СУЧАСНИЙ СТАН РЕАЛІЗАЦІЇ МЕХАНІЗМІВ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНИЙ СТАН РЕАЛІЗАЦІЇ МЕХАНІЗМІВ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ

25.06.2024 19:55

[12. Державне управління]

Автор: Кобиліна Юлія Миколаївна, директор центру підвищення кваліфікації, Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського



Сучасна система публічного управління перебуває на етапі формування якісно нових інформаційних взаємовідносин органів публічної влади і громадськості, зумовлених потребою дистанційного доступу до джерел інформації. Налагодження такої взаємодії можливе за умови застосування інформаційно-комунікативних форм підтримки та популяризації векторів розвитку системи публічного управління загалом і механізмів інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів публічної влади зокрема. 

Діяльність органів публічної влади напряму пов’язана з реалізацією механізмів інформаційно-аналітичного забезпечення управлінської діяльності, зокрема: інформаційний механізм об'єднує облікові та аналітичні дії, забезпечуючи  достовірне відображення фінансово-господарської діяльності; організаційно-економічний механізм забезпечує створення інформаційно-аналітичної системи на основі використання систем оперативних баз даних; аналітичний механізм забезпечує використання інформаційно-аналітичних систем для забезпечення управління тощо [3].  

Серед основних завдань реалізації механізмів інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів публічної влади слід виокремити найбільш суттєві: фіксація поточного стану діяльності, аналіз конкурентоспроможності, моніторинг управлінських рішень на всіх етапах та рівнях, структурний розподіл владних повноважень, аудит та перевірка внутрішніх управлінських ресурсів та баз даних, оцінка зовнішніх та внутрішніх показників ефективності, підготовка рекомендацій та проєктів управлінських рішень [3, 5]. З метою забезпечення прозорості та узгодженості цілей на всіх рівнях влади, моніторингу їх виконання та прийняття рішень щодо їх досягнення, необхідно узгодити на законодавчому рівні систему індикаторів та визначити методологію їх розрахунку [1]. Адже значними перешкодами для ефективного функціонування інформаційно-аналітичного забезпечення є недостатнє оснащення органів публічної влади апаратним і програмним забезпеченням та відсутність відповідної культури застосування і використання інформаційно-аналітичних матеріалів. 

Реалізація механізмів інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів публічної влади на сучасному етапі передбачає інтеграцію нових технологій та відповідне навчання персоналу ефективному використанню інформаційно-аналітичних інструментів. Поміж основних видів інструментів  реалізації механізмів інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів публічної влади слід виокремити: безперервний моніторинг обліку даних, зовнішній та внутрішній аналіз виявлених і прогнозованих загроз; визначення порогових значень показників ефективності, виявлення та попередження загроз кіберзлочинам [1, 4]. 

Ключову роль у прийнятті управлінських рішень відводять консолідованій інформації, що попередньо відібрана, проаналізована та оцінена таким чином, щоб вона була придатною для безпосереднього вирішення проблем. Залежно від ступеня консолідації інформації зменшується її обсяг і збільшується її цінність для прийняття рішень [5]. У такому аспекті релевантність управлінської інформації в інформаційно-аналітичному забезпеченні діяльності органів публічно влади залежить від послідовності взаємопов'язаних етапів: окреслення мети, визначення вимог до інформації, пошук джерел, закупівля інформації, створення баз даних і масивів документів, систематизація, аналіз і синтез інформації, підготовка результатів. 

Інформаційно-аналітичну обробку управлінської інформації можна представити у вигляді динамічного процесу, що включає послідовних фаз створення інформаційних моделей: теза, аналіз, синтез [2]. Кожна наступна фаза отримує результат попередньої фази через безпосередній зв'язок, одночасно з цим, наступна фаза передає результат попередньої фази рівня через зворотній зв'язок, відповідно до принципів системного підходу. У результаті аналітичної обробки отримуємо змістовну інформацію, яка виводиться з проаналізованих, інтерпретованих і співвіднесених даних і представляється таким чином, щоб рішення відповідного завдання було чітко розпізнаваним [4].

Таким чином, сучасний стан реалізації механізмів інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів публічної влади в Україні характеризується недостатністю ресурсів та взаємодії між органами публічної влади, що призводить до неточності та неповноти інформації. Для підвищення рівня інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів публічної влади необхідно розробити стратегії успішної інтеграції нових технологій, провести відповідну підготовку кадрів та забезпечити належну культуру впровадження та використання інформаційно-аналітичних матеріалів. 

Література:

1. Бойко Н. І. Методи та інструменти моделювання інформаційних процесів / Н. І. Бойко // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. 2014. № 805. 361-367 с. 

2. Варенко В. Моделювання інформаційних процесів в аналітичній діяльності. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, 2023, (11),  с.112–124.

3. Ганцюк Т. Д. Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів публічної влади в Україні: джерелознавчий аналіз дискурсного поля. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2018. № 8. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1287.

4. Захарова В. І. Основи інформаційно-аналітичної діяльності [текст]: пав. посіб. / В. І Захарова., Л. Я Філіпова. К.: «Центр учбової літератури», 2013. 336с.

5. Палій С. Сучасні тенденції розвитку інформаційно-аналітичного забезпечення у контексті прийняття ефективних управлінських рішень: (на прикладі органів державної влади України). Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук. 2022, (10), с.166–174.

6. Пуцентейло П. Р. Інформаційне забезпечення аналітичної діяльності в управлінні підприємством / П. Р. Пуцентейло // Науково-інформаційний вісник Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького. 2015. № 11. С. 224-232. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nivif



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота