Е-ВРЯДУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

Е-ВРЯДУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ

26.06.2024 23:39

[10. Політичні науки]

Автор: Косенко Микола Степанович, м. Одеса, Україна


ХХІ століття стало періодом суттєвої трансформації державного управління та його перетворення на публічне управління, відмінною рисою якого є більш висока ефективність та результативність, що опирається на широке залучення громадян до процесу прийняття політико-управлінських рішень.

Країни світу активно впроваджують комплекс реформ, покликаних модернізувати систему управління суспільством, до яких слід віднести адміністративну реформу і реформу держслужби, реформу системи державного регулювання економіки, реформу податкового адміністрування тощо. 

Ключова мета системних реформ – підвищити ефективність державного апарату, забезпечивши перехід від державного адміністрування до державного менеджменту, в основі якого лежить ефективна система надання населенню різного роду послуг.

Кінцева мета таких реформ в Україні – приведення державного управління та державної служби України у відповідність із принципами і практиками демократичного урядування. Для цього у 2010 році Головним управлінням державної служби України у співпраці з Центром адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та Школа вищого корпусу державної служби було розроблено «План модернізації державного управління», що передбачав наступні кроки: модернізацію структури виконавчої влади, ефективну кадрову політику та модернізацію державної служби, забезпечення професійного розвитку службовців, впровадження ефективної системи запобігання корупції та врегулювання конфлікту інтересів, розвиток вищого корпусу державної служби та запровадження електронної державної служби з метою наближення держави до громадянина [3].

Варто зазначити, що сучасний ефективний державний менеджмент ґрунтується на використанні інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ).

Розвиток інформації та ІКТ значно вплинув на структури і процеси державного управління, що виражається в появі нового концепту «електронний уряд» («e-government») та пов’язаних з ним понять «електронна демократія» («e-democracy») та «електронне урядування» («e-governance»). 

Електронний уряд має забезпечити всім громадянам швидкий і простий доступ до всіх послуг державних установ, можливість реалізувати всі свої конституційні права на участь в управлінні державою, а також він передбачає посилення контролю громадян над діяльністю органів державного управління, введення публічних оціночних показників, в результаті чого управління, як це зафіксовано в Окінавській хартії, має стати прозорим і відповідальним [2]

В Україні розроблено «Концепцію розвитку електронного урядування в Україні» 2017 року [1] згідно із цілями е-демократії, визначеними у Рекомендаціях Комітету міністрів Ради Європи CM/Rec(2009), до яких віднесені: прозорість; підзвітність; відповідальність; включення; проведення дискусій; доступність, участь; субсидіарність; довіра до демократії, демократичних інститутів та демократичних процесів; соціальне згуртування [4].

Концепція передбачає виконання комплексних заходів за трьома напрямами: модернізація публічних послуг та розвиток взаємодії влади, громадян і бізнесу за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій; модернізація державного управління за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій; управління розвитком електронного урядування [1].

На даний час можна говорити про значні успіхи у впровадженні електронного урядування в Україні та значному зростанні кількості електронних державних послуг. Основними досягненнями тут є запровадження порталу «Дія» (https://diia.gov.ua) та відповідного мобільного застосунку, функціонування Центрів надання адміністративних послуг, запровадження сервісних центрів надання послуг органів публічного управління, зокрема Національної поліції, Пенсійного фонду тощо. Всі ці інструменти значно полегшують можливість громадян реалізувати та захищати свої права. Крім того, офіційні сайти органів влади містять сторінки з оприлюдненими проектами рішень та формою зворотного зв’язку для надсилання зауважень і пропозицій, також впроваджено в життя систему подання електронних петицій до органів центральної (Президента України – https://petition.president.gov.ua, Верховної Ради України – https://itd.rada.gov.ua/services/Petitions/, Кабінету Міністрів України – https://petition.kmu.gov.ua) та місцевої влади (органів місцевого самоврядування), що дозволяє громадянам також долучатись до процесу прийняття політико-управлінських рішень, використовуючи інструменти прямої та непрямої електронної демократії.

Література:

1. Концепція розвитку електронного урядування в Україні, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2017 р. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/649-2017-р#Text.

2. Окінавська хартія глобального інформаційного суспільства від 22.07.2000 року. LIGA_ZAKON. URL: https://ips.ligazakon.net/document/MU00269.

3. План модернізації державного управління: пропозиції щодо приведення дер жавного управління та державної служби України у відповідність із принци па ми і практиками демократичного урядуван ня / [А. Вишневський (кер. авт. колективу), В. Афанасьєва, Р. Ге калюк та ін.; за заг. ред. Т. Мот ренка.] К. : Центр адаптації дер жавної служби до стандартів Європейського Союзу, 2010. 396 c. URL: https://www.center.gov.ua/attachments/article/81/servisna_dergava.pdf.

4. Recommendation CM/Rec(2009)1 of the Committee of Ministers to member states on electronic democracy (e-democracy) (Adopted by the Committee of Ministers on 18 February 2009 at the 1049th meeting of the Ministers’ Deputies). Офіційний веб-сайт Ради Європи. URL: https://www.coe.int/t/dgap/democracy/Activities/GGIS/CAHDE/2009/RecCM2009_1_and_Accomp_Docs/Recommendation%20CM_Rec_ 2009_1E_FINAL_PDF.pdf.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота