МОТИВАЦІЯ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ УЧІННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У НУШ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МОТИВАЦІЯ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ УЧІННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У НУШ

24.07.2024 16:20

[4. Педагогічні науки]

Автор: Салімярова Інна Іванівна, магістрант, Ізмаїльський державний гуманітарний університет


У молодшому шкільному віці у дітей закладається основа мотиваційної сфери, яка є джерелом їхньої активності. Першокласники здебільшого зацікавлено і сумлінно ставляться до навчального матеріалу, оскільки їхні мотиви старанного ставлення породжуються самою навчальною діяльністю. Стійкість мотивів навчальної діяльності молодших школярів залежить від того, як ця діяльність організована, як вчитель вміє збуджувати і підтримувати інтерес своїх вихованців до здобування знань, а також як формує їхні певні мотиви. Успішне подолання труднощів, з якими стикаються учні в процесі навчання, є невід'ємною внутрішньою умовою зміцнення їхньої мотивації. Водночас накопичення великої кількості невдач призводить до зниження інтересу до навчання. Якщо мотиви, породжені самою навчальною діяльністю, є слабкими, то соціальні мотиви, пов'язані, наприклад, з прагненням заслужити похвалу дорослих або отримати гарну оцінку, не виявляються ефективними. Отже, ставлення до навчальної діяльності значною мірою залежить від того, які мотиви сформовані у учня.

Складність і багатоаспектність проблеми мотивації обумовлює різноманітність підходів до її розуміння, природи, структури та методів вивчення. Цими питаннями займалися такі вчені, як Б. Г. Ананьєв, С. Л. Рубінштейн, М. Аргайл, В. Р. Асєєв, Л. І. Божович, К. Левін, А. Н. Леонтьєв, З. Фрейд та інші. Основним методологічним принципом, що визначає дослідження мотиваційної сфери у вітчизняній психології, є принцип єдності динамічної і змістової сторін мотивації. 

У сучасній психології мотивація розглядається як складний багаторівневий регулятор життєдіяльності людини. В. Р. Асєєв зазначає, що «мотиваційна система людини має набагато складнішу структуру, ніж простий ряд заданих мотиваційних констант. Вона описується надзвичайно широкою сферою, яка включає автоматично здійснювані установки, поточні актуальні прагнення та ідеальну сферу, яка на даний момент не є актуальною, але виконує важливу функцію, надаючи людині смислову перспективу подальшого розвитку спонукань, без якої поточні турботи повсякденності втрачають своє значення» [2]. Це дозволяє визначати мотивацію як складну, неоднорідну багаторівневу систему, що включає потреби, мотиви, інтереси, ідеали, прагнення, установки, емоції, норми, цінності тощо. Також можна говорити про полімотивованість діяльності та поведінки людини і про домінуючий мотив у їх структурі. Дослідники визначають мотивацію як один конкретний мотив, як єдину систему мотивів і як особливу сферу, що включає потреби, мотиви, цілі, інтереси у їх складному переплетенні та взаємодії [1]. 

Мотивація навчання відіграє ключову роль у формуванні особистості, оскільки без неї неможлива ефективна навчальна діяльність та розвиток здатності і потреби до самовдосконалення, саморозвитку, самоосвіти. Саме у молодшому шкільному віці закладається основа для подальшого навчання, і часто бажання вчитися в НУШ визначає прагнення до навчання в середніх і старших класах. 

Література:

1. Гладиш Т. Формування мотивів і мотивації навчально-пізнавальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Т. Гладиш // Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2012. № 6 (Ч. 1). Вип. 6 (Ч. 1). С. 150–155.

2. Канюк С. С. Психологія мотивації: навч. посіб. Київ : Либідь, 2002. С. 238−248.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота