ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА НАРУГУ НАД ДЕРЖАВНИМИ СИМВОЛАМИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗА НАРУГУ НАД ДЕРЖАВНИМИ СИМВОЛАМИ

03.06.2024 20:29

[2. Юридичні науки]

Автор: Лук’янченко Софія Іванівна, студентка ІV курсу Таращанського технічного та економіко-правового фахового коледжу


Державна символіка уособлює національний суверенітет, верховенство і незалежність влади держави. Шанобливе ставлення до державних символів - це показник високої національної свідомості та важливий обов’язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ і організацій усіх форм власності, людини і громадянина. Державні символи - це встановлені Конституцією або конституційними законами особливі розпізнавальні знаки конкретної держави, які виражають ідеологічні, політичні, соціальні, економічні та інші орієнтири держави і символізують її суверенітет. Згідно з Конституцією України (ст. 20) державними символами України є Державний Прапор України, Держаний Герб України і Державний Гімн України, опис і порядок використання яких встановлюється законом. Окремі питання кримінальної відповідальності за наругу над державними символами знайшли відображення у працях Н.О. Гуторової, С.Ф. Денисова, О.О. Кашкарова, В.В. Налуцишина, О.М. Омельчука, М.І. Хавронюка, С.С. Яценка та ін. Об'єктом даного кримінального правопорушення є авторитет української держави, який підривається у разі посягання на державні символи як України, так і іноземної держави. На практиці в процесі кримінально-правової кваліфікації кримінальних правопорушень за ст. 338 КК України виникає чимало проблемних ситуацій, пов’язаних із застосуванням кримінального закону. Широкий спектр питань, які потребують ретельного вивчення і наукового аналізу, визначає необхідність подальшого дослідження проблем кримінальної відповідальності за наругу над державними символами та внесення відповідних змін до ст. 338 КК України. Необхідно виходити з того, що кримінальна відповідальність не тільки особиста, але вона завжди конкретна, чітко визначена. Найбільшою мірою вона конкретизується саме кваліфікацією кримінальних правопорушень, яка значною мірою визначає сутність, зміст і обсяг обвинувачення. Законодавець у ч. 1 ст. 338 КК України встановив, що кримінальна відповідальність за наругу над Державним прапором України, Державним гербом України або Державним гімном України настає виключно у випадку, якщо таку наругу було вчинено публічно. Щодо кваліфікації наруги над державними символами, вчиненої з хуліганських мотивів, то відповідно до п. 4 ППВС України “Про судову практику у справах про хуліганство” від 22.12.2006 р. № 10 необхідно відрізняти хуліганство від інших кримінальних правопорушень залежно від спрямованості умислу, мотивів, цілей винного й обставин учинення ним кримінально караних дій. У своїх зовнішніх проявах наруга, що визначається як “образливе, грубе знущання, блюзнірство, образливе знущання над ким-небудь, чим- небудь”, є дуже подібною до хуліганських дій. На думку М.Й. Коржанського, для кваліфікації діяння важливо встановити і застосувати саме ту норму, що містить певний, конкретний склад кримінального правопорушення. За часту суміжні склади кримінальних правопорушень відрізняються один від одного лише однією ознакою (рідше - двома). Для правильного розмежування наруги і хуліганства необхідно виходити з того, що останнє відрізняється від інших подібних посягань, насамперед, спрямованістю умислу, хуліганськими мотивами, незначними приводами та внутрішніми причинами вчинення дій, які грубо порушують громадський спокій і громадську мораль.

Література:

1. Напиральська В.І. «Кримінальна відповідальність за наругу над державними символами: міжнародно-правовий аспект» - Електронний ресурс- режим доступу - http://pravoznavec.com.ua/period/article/11452/%C2

_________________________

Науковий керівник: Голобородько Н.В., викладач юридичних дисциплін, Таращанський технічний та економіко-правовий фаховий коледж



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота