КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ КОНТРАКТНОЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ КОНТРАКТНОЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

23.09.2024 15:13

[1. Економічні науки]

Автор: Коваленко Володимир Петрович, магістр, аспірант, Європейський університет; Бреус Світлана Василівна, доктор економічних наук, професор, Європейський університет


Маркетингова діяльність є одним з важливих аспектів діяльності будь-якої компанії, вона надає можливість компанії закріпити позиції на існуючих ринках збуту продукції, забезпечити належну збутову політику, підвищити рівень конкурентоспроможності продукції та компанії в цілому тощо, зокрема за рахунок використання різноманітних способів позиціонування й просування продукції, взаємодії зі споживачами, вдосконалення продукції та послуг тощо. Успішність компанії на ринку як суб’єкта господарювання (й зокрема представників галузі фармацевтики таких як контрактні дослідницькі організації) значним чином залежить від рівня використання маркетингових заходів у комплексі, зокрема тих, що визначають позиціонування товару на ринку фармацевтичних товарів та послуг. Проте, специфіка використання маркетинг заходів саме фармацевтичної галузі, як то у сфері клінічних випробувань, має специфічні риси, чим значним чином обумовлені деякі особливості його використання у цій сфері.

Маркетинг у фармацевтичній галузі є комплексною системою організації виробництва, проведення клінічних випробувань та збуту продукції на рівні фармацевтичної компанії, яка зорієнтована на те, аби максимально задовольнити попит споживачів та отримати на основі цього високий та тривалий прибуток. Продукція фармацевтичних компаній користується попитом. Лікарські засоби, вироби медичного призначення, фармацевтичні препарати тощо використовуються у різних сферах, тому виробництво фармацевтичної продукції здійснюється у достатньо великих обсягах. Проте слід зазначити, що для ринку фармацевтичної продукції характерним є високий рівень конкуренції, зокрема з боку потужних гравців таких як транснаціональні корпорації. Тому використання комплексу маркетингу може сприяти підвищенню ефективності функціонування компанії як вагомого конкурента на ринку фармацевтичної продукції та послуг [1]. 

Комплекс маркетингу є набором засобів маркетингу, сукупність яких контрактна дослідницька організація використовує для здійснення певного впливу на ринок, основна мета якого полягає у досягненні бажаного результату, як то: просування на ринок нового продукту, послуг тощо. До складу комплексу маркетингу входять усі заходи, які контрактна дослідницька організація  може використовувати для активізації попиту на проведення клінічних випробувань лікарських препаратів, виробів медичного призначення тощо. Комплекс маркетингу за структурою є таким же як і підприємств інших галузей [2]. Основними складовими комплексу маркетингу зазвичай є: 

- продукт (англ. product) – товар, який пропонує компанія;

- ціна (англ. price) – ціна, за яку компанія пропонує свій товар;

- методи збуту або розповсюдження (англ. place) – ті, які сприяють забезпеченню доступності товару для покупців;

- методи просування чи маркетингової комунікації (англ. promotion) – ті, що сприяють поширенню інформації про товар.

Зважаючи на особливості функціонування контрактної дослідницької організації комплекс маркетингу має свої специфічні риси, які знаходяться у межах основних, притаманних суб’єктам господарювання інших секторів економіки. Основними з них є такі:

- продуктом, який пропонує контрактна дослідницька організація, є послуги з планування та проведення клінічних досліджень, управління клінічними даними, аналізування даних, підготовка звітів, регуляторні консультації тощо. Ці послуги можуть замовляти як великі транснаціональні фармацевтичні корпорації, так і вітчизняні українські фармацевтичні компанії;

- ціна продукту, інакше послуг, які пропонують контрактні дослідницькі організації, може бути абсолютно різною й залежить від фази клінічного випробування, протоколу дослідження, обсягу робіт, складності проєкту, тривалості дослідження тощо;

- методи розповсюдження послуг контрактної дослідницької організації передбачають: існування офісів в ключових регіонах; функціонування сайту компанії для замовлення послуг; участь у міжнародних конференціях; проведення ефективної організації досліджень у різних регіонах та країнах; партнерство з місцевими медичними установами;

- методи просування чи маркетингової комунікації контрактних дослідницьких організацій зазвичай передбачають: здійснення співробітництва зі спеціалізованими науковими виданнями; участі у конференціях, семінарах тощо; організації презентацій для потенційних клієнтів; проведення персональних зустрічей з представниками фармацевтичних компаній [3].

Враховуючи зазначене, можна констатувати, що використання комплексу маркетингу є важливим для здійснення ефективної діяльної контрактних дослідницьких організацій задля створення якісного продукту чи послуги, налагодження зв’язків зі споживачами та забезпечення його ефективного просування. Його доцільно вважати базисом для побудови маркетингової організаційної структури таких організацій.

Список використаних джерел

1. Кузьмичук Н. В., Куценко Т. М. Коваль В. В., Бондарь В. А. Маркетинг лікарських препаратів у контексті державного регулювання фармацевтичного ринку. Центральноукраїнський науковий вісник. 2020. №5 (38). С. 190-196. 

2. Ткаченко Н.О., Демченко В.О., Червоненко Н.М., Зарічна Т.П. Маркетинг у фармації та парфумерно-косметичній галузі : Навчально- методичний посібник для самостійної роботи студентів фармацевтичного факультету спеціальності «Технології парфумерно-косметичних засобів». Запоріжжя : ЗДМУ, 2016. 100 с. 

3. Гончар В. Маркетингова підсистема механізму регулювання фармацевтичного ринку. Modeling the development of the economic systems. 2022. № 4. С. 206–214.






Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота