим більше шанси виживання підприємства в сучасних умовах і збереження довгострокових конкурентних переваг.

А здатність пропонувати продукти, які відповідають потребам ринку та сприяють підвищенню конкурентоспроможності підприємства, залежить від ефективного спілкування зі споживачами та уважного врахування їхніх побажань. Розуміння та задоволення потреб споживачів є ключовим аспектом підходу, спрямованого на ринок. Основуючись на знаннях про потреби ринку, за допомогою маркетингового міксу можна визначити оптимальний спосіб задоволення потреб споживачів.

Таким чином, можна стверджувати, що розвиток та використання комплексного маркетингу сприяє підвищенню конкурентоспроможності любого сучасного підприємства. 

Список використаних джерел:

1. Гаркавенко С.С. Маркетинг : підручник / 5-те вид., допов. Київ : Лібра, 2020. 720 с.

2. Ярмолюк О. Я., Борисенко О. С., Фісун Ю. В. Теоретико-методологічні аспекти таргетованої реклами як інструменту комплексного інтернет-маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2022. № 46. С. 23-29.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота