ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В HR-МЕНЕДЖМЕНТІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В HR-МЕНЕДЖМЕНТІ

26.06.2024 21:15

[1. Економічні науки]

Автор: Матвієнко Юрій Сергійович, кандидат педагогічних наук, доцент, Полтавський університет економіки і торгівлі; Ропавка Андрій Вікторович, аспірант, Полтавський університет економіки і торгівлі


ORCID: 0000-0001-9615-8619 Матвієнко Ю.С.

ORCID: 0009-0001-1000-1360 Ропавка А.В.

Стрімкий розвиток науково-технічного прогресу та діджиталізація все більшої кількості галузей призвели до потреб впровадження новітніх технологій різні сектори економіки. Потреба впровадження в управління людськими ресурсами інноваційних технологій гостро відчувається в умовах цифронізації економіки та оновлення системи HR менеджменту (далі – HRM). Особливу увагу слід приділити імерсивним технологіям. 

Спираючись на теоретичні основи HRM у стратегічному управлінні та організаційній поведінці, цілі HRM були визначені як [1]:

– підтримання організації в досягненні цілей шляхом розробки та впровадження кадрових стратегій, інтегрованих з бізнес-стратегією;

– сприяння розвитку високопродуктивної культури;

– переконання, що організація має талановитих, кваліфікованих і зацікавлених людей, яких вона потребує;

– створення позитивних трудових стосунків між керівництвом і працівниками та атмосферу взаємної довіри; 

– заохочення застосування етичного підходу до управління персоналом.

В сучасних умовах швидкого старіння професійних якостей та навичок, професійний розвиток персоналу є особливо актуальним в умовах розвитку виробництва і новітніх технологій, за яких кожен працівник повинен підвищувати свій професійний рівень та майстерність. Серед науковців, що досліджують питання HR-менеджменту, мотивації та оплати праці, формування нової системи компетенцій персоналу відомі праці таких зарубжних вчених, як: С. Ананд, Д. Аткінсов, Б. Гройсберг, Т. Емебайл, Д. МакКлеланд, С. Паркер, М. Фінні, Д. Хлоуп. Також дослідженням різних аспектів проблем управління людськими ресурсами присвячено роботи багатьох вітчизняних вчених, серед яких: Л. Шмановська-Діанич, Д. Богиня, О. Грішнова, Л. Семів, Л. Басовський, І. Герчикова, М. Кабушкін. В. Дикань, В.Ільченко, Т. Костишина, В. Черненко та інші [2, 3]. Разом з тим, сьогодні виникає зростаюча потреба у дослідженнях нової якості управління персоналом, що враховують стрімкий розвиток технологій, швидку адаптацію персоналу до поточних інновацій, динамічний розвиток компаній в умовах невизначеності. Зважаючи на те, що більшість підприємницьких структур та організацій зберігають структуру і принципи роботи ХХ століття, значна увага вчених повинна бути зосереджена на пошуку та втіленні більш сучасних підходів мотивування персоналу, що покладається на HR менеджмент.

Кількість користувачів Інтернету та різних видів віртуальної реальності (VR) щорічно зростає. Технологія VR спроможна створити певну схожість із реальним світом за допомогою спеціальних пристроїв та програмного забезпечення, виражених у цифровому форматі. VR дозволяє нам прогнозувати, аналізувати, занурюватися безпосередньо в суть дії та вирішити масу актуальних проблем сучасного HRM. Останні дослідження Goldman Sachs Group, провідної світової інвестиційно-банківської компанії, компанія з управління цінними паперами та інвестиціями продемонстрували очікуване зростання віртуальної реальності на ринку технологій до 95 мільярдів доларів США до 2025 року. 

З року в рік зростання інших секторів економіки демонструють тенденцію до збільшення рівнозначного до креативних індустрій. Втім, на даний час, найбільший попит на технології доповненої та віртуальної реальності походить саме з креативних індустрій. Деякі світові компанії накшталт Google, Apple, Samsung розраховують на те, що VR в найближчому майбутньому зможе зробити новий переворот у житті, модифікуючи численні сфери бізнесу. 

VR вже проникла в управління персоналом зарубіжних компаній: багато компаній використовують ці технології з метою вдосконалення практики взаємодії з кандидатами на посаду, створення захоплюючих ігрових тестів для комунікацій всередині компанії і демонстрації конкурентам власних переваг та інноваційності. Найбільш далекоглядні корпорації вже розпочали впроваджувати послуги VR у свої бізнес-процеси. Втім, покищо вітчизняні підприємці та бізнесмени неохоче інвестують у розробку та застосування віртуальних технологій для підбору, адаптації та навчання персоналу, на відміну від іноземних колег, які продемонстрували успішний досвід її реалізації. Це означає, що українським компаніям слід звернути увагу на іноземний оптимістичний досвід роботи з VR.

Кожен день HR-менеджери вирішують масу проблем і завдань: як за короткий час найняти амбітного кандидата, яку пошукову платформу використати та як залучити нові таланти, щоб зробити роботу всього колективу комфортною та продуктивною. І зараз настав момент, коли всі ці завдання можна вирішити з найменшими витратами зусиль та часу з найбільшим успіхом в результаті. Великі корпорації та гнучкі стартапи використовують віртуальні технології з метою залучення до тренінгів та створення мережі. Розглянемо одну з найбільш затребуваних напрямків управління персоналом з використанням VR технології – вербування. Із використанням VR оголошення в ЗМІ про вакансії, фізичні резюме та особисті зустрічі, інтерв’ю стають пережитком аналогового минулого. Дійсно, застосування цифрових технологій, таких як віртуальна реальність, соціальні мережі та відео-зумтрічі високої чіткості під час найму призводять до великих змін, що відбуваються в галузі HRM [4]. Якщо деякий час тому стабільність і гарантії були важливі для кандидатів, тепер важливим є пошук свободи для реалізація творчих ідей, гнучкість робочого процесу, а також складні цікаві завдання. 

Toyota Motor Corporation вже готова ділитися досвідом впровадження VR в HRM, запустивши віртуальний тур на платформі InstaVR кампус, де кожен може бачити все, що відбувається щоденно у форматі 360. Німецька залізнична компанія Deutsche Bahn AG встановила на одному з ярмарок вакансій кілька стендів з можливістю одягнути гарнітуру VR, вибрати місцезнаходження та дізнайтися, що компанія робить у будь-якій частині країна. Такий інноваційний підхід позитивно вплинув на зростання заявок на роботу, її якість та усвідомлення потенціалу кандидатів. Подібних результатів досягла ще одна всесвітньо відома компанія Jaguar Land Rover – найбільша автомобілебудівельна компанія Великобританії. У співпраці з популярним музичним гуртом Gorillaz вони запустили безкоштовний додаток з елементами доповненої реальності з метою заповнити понад тисячу вакансій. 

З досвіду цих компаній імерсивні технології дозволяють виявити інтерес кандидата, його винахідливість, навички вирішення проблем тощо. Крім того, це є унікальним механізмом, який у свою чергу приваблює прогресивних і амбітних кандидатів, створює ажіотаж для компанії та, нарешті, дозволяє компанії виділитися серед конкурентів у насиченому ярмарку вакансій [5]. 

Іншим прикладом вдалого застосування VR є провідна світова харчова компанія Danone, яка на одній зі своїх рекрутингових розробок – програмі Surf Danone в онлайн сцені використовує сервіс VCV – відеоінтерв’ю. Ця система є досить простою: кандидат отримує запрошення від HR менеджера та відповідає на запитання. Його відповіді написані і надіслані безпосередньо менеджеру з персоналу. Особливість цієї системи полягає в тому, що кандидат не бачить питань заздалегідь. У нього є лише 15 секунд, щоб прочитати запитання, а потім вмикаються камера і мікрофон. Ця форма співбесіди має багато позитивних моментів для роботодавця. По-перше, компанія економить час і гроші на обдзвоні заявників з метою запрошення їх на співбесіду. По-друге, це економить час і зусилля менеджерів з персоналу на утримання сотень зустрічей. По-третє, це дозволяє рекрутерам дивитися відео і вести співбесіду необмежену кількість разів. За допомогою віртуальної реальності рекрутери можуть оцінити реакцію кандидатів на запитання та проаналізувати їх невербальне спілкування. Здатність перевіряти кандидатів швидше й ефективніше меншою затратою людино-годин, приписуваних на етапі найму робить VR практично бездоганною системою [4].

Втім, аналітики, розробники та експерти вважають, що VR технології ще не досягли свого піку у HRM. Щороку, інвестиції в розробку та проектування VR технології зростає. Ця тенденція є причиною того, що VR не просто спрощує людську діяльність, вона створює нові можливості для управління персоналом, які раніше були недоступні. Звичайно, про досконалість віртуальної реальності говорити ще зарано, але завдяки їй багато роботодавців можуть реалізувати основні сфери управління персоналом в абсолютно інноваційний напрямок, недоступний раніше. 

Література:

1. Armstrong M. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice / M. Armstrong, S. Taylor., Kogan Page, 2023. – 760 с.

2. Костишина Т. Прогресивні форми організації і оплати праці–основи ефективного управління підприємством / Т.А. Костишина, Н.І. Огуй, Л.В. Степанова, О.І. Єрещенко. Полтава: РВЦ ПУСКУ, 2005.

3. Шимановська-Діанич Л. Управління розвитком персоналу організації: теорія і практика: монографія. Полтава: ПУЕТ, 2012, с. 421-462.

4. The future of Virtual Reality in HR [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://www.theceomagazine.com/business/future-virtual-reality-hr/.

5. Augmented and virtual reality: the promise and peril of immersive technologies [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу: https://www.weforum.org/agenda/2017/09/augmented-and-virtual-reality-will-change-how-we-create-and-consume-and-bring-new-risks 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота